Med kjølig hilsen Bosant?

Det er virkelig ikke mange dagene siden jeg satt og skrev at jeg nylig hadde fått tak i to tencel-laken fra Bosant, men at jeg enda ikke hadde kjøpt noe pute- og dynetrekk, da de der og da ikke hadde igjen noe av foretrukket størrelse.

Faktisk er det bare tre døgn siden jeg skrev og postet innlegget om dette. Og i løpet av de tre siste døgnene har ting skjedd!! 😄

For bare et par knappe timer etter at innlegget var ute sjekket jeg innom bosant.no for ente gang, og da hadde de jammen fått inn igjen det pute- og dynetrekket jeg ønsket meg i ønsket størrelse – og fortsatt på tilbud! (40%) 😃 Jeg bestilte umiddelbart! – og i går kunne jeg stikke ned til sentrum og hente!!

At det skulle gå såååå fort ble jeg litt tatt på sengen av! Hadde det vært sendt fra Trondheim hadde jeg ikke blitt like overrasket, men pakken ble sendt fra Sande i Vestfold. Som er et stykke fra Oppdal! To tomler opp til Bosant og PostNord for LYNRASKT levert! 👍👍

Så fort hentingen var historie var jeg ikke sen med å få “utstyret” på plass. Og da sola var på vei opp fra fjellene i dag tidlig var jeg klar for å teste det nye sengetøyet ut (mens jeg fortsatt var inne 🤪).

Hovedgrunnen til at jeg har ønsket å teste Bosants sengetøy er at jeg har sett meg grundig lei av å våkne gjennomsvett av sengetøy i bomull!.. 🥵 Visstnok skal det Bosant selger hjelpe mot nettopp dette, enten man går for bambus eller tencel – som er de to stoffene de produserer produktene sine i per nå.

Begge variantene går for å være nokså myke, behagelige, bra for huden, og temperaturregulerende både i varme og kjølige klima! Og da jeg så hvor mange gode kritikker Bosant har inne på trustpilot.no, ja så så “måtte jeg” bare gi det en sjanse! 😊

For å ta det først: jeg har ikke sovet sånn kjempegodt etter at jeg la meg i dag tidlig. Men dette skyldes ikke i særlig stor grad sengetøyet, men de typiske utfordringene som er knyttet til søvn for folk med autisme og ad(h)d.

Når det kommer til å våkne gjennomsvett så har jeg derimot IKKE gjort det denne gangen! Så her skal Bosant umiddelbart få ei stjerne i boka ⭐️ I TILLEGG til at jeg syns sengesettet er mykt og behagelig å ligge i – akkurat som “ryktet på gata” skal ha det til! Ei stjerne til!! ⭐️

Samtidig må jeg legge til at jeg fortsatt følte meg varm da jeg sto opp i formiddag, uten at jeg skal være for streng av den grunn. For selv om sengetøy i tencel (eller bambus) sikkert er bedre på å regulere temperaturer vs. sengetøy i bomull, så vil det likevel være en viss begrensning når gradestokken viser så og så mye.

I tillegg er ikke soverommet så alt for svært, og både ventilen og soveromsdøra var lukket da jeg la meg.. 😅 Sååå.. med alt dette i bakhodet, samt at det var 20 grader på rommet da jeg sto opp – ja så er det ikke så rart. Kunne også hatt en litt svalere dyne.. noe jeg ikke har råd til nå før om en måneds tid. 😆

Men alt i alt er jeg fornøyd! Det er fortsatt litt å jobbe med for å oppnå “den perfekte søvnen”, hvis det i hele tatt lar seg gjøre lengre.. men jeg tror virkelig at dette er en oppgradering om noe. Og så har det dessuten ikke kostet meg så alt for mye siden jeg har handlet i tilbudstider! 😈 Kjøpte dobbelt når det kommer til både laken og pute-/dynetrekk. Altså to av alt.

Til sammen har det kostet meg 2302 kroner. Pakken med laken kostet meg 851 kroner, mens pakken med sengesett kostet meg 1451 kroner.

Og det tenker jeg er nokså rimelig!

Har enda ikke vasket noe som helst av det. Og tatt i betraktning av tencel er et stoff jeg ikke tror jeg har “eksperimentert” med tidligere er jeg litt spent av nettopp den grunn.

Litt nervøs for at jeg skal klare å ødelegge noe ved å gjøre feil. 🙃 Men jeg TROR det skal gå bra så lenge jeg husker å kjøre alt på enten “finvask”- eller “syntetisk”-programmet på vaskemaskinen. Helst på 40 grader, og helst med et kjemikaliefritt vaskemiddel.

Litt smånervøs for at jeg av gammel vane skal glemme meg på et tidspunkt, og kjøre en 60 graders vask på samme program som jeg har pleid å vaske sengetøy av bomull siden tidenes morgen.. men jeg krysser fingrene, og innerst inne tror jeg at det vil gå fint!

Og en siste ting: hva skjer med at Bosant på død og liv skal pakke produktene sine i små tøysekker det er nærmest UMULIG å få noe ut av, med mindre man henter saksen og klipper i stykker sekken?! 😂

Hva slags sengesett foretrekker du? 🤩
Har du handlet hos Bosant før?

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Youtube: Aylar Kuklinski

Sporty på bunn!

Da var det omsider et faktum – skoene jeg bestilte natt til lørdag fra Sport Outlet (Austevoll) er ENDELIG i hus! 😄

Og for å ta det først; HVORFOR bestilte jeg disse skoene på nett? Det finnes jo en Sport Outlet-sjappe i Oppdal også! 😅 Dog har jeg ikke sjekket om jeg kunne fått de samme skoene hvis jeg hadde handlet “her hjemme”, og nå som gjort er gjort foretrekker jeg å forbli i forestillingen om at Sport Outlet Oppdal IKKE har de kule og deilige skoene jeg nå har fått fraktet helt fra Austevoll. Som jeg nylig lærte ligger rett utenfor Bergen.

Men tilbake til spørsmålet. HVORFOR bestilte jeg disse skoene på nett? I guess:
1. gammel nettvane er vond å klikke vekk.
2. tar jeg ikke skammelig feil (og det er fult mulig!) har Oppdal fått Sport Outlet ganske nylig. Jeg husket i hvertfall ikke at “vi” har denne butikken i bygda før det var “for sent”.

Ænihuu – her er skoene jeg har kjøpt meg!

Av disse tre er jeg ganske fremsikker på at de oransje kommer til å forbli favoritten. Mest fordi jeg slipper å knyte noen forbanna lisser som til stadighet har en helt egen evne til å gå opp. Gang på gang. Ja, og så er de estetisk ikke så verst å glo etter heller.

Og apropos det. Det første paret, altså det jeg har satt øverst i trappen, minner en del om noen sko jeg har hatt før. Kanskje har jeg hatt akkurat maken for noen år tilbake, men jeg tror de først og fremst minner litt grunnet fargekombinasjon.

Uansett skal det bli meget godt å kunne leve utelivet fremover med NYE sko! 😊 De jeg har brukt frem til i dag har jeg hatt i to år, og som jeg kunne melde i går så har innmaten på det ene paret begynt å rømme. I tillegg har jeg vært nødt til å vaske føttene nesten hver gang jeg har kommet hjem pga sur stank. Og dessverre viser det seg at skodeo kun har en kortvarig effekt. I hvertfall på sko som har blitt sølepyttvåte flere ganger, og som jeg stadig ikke har vært flink nok å tørke.

Har i tillegg til alt dette vært skeptisk til å vaske sko i vaskemaskin. På den kanten er jeg nemlig jomfru. Men jeg fikk opp en annonse for en egen vaskepose for sko for ikke så lenge siden, som jeg vurderer å teste ut for at de nye skoene ikke skal bli en kilde til ubehag når det kommer til stank i fremtiden.

Det sko ha vært alt jeg hadde å melde for denne gang!
La meg bare tenke litt.. la meg tenke enda litt mer.. hømm..

Jo! Nå var jeg visst ferdig å melde igjen. For denne gang.

Shoey goregeous! 😁

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Youtube: Aylar Kuklinski

ZERoh begeistret for BANANSJOKOLADESAFT?!

I februar lanserte ZERoh “nyhetene” bringebærsirup og solbærsirup! 😳 De har med andre ord – av en eller ANNEN grunn – fått låne Lerums gullunger, og jeg lagde like så greit en vlog hvor disse kalori- og sukkerfrie saftene fikk safte seg i munnpartiet mitt. Smaksmessig leverer de i den forstand at de smaker som forventet. Som i dette tilfellet er en bra ting. Men med den noteringen var jeg likevel litt skuffet.. for ZERoh pleier jo å skvette til med langt mer spennende flytende munngodt, enn safter som ALLEREDE EKSISTERER!! 😅

Men heeeeldigvis!: Dette var på ingen måte det eneste de (bokstavelig talt) hadde på lager for i (v)år. Ikke mange uker senere ble de VIRKELIGE saftbombene sluppet fra some-himmelen!: Sur pære-godteri!! Vepsebol!! Og banansjokolade!!

Yes mann joggedress! Og så har de attpå til valgt å kvekke liv i Gompe-saften igjen sånn rett før påske!

Jeg er usikker på hvor langt inn i fremtiden jeg kommer til å fortsette å lage videoer hvor jeg driver og tester ZERohs saftige påfunn. Underholdningspotensialet er jo litt utvannet når det kommer til akkurat dette konseptet, og jeg tviler på at de blir funnet spesielt interessante I DAG også. Om noe vil disse videoene utvilsomt få en “gøyal” mimreverdi om 10… 20 år. Og først da.

Men! Siden jeg lagde den ene videoen om bringebær- og solbærsirup i februar, så “burde” jeg også gjøre noe på det som nå viser seg å være de “EKTE” nyhetene for våren 2026.

Så. Det. Har. Jeg. Herved. Gjort. 😎

.. og dere må ikke bli aldeles sjokkskadet dersom jeg skulle lage en lignende vlog neste år også. Og året etter det. Og året etter det. Og.. årene etter det.

Stååååå gørrfin! 😁

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Youtube: Aylar Kuklinski

Løsaktig lasagne og fluffy flaggermus! (eller var det omvendt?)

.. så er det bare å føre lørdag 21. februar 2026 inn i mine personlige historiebøker, for i går lagde jeg min aller første ikke-ferdiglagde lasagne! 😊

Jeg har reflet med tanken i årevis, men aldri, før nå, praktisert det. Det er alt for lettvint å kjøpe ultraprosessert ferdigmat som man bare kjører inn i (microbølg)ovnen, eller i en panne eller kasserolle, for den saks skyld.

Og så har hjemmelagd lasagne vært bare nok en ting på den eviglange listen over ting hodet har overkomplisert, som igjen har bidratt til at jeg stadig har valgt letteste løsning ut.

Men i går skjedde det! Jeg hadde på forhånd kjøpt en 400 gram kjøttdeig på Rema – for en uke siden.. 😅 – samt et ferdigsett fra Toro med sauspulver og pastaplater. Og selvfølgelig – melk, vann og salt vil også være med på festen!

Etter at kjøttdeigen var ferdigbrunt og saltet var det bare å helle i melken og vannet, for så å legge det hele i en ildfast form jeg nylig kjøpte på Europris til nettopp denne anledningen, da formen jeg hadde fra før av er litt for stor.

Da jeg var nesten ferdig slo en aldri så liten bekymring inn! 😏 Jeg hadde helt klart ikke fordelt sausen så godt som jeg burde – nederste etasje hadde fått betydelig mer saus enn de to øvre.. 😆 Så fra sekundet jeg innså dette tenkte jeg at lasagnen ikke ville bli noe særlig. “Bedre lykke neste gang!”.

Jeg avsluttet “kunstverket” med litt ost, før jeg så kjørte den inn i ovnen i 30+5 minutter.

Mens tiden gikk suste jeg frem og tilbake i leiligheten med Billy Joels «Piano Man» på repeat, og forberedte meg mentalt på at jeg nok ville ende opp med å lage meg noe annet til middag. Jeg var ikke helt sikker. Jeg VET jo at jeg har en tendens til å iblant ta sorger på forskudd, og at det ofte går mye bedre enn tror og fryktet. Men i blant så har man tatt rett også.

I går derimot hadde jeg feil! 😃 Resultatet kunne vært bedre. Jeg vet ikke om det er meningen at det skal renne litt av lasagne man har lagd selv? Men utover at den ble litt “løsaktig” er jeg veldig fornøyd! Den smakte godt, og jeg har ikke hatt noen kjipe WC-opplevelser i etterkant. Takker faen for det.

I tillegg til å være mye mer hjemmesnekret enn all annen lasagne jeg har ordnet med selv, så er denne lasagnen også litt større enn alle ferdigvariantene jeg har kjøpt tidligere. Som igjen betyr at jeg kan glede meg til oppvarmet lasagne i kveld!

Dette har gitt mersmak, uten tvil, og nå funderer jeg på hva jeg skal forsøke å lage meg selv neste gang. 🤔 Er fortsatt ikke så masse jeg har laget selv utenom en pizza i ny og ne (med ferdiglaget bunn), diverse pastaretter, et eller annet med kylling.. og grøt! 🐀

Igjen; Det har vært alt for lettvint å bare putte noe fra ferdig-avdelingen inn i microen.. eller stekepanna.. eller.. ja. MEN det håper jeg å stadig kunne kutte mer og mer ned på utover året! Har tross alt et nyttårsforsett om å få bedre selvtillit på kjøkkenet. Og det har jeg allerede fått nå “bare” ved å lage denne lasagnen!

Flagger(vimse)musens venner!
Noe annet som stadig hadde vært helt fjong om jeg kunne kutte mer ned på er.. eh.. trenger på dette punktet knapt nevne ordet en gang. (NETT)SHOPPING!

