Favorite horror character

For veldig første gang i denne utfordringsrunden skal det nå bli fokus på tv-serie fremfor film. Den karakteren jeg har valgt ut i kveld er i alle fall hittil ikke å finne i noen film, men derimot i den suksessfulle tv-serien True Blood.

Han er faktisk skandinavisk og bærer det sjarmerende navnet Eric Northman, en ekte svensk viking. Northman har vært med i alle sesongene av serien til i dag, og han er en av mine viktigste årsaker til at jeg ser på den serien. Han er kald og kynisk, men samtidig klok og innerst inne rettferdig.

Til tross for hvor dypt inne i faresonen han måtte være til tider, klarer han alltid å komme ut av det til slutt. Han er veldig ofte sarkastisk og har sin egen udødelige humor. Han avskyr alt som har med religion og politikk å gjøre, og har jeg forresten sagt at han er ganske så kjekk?

Det er en ting ved Eric som trekker litt ned når man ser på hvordan han ser ut og som krasjer med enkelte av personlighetene som kommer frem innimellom. Han er vampyr, og folk som kjenner meg vet hvor provosert jeg ofte kan bli når det kommer til moderniseringen filmer og serier i dag har kommet med der. Hadde det ikke vært for vampyr-greia hadde Eric vært helt perfekt. Om han bare var noe helt annet!!!!!

For nei, det er ikke det at jeg har noe i mot vampyrer. Men hvordan vampyrer blir fremstilt i dag..

For å komme med noe konkret som plager meg med at han er vampyr er det faktumet at han ser bra ut og at han innimellom har noen følsomme og emosjonelle sider. Når det er sagt, han er langt unna å være noen jævla Edward Cullen (Twilight).

Jeg har valgt å skrive om Eric i kveld fordi jeg har fått blitt mer kjent med han enn jeg har blitt med hvilken som helst figur i en film. Jeg har mange flere timer med Eric Northman sammenhengende, og det er få av de scenene han har medvirket i som jeg ikke har likt.

Det er synd at Eric Northman er en av jævlig mange andre i dag som voldtar det bildet av slik vampyrer en gang var i gode gamledager. Men likevel, når jeg bare ser gjennom fingrene på det, så er han min favoritt uansett. Ingen er perfekt, tross alt.


© Bildet tatt fra images4.fanpop.com

Day 1- your first horror movie
Day 2- the last horror movie you saw in the theater
Day 3- favorite classic horror movie
Day 4- a horror movie you thought you’d love and didn’t
Day 5- favorite horror remake
Day 6- favorite vampire movie
Day 7- a horror movie you think no one has seen
Day 8- favorite foreign horror
Day 9- favorite supernatural horror movie
Day 10- horror movie every one loves but you don’t
Day 11- favorite horror/ comedy
Day 12- your most disturbing horror film
Day 13- favorite zombie movie
Day 14- favorite indie horror movie
Day 15- favorite monster movie
Day 16- horror film with a great soundtrack
Day 17- favorite 80’s horror
Day 18- favorite horror movie filmed in black and white
Day 19- best use of gore
Day 20- favorite horror character
Day 21- best horror franchise
Day 22- best death scene
Day 23- a great quote from a horror movie
Day 24- horror movie character that describes you
Day 25- favorite Christmas/ holiday horror movie
Day 26- horror movie for a chicken
Day 27- your guilty pleasure horror movie
Day 28- horror film you’d like to see remade/ rebooted
Day 29- worst horror movie
Day 30- your favorite all time horror movie (or one of 🙂 )

Hvilken horror-karakter liker du best?

4 kommentarer
    1. Hell yeah! Eric er kjekkasen sin det 😀
      Jeg elsker den serien… Prøvde og lese bøkene en gang, men synes de var mer sammenlignbare med en vissen agurk… Slappe greier 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg