Det er virkelig ikke mange dagene siden jeg satt og skrev at jeg nylig hadde fått tak i to tencel-laken fra Bosant, men at jeg enda ikke hadde kjøpt noe pute- og dynetrekk, da de der og da ikke hadde igjen noe av foretrukket størrelse.
Faktisk er det bare tre døgn siden jeg skrev og postet innlegget om dette. Og i løpet av de tre siste døgnene har ting skjedd!! 😄
For bare et par knappe timer etter at innlegget var ute sjekket jeg innom bosant.no for ente gang, og da hadde de jammen fått inn igjen det pute- og dynetrekket jeg ønsket meg i ønsket størrelse – og fortsatt på tilbud! (40%) 😃 Jeg bestilte umiddelbart! – og i går kunne jeg stikke ned til sentrum og hente!!
At det skulle gå såååå fort ble jeg litt tatt på sengen av! Hadde det vært sendt fra Trondheim hadde jeg ikke blitt like overrasket, men pakken ble sendt fra Sande i Vestfold. Som er et stykke fra Oppdal! To tomler opp til Bosant og PostNord for LYNRASKT levert! 👍👍
Så fort hentingen var historie var jeg ikke sen med å få “utstyret” på plass. Og da sola var på vei opp fra fjellene i dag tidlig var jeg klar for å teste det nye sengetøyet ut (mens jeg fortsatt var inne 🤪).
Hovedgrunnen til at jeg har ønsket å teste Bosants sengetøy er at jeg har sett meg grundig lei av å våkne gjennomsvett av sengetøy i bomull!.. 🥵 Visstnok skal det Bosant selger hjelpe mot nettopp dette, enten man går for bambus eller tencel – som er de to stoffene de produserer produktene sine i per nå.
Begge variantene går for å være nokså myke, behagelige, bra for huden, og temperaturregulerende både i varme og kjølige klima! Og da jeg så hvor mange gode kritikker Bosant har inne på trustpilot.no, ja så så “måtte jeg” bare gi det en sjanse! 😊
For å ta det først: jeg har ikke sovet sånn kjempegodt etter at jeg la meg i dag tidlig. Men dette skyldes ikke i særlig stor grad sengetøyet, men de typiske utfordringene som er knyttet til søvn for folk med autisme og ad(h)d.
Når det kommer til å våkne gjennomsvett så har jeg derimot IKKE gjort det denne gangen! Så her skal Bosant umiddelbart få ei stjerne i boka ⭐️ I TILLEGG til at jeg syns sengesettet er mykt og behagelig å ligge i – akkurat som “ryktet på gata” skal ha det til! Ei stjerne til!! ⭐️
Samtidig må jeg legge til at jeg fortsatt følte meg varm da jeg sto opp i formiddag, uten at jeg skal være for streng av den grunn. For selv om sengetøy i tencel (eller bambus) sikkert er bedre på å regulere temperaturer vs. sengetøy i bomull, så vil det likevel være en viss begrensning når gradestokken viser så og så mye.
I tillegg er ikke soverommet så alt for svært, og både ventilen og soveromsdøra var lukket da jeg la meg.. 😅 Sååå.. med alt dette i bakhodet, samt at det var 20 grader på rommet da jeg sto opp – ja så er det ikke så rart. Kunne også hatt en litt svalere dyne.. noe jeg ikke har råd til nå før om en måneds tid. 😆
Men alt i alt er jeg fornøyd! Det er fortsatt litt å jobbe med for å oppnå “den perfekte søvnen”, hvis det i hele tatt lar seg gjøre lengre.. men jeg tror virkelig at dette er en oppgradering om noe. Og så har det dessuten ikke kostet meg så alt for mye siden jeg har handlet i tilbudstider! 😈 Kjøpte dobbelt når det kommer til både laken og pute-/dynetrekk. Altså to av alt.
Til sammen har det kostet meg 2302 kroner. Pakken med laken kostet meg 851 kroner, mens pakken med sengesett kostet meg 1451 kroner.
Og det tenker jeg er nokså rimelig!
Har enda ikke vasket noe som helst av det. Og tatt i betraktning av tencel er et stoff jeg ikke tror jeg har “eksperimentert” med tidligere er jeg litt spent av nettopp den grunn.
Litt nervøs for at jeg skal klare å ødelegge noe ved å gjøre feil. 🙃 Men jeg TROR det skal gå bra så lenge jeg husker å kjøre alt på enten “finvask”- eller “syntetisk”-programmet på vaskemaskinen. Helst på 40 grader, og helst med et kjemikaliefritt vaskemiddel.
Litt smånervøs for at jeg av gammel vane skal glemme meg på et tidspunkt, og kjøre en 60 graders vask på samme program som jeg har pleid å vaske sengetøy av bomull siden tidenes morgen.. men jeg krysser fingrene, og innerst inne tror jeg at det vil gå fint!
Og en siste ting: hva skjer med at Bosant på død og liv skal pakke produktene sine i små tøysekker det er nærmest UMULIG å få noe ut av, med mindre man henter saksen og klipper i stykker sekken?! 😂
Hva slags sengesett foretrekker du? 🤩
Har du handlet hos Bosant før?
Aylar Von Kuklinski
Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Youtube: Aylar Kuklinski




















