Jeg har igjen “falt i fristelse”, og denne gangen har kronasjene rullet oppover i landet! – nærmere bestemt til de fine farveklattene i Ragnaråkk (Trondheim). 💜

Noe jeg virkelig setter pris på ved Ragnaråkk, utover de kule produktene, er at jeg sjelden trenger vente spesielt lenge på å få det jeg har bestilt i og med at butikken ligger såpass nært. 😁 .. som igjen bringer meg over til det faktum at jeg enda ikke har vært og besøkt de!.. Alt jeg eier og har fra de per nu er kjøpt over nett – og det har jeg en tanke om å forandre på i løpet av våren! 😈

Denne gangen hadde jeg blant annet bestilt et svært stilig gulvteppe som nå har fått sin plass midt i trappen.

Dog måtte jeg stikke innom en av mine nærmeste naboer (Europris) for å spørre om hjelp til å få av en liten, grå alarmdings de (Ragnaråkk) hadde glemt å fjerne før sending. 🤨 Men det var heldigvis veldig null stress! Sånt kan skje! Hun som hjalp meg strevde litt i starten, og jeg var forberedt på å måtte gå et annet sted og spørre. Men etter litt prøving og klemming så gikk det! 😀

Og dønn ærlig: med så mange bestillinger jeg har sendt nord og ned med årene er det nesten rart at dette faktisk ble den aller første gangen.

En annen ting jeg valgte å legge i handlekurven denne gangen er en råflott, rød liten lommebok fra Blackcraft Cult! ❤️ Har vært inne og sett på denne lommeboken lenge, og stadig tenkt at jeg bør få fingrene ut dersom jeg vil ha den, da dette har vært den eneste de har hatt igjen, i sikkert noen år nå. Men på en annen side.. jeg har allerede 3-4 lommebøker. Og jeg bruker jo ikke lommebøker lengre!

Men etter litt tja og hm i et års tid(?) så endte historien heldigvis goth! Og nå er den min eiendom! Min og BARE min!! 😍

Mistenker at jeg har nevnt det tidligere, i alle fall i en video eller tre, men jeg ELSKER Blackcraft Cult! 🖤 De har altså så mye som jeg fuckings elsker!

Dessverre er det veldig begrenset hva man får kjøpt av BC-produkter gjennom “norske” butikker. Utenom Ragnaråkk er det bare EMP som selger BC-stuff, som jeg kjenner til. Og skal man bestille rett fra kilden, ja så blir det fort noen hundre kroner ekstra minst i tollavgifter. Har kjøpt direkte fra Blackraft Cult sin hjemmeside to ganger, og sist tror jeg tollen endte på 700-800 kroner. 🤪

Så yes. Jeg foretrekker å handle gjennom Ragnaråkk eller EMP i den grad de har de tingene jeg vil ha!

Utover dette fluffye flaggermus-teppet og den skinnhellige lommeboken så har jeg også kjøpt et sett med fire (kliss like) bordbrikker. Hvor et av de kan sees her!:

.. dette søte klistremerket!:

.. og til sist, denne luftrense-dingsen (som jeg nok primært kommer til å bruke til å dekorere det rosa plastikktreet med)!:

Og det mine kjære barn var hva jeg hadde til dere i dag. Husk å vær snill med dere selv, og de dere bryr dere om. Og til dere hører fra meg igjen:

Stay goregeous! 🦇

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Youtube: Aylar Kuklinski

En vugge av skitt! (Cradle of Filth)

Musikalsk har jeg vært flink til å eksperimentere denne våren!
Det har selvfølgelig gått MYE i Ghost etter at jeg ble frelst typ i februar/mars, men jeg har også drevet og utforsket en del andre band i det siste. SÅ åpen for nye band og artister har jeg ikke vært siden… ja Satan vet. 💜 Gud vet ikke. En skitt.

Jeg har lenge kjent til Iron Maiden, dog aldri hørt noe særlig på. Men etter at jeg så et innlegg på Instaen til ei venninne som har Iron Maiden som sitt foretrukne favorittband nr. 1, og Ghost som nr. 2, så tenkte jeg det ville gi mening å gi Maiden en sjanse! 🤓 Ghost og Iron Maiden er ikke potet-potet, men de har likevel mer felles enn f.eks Slipknot og Ole Ivars.

Og jeg skal ikke lyve!! Iron Maiden har vokst på meg! Og jeg ser lett for meg at jeg blir å fortsette og utforske den jungelen av musikk de har skapt med årenes løp. Som ikke er så liten at det gjør noe.

Et annet “nytt” (“ny” for meg) band jeg også har hatt litt på re-peat siste ukene er Cradle of Filth. I motsetning til Maiden og Ghost er Cradle of Filth noe mer heavy. Litt mer heavy enn det jeg vanligvis foretrekker og hører på, men jeg blir stadig mer og mer åpen for å høre mer og mer. 😊 Opprettet just en egen spilleliste med de låtene jeg har likt best til nå, og det er ikke hvem eller hva som helst jeg gjør det med. Det kan minne litt om Arch Enemy som er et band jeg vel oppdaget og lærte meg å like i 2012 – og her om dagen endte jeg med å bestille tre cder samt ei t-skjorte som jeg var og hentet i dag! 😁

Usikker på om jeg kommer til å kjøpe alle albumene da det er 14 av de per nå. Prøver å være litt “streng” med hvilke band og artister jeg faktisk kjøper i fysisk format. Cradle of Filth er noe mer intenst som sagt enn det jeg vanligvis.. men samtidig var jeg ikke så begeistra for kaffe i starten heller, mens i dag… så man skal ikke se bort i fra at jeg i løpet av året har alle studioalbumene i hylla likevel!

Ja, og så skal jeg forresten tease litt om en ny video jeg har jobbet med i dag. Vil ikke love noe om når det kommer ut da det er snakk om en litt lengre video enn vanlig. Men det jeg vil røpe rite here, rite now er at videoen i aller høyeste grad vil gi dere innsikt i mine tanker rundt et innlegg jeg postet her på bloggen 1. februar 2011. Men det er alt dere får for nå. 🤣 Ser jeg postet 3 innlegg den dagen, så skulle dere være sykt nysgjerrige er det bare å titte litt i arkivet og tenke HVA er det mest realistiske at jeg kunne funnet på å lage en 30-40 minutter lang video på 💀

Har du et forhold til Cradle of Filth? 😈
Hva tror du min kommende video er? 😇

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Youtube: Aylar Kuklinski

År ZerOh! – da Stupedama ble våt!

ZerOhs tradisjoner er IKKE utroe!

For i år som i fjor, som sikkert også i forfjor så er det kommet noen helt nye smaker på markedet. 😁 Og atter en gang så skal godtemomsen i befolkningen være det største offeret? Noe sier meg at de mest krazye godisfråtserne ofte går rett forbi sukkerfri saft, MEN JEG KAN TA FEIL!!!

Jeg har testet og prøvd, jeg har mine favoritter, men med dét sagt:

Favorittene KAN forandre seg! – men i tastende øyeblikk er det Gomp-saften jeg liker aller best! 🥰 Deretter grønn seigmenn, så rød seigmenn, og helt på bunn: Stupedama.

Men igjen DET kan forandre seg! Husker jeg ikke var så glad i krokodille-saften til Fun Light med en gang, da den kom i fjor. Men den vokste på meg, så det er mulig-mulig, USLETT IKKE UMLIG, at Stupedama-safta etter en stund spruter gledens dråper på meg også.

Hadde for øvrig vært interessant om seigmennene til Laban også kom på saftmarkedet, MENS disse Brynhild-flaskene fortsatt eksisterer! 😅 Sånn kunne jeg sammenlignet Brynhilds røde seigmenn med Labans røde, osv.

Når vi IKKE snakker saft så tror jeg forresten at jeg foretrekker Brynhild fremfor Laban. Vet det er ulovlig å si, men jeg sa.. eller rettere skrevet, jeg skrev det! So come at me motherfuckers!

Og som vanlig blir det spennende å se hva ZerOh (og Fun Light for så vidt) finner på i fremtiden! Hadde vært gøy om noen prøvde seg på saft med smak av punshknapper en vakker dag. Som btw er et av mine ultimate favoritter innenfor smågodt. Ja jeg vet det er kontroversielt! Men igjen? Hva kan dere gjøre?

Stay goregeous! 😈

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Youtube: Aylar Kuklinski

Satans netthandler!

Før jeg kjatrer i vei om det dere har klikket dere inn for å lese så vil jeg først få ut følgende: føtt i astmatikerstan så støvete det er ute nå! 💀 Kan knapt gå to kilometer før de sorte skoene mine er like grå som en ihjeltygget tyggegummi fra 1996. Jeg antar at det fremdeles heter vår. 😝

Med dét ut av systemet – i dag har vist seg å bli nok en pakkedag! To pakker. En fra Ark, og en fra horror-shop.net (finland).

Har ikke handlet alt for mye fra Horror-Shop tidligere, tror dette er fjerde.. kanskje femte gangen.

Og det er synd og skam! For jeg liker veldig mye av det butikken tilbyr av både klær, kopper, og andre diverserier. Har en del t-skjorter fra de fra tidligere som jeg bruker ganske så ofte en dag i dag i dag i dag. 😊

Skal sies at jeg også har kvittet meg med to-tre t-skjorter for tre-fire år siden som jeg ikke heeeelt tør/ ønsker å bruke lengre. Hadde en t-skjorte som lett kan tolkes som at jeg støtter nazistene, noe jeg aldri har gjort, og svært tvilsomt kommer til å gjøre i fremtiden heller (stemte Venstre sist). Og så hadde jeg en t-skjorte med bilde av en brennende kirke, som jeg lurer på kan ha vært et norsk bilde fra Varg Vikernes-perioden. 🔥 Den har jeg også kvittet meg med. Var så snill at jeg ga den til Fretex. Men utenom det så bruker jeg svært ofte det jeg har handlet fra horror-shop.net. Jeg vil nok alltid sette pris på ting som folk flest anser både mørkt, f-up og makabert. Og det skal jeg fortsette å stå inne for. Men akkurat nazisme og kirkebrenning er jeg ikke så keen på at folk skal tenke at jeg backer lengre. 💩 Ga mer faen i hva folk måtte TRO før. Men nazismen er og blir noe av det mest tilbakestående jeg vet om. Og selv om jeg goth kan beregnes som antikristen så er jeg i mot herverk og vold, og syns generelt det er idioti at folk skal drive å ødelegge og sette fyr på ting som ikke er av deres egen eiendom. For all del. Herp Teslaen din, eller hva pokker du måtte eie. 🤡 Men gi BENG i å ødelegge ting du ikke eier selv – samme hvor mye du måtte mislike det av den ene eller hundrede årsaken.

Okey. Nok om hva jeg har handlet i gamledager, og mine tanker der rundt om kring. I DAG har jeg altså vært og hentet en ny pakke, og… jeg har ikke fått så mange nye kopper på så kort tid siden de glade vannkoppe-dagene i barndommen!

Edderkopp-kopp!

FreKING ELSKER de alle sammen! Egentlig var det fem kopper, men dessverre var den siste av de ikke like heldig på reisen.. 🙃 DERFOR har jeg latt være å ta bilde av den til dette innlegget. Og det var selvfølgelig den jeg var mest gira på å pakke ut.. En kopp av Jayne Mansfield foran det sataniske pentagrammet. Hun hadde en flørt med Anton Lavey en gang i tiden – grunnleggeren av den lavianske satanismen. 🤘 Mansfield var både artist, skuespiller og modell. Jeg har selv ikke sett noen av filmene hun var med i (enda), men jeg hørte litt om henne i en podcast nylig, og dere kan banne på at jeg kommer til å gjøre dypere research av hennes liv og virke i tiden fremover! Hun fikk en del oppmerksomhet mens hun levde, blant annet fordi hun lignet noe på Marilyn Monroe. Men det er nok først etter at hun døde alt for ung i en bilulykke at hun virkelig kom på “alles lepper”.

Vel, vel.. Av de fire koppene som kom frem hele så er det nok “Eat vegan”-koppen jeg liker aller best! 🤣 Selv har jeg ikke noe i mot verken vegetarianere eller veganere. Jeg har vurdert flere ganger å kutte ut animalske produkter fult og helt, stykkevis og delt. Denne koppen MÅTTE jeg først og fremst ha for humoren i det hele – ordspillet om dere vil, som pappa aldri, ALDRI ser ut til å få nok av. Pappa er forresten meg.

Bestilte også to klistremerker. Men siden frakten og tollen er som den er så har sjefen for butikken lagt ved litt flere. (han pleier å legge til litt ekstra stash, sist fikk jeg med en ekstra kopp.) Men de jeg hadde bestilt er Elisabeth Bathory-merket, samt det nekrofili-klistremerket som jeg har valgt å delvis sensurer pga internetts stadige frykt for kvinners brystvorter – død som levende! 😇

Fotoet på det siste klistremerket nederst til høyre er for øvrig det samme som på den koppen som ikke kom helt helskinnet frem. 😅 Og motivet på klistremerket ved siden av har dere nok sett på en t-skjorte jeg har brukt “noen ganger” de siste 10 åra! 😈

Når det gjelder det nekrofili-klistremerket jeg faktisk hadde bestilt så er jeg liiiiiiitt usikker hvor jeg skal feste det. Jeg kan stå inne for å ha en del pentagrammer, satanistiske ting, skumle dukker og sånn.. men det er NOE med akkurat dette ene klistremerket som gjør at jeg ikke føler for å ha det like “opp i fjeset” på folk som av og til kommer på besjøk. 😬 For 10 år siden hadde jeg gitt mer faen, men.. ARHG!! Er jeg simpelthen blitt for simpete?? 🤕

Allrighty! Det var det jeg har handlet (og fått) fra Horror-Shop, for denne gang! Eller, jeg fikk med noen postkort og litt annet div også som kompasjon for den dyre frakten, men dere har i hvertfall fått sett alt jeg hadde BESTILT nå! 😁

Så var det boken fra Ark da! – «Freak! – Satan er veien til sannheten og livet» av Marita Kotai Synnestvedt. En bok jeg kom over da jeg var inne og snoket på facebook-siden til Satanisk Samfunn her forleden. 🖤 Marita tror jeg er et av medlemmene der. Hun hadde ihvertfall kommentert et innlegg som jeg tittet på. Jeg begynte så å “stalke” henne litt i kjedsomhetens navn. Fant fort ut at hun har en blogg som jeg likte. Men også denne boken. Og snipp, snapp, snute, så var nok en bok om Satan innenfor postens helvetes-rute.

Gleder meg til å lese den!

Helt avslutningsvis så vil jeg legge til at jeg har “lekt” litt med tanken om å melde meg inn i Det Sataniske Tempel i det siste. Jeg ser flere grunner som veier mot ja enn nei. Men det som holder meg mer igjen (foreløpig) er at man må oppgi personnummeret sitt for å bli medlem. Og det er jeg ikke så keen på. Men utover det, og de tingene som står i den sataniske bibelen om å ta hevn, KNUSE fienden.. så er jeg som dere må ha skjønt ikke akkurat noe motstander av satanismen 😍

HELL SATAN!! 💜

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Youtube: Aylar Kuklinski

Jeg har GHOST!

Musikksmaken de siste årene har på mange vis vandret rundt som en zombie. 🧟‍♂️ Den har ikke stått grav stille, men i den grad den har spasert noe frem så har det gått heller sakte. Blir ikke mye fersk hjernemasse på det viset.

Det er ikke det at zombien min sulter. For den får mat, selv om det ofte går i det stadig mer “gjenvunnede” fôret. Ikke så mye næring i det, men hey, den spiser – OG DEN LEVER!

Men “her om dagen” falt den over en SKIKKELIG deilig buffet! Eller.. for å si det i klartekst: JEG HAR FÅTT MEG ET NYTT FAVORITTBAND!! 🤟👻🤘 GHOST! 🤍

Har visst av Ghost lenge, men det er først veldig nylig at jeg.. Ja, jeg er ikke den samme i dag som den jeg var for to til tre uker siden. Og det har for så vidt både klesskapet, kjøkkenet og stuebordet, for ikke å SKRIKE PINE SNAKKE OM… “sparekontoene” mine fått merke seg.

3000 kroner+ har nylig gått til cder og merch – masse, masse merch!!

Har du latt deg frelse? 💙

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Youtube: Aylar Kuklinski

Hval skal jeg forderve på fredag, mon tro?

Frem til denne bloggen utslettes av blogg.no/ Egmont/ en fremtidig eier av blogg.no, kommer jeg trolig til å fortsette å være han wierdoen som tråler tilbake i eget arkiv og koser meg gløgg i den ganske store godteposen av en minnebank som har blitt til med årenes løp. 👽

Og i dag dukker det gledelig nok opp nok et innlegg i det som per nu kalles «Klær & koz»-katalogen – NOK ET INNLEGG jeg kan kose meg med å se tilbake på om fem – åtte – femten år!, hvis bloggen da fortsatt eksisterer. JEG har ingen planer om å slette noe, men jeg er bekymret for at blogg.no-mafiaen kan finne på å gjøre det hvis jeg har vært for inaktiv, eller bloggen ikke har hatt nok besøk innenfor en viss periode. 🤡 ANYWAYS!! Dette «Klær & koz»-innlegget som du nå sitter og myser på er blitt til takket være et eldre innlegg fra 30.11.2011, hvor jeg hadde kjøpt litt div på Europris, blant annet en rød boks med julemarsipan. En boks jeg ikke kan huske å ha sett siden, ikke i fysisk butikk anyway.

Heldigvis finnes det mye digg på internett som ikke finnes i Oppdal. Lekre damer forexempel. 💀 Neiiida. Men back to the point. Her om dagen, vel, dette begynner vel strengt talt å bli noen uker siden, så fant jeg altså ut at denne røde sjokolademarsipan-boksen KAN bestilles på nett, bl.a fra hvalsjokolade.no som produserer herligheten. Så det gjorde jeg typ for noen dager siden, og i dag lå en pakke klar for hent i postkassa.

«MEN AYLAR!! Disse marsipan med sjokolade-figurene fra Hval. Europris selger fortsatt det!»

Ja og nei.. og ja. Jeg kan fortsatt løpe over veien for å kjøpe marsipan i sjokolade-figurerer fra Hval som sikkert smaker eksakt det samme som disse julefigurene, bare at da er det “kun” den basice blåe boksen med hval-figurer punktum. Det er mye mer spennende med noe jeg må streve litt mer for å få tak i. Akkurat som lekre damer i Oppdal. Neiiiiiidaaaaaa. Eller jo, men det er ikke mangelen på damer som er et faktum i det faktumet at jeg faktisk fortsatt er like singel som den rutete sokken du slengte i vaskemaskina 11. mai 2004.

Men ja. Nå har jeg lagt boksene i det ene skapet under kjøkkenøya mi. Så gjenstår det å se hvor fort de holder seg der før de blir slukt av alle de skumle haiene som florerer rundt om kring. Særlig han ene(ste) på dette smukke fotografiet ⇓

Men dere, mens jeg uansett igjen har begge hendene plantet i litt sære nostalgiske minner. Den marsipansjokolade-boksen med hvalfigurer punktum skal jeg faktisk ikke egentlig skimse sånn av.

For da Nrk-serien «Lovleg» gikk så laget jeg meg nærmest et… hva heter det nå igjen… fuckings brainfart… RITUALE(!), hvor jeg nommet på med disse hvalene en gang i uken(?) mens jeg gothet meg med ukens episode.

Så jeg hater IKKE på disse figurene selv om det sikkert gikk an å få litt sånn inntrykk av det lengre opp her. 😊 Jeg hadde dog ikke dokumentert det noe sted, så derfor er ikke disse minnene like hellig i min sentimentale sammensurium. Aner for øvrig ikke egentlig hva det ordet betyr, bare føltes riktig å bruke. Misbruke? Okei, onkel Aylar is so freakin out.

Hval skal du fråtse på til helgen? 😁

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Tik Tok: aylarkuklinski

P for Puppet Combo!

Tepper er ikke akkurat noe jeg har hatt til uvane å dulle meg inn i den siste uken. Sikkert bare jeg som har fått det med meg, men det har vært nokså varmt en stund nå. 🥵 Men heldigvis – ALT skal dø! 😈

For det vil komme en ny vinter hvor den ulidelige vårvarmen som er nå er long gone og fortrengt før den før eller siden stikker hånden opp fra tørr jord igjen, vekker sin kjære horde med et skjærende skrik, for så å overfalle oss på ny.

Men i dag er det fortsatt vårvarmen 2024 som herjer og terroriserer kropp og sjel. Og kinda litt ironisk så har jeg i dag fått meg et nytt teppe!! 😅😍 Jeg har den siste tiden vært ganske betatt av Puppet Combo – et lite selskap som har stått bak en rekke horrorspill de senere årene.

I tillegg til spillene sine har de også egen nettbutikk hvor de per nå har mest klær med div trykk fra spillene deres på. Uansett!!!! 🤪 “Her om dagen” (eller var det natt?) så bestilte jeg DETTE teppet!

Det første som slo meg ende over da jeg pakket det opp er hvor jævlig soft det er. Veldig deilig å fingre og kose med! 🥰 Og forhåpentligvis er det også varmt nok slik at det pleier sin funksjon når den kalde fine tia er her ny.

Hvor lenge de har hatt dette teppet i butikken vet jeg ikke, men jeg mistenker at det har eksistert en stund da jeg tror det eldste spillet man kan skimte glimt av er ikke av de nyeste. For absolutt alt som på dette teppet er i nemlig div cover fra div spill.

Jeg elsker(!) stilen Puppet Combo har lagt seg på med sine mesterverk!! 🤩 Coverne til et hvert spill minner om den gode gamle VHS-bølgen fra særlig 80-tallet, og spillene føles ut som de er laget på 90-tallet, tidlig 2000, da særlig ps1 er en inspirasjon som de har latt seg.. inspirere mye av. 😎

For meg er dette et litt tveegget sverd. For mens jeg elsker, elsker, ELSKER den gamle retrostilen så har den samtidig gjort at jeg ikke har fått meg til å fullføre alle spillene jeg har prøvd. Har til nå rundet to spill, hvor det første er «Bloodwash» og spilles i førsteperson, i tillegg til «Christmas Massacre» hvor kamera til en hver tid er bak han man spiller som (“nissen”). 🎅🔪

Men de fleste spillene er preget av såkalt “fikset kamera”. Det vil si at kamera til en hver tid er “montert” spesifikke steder rundt om, akkurat som at det henger masse overvåkningskamera hvor enn hen du spiller som går. Og for meg som overhode ikke er vandt til å spille spill som er slik, særlig IKKE i 2024 (og jeg har ikke spilt så mange av de spillene som var laget sånn back then..) så blir dette fort et ekstra lag med mareritt.

Spillet jeg driver og spiller fra Puppet Combo “nå”, «The Glass Staircase», er sånn. Men det har jeg av en eller annen grunn kommet “overraskende” langt i. 😊 Nå skal det sies at ingen av spillene de har laget til nå er spesielt lange. Alle spillene kan greit gjøres unna på to-tre timer om man ikke er helt noob. Noe jeg dessverre er i alle de andre spillene jeg har prøvd til nå. Jeg blir forvirret av at kamera driver og “bytter plass” hele tiden i de spillene som er laget sånn!!

Ovenfor kan dere forresten se hvilke spill jeg har. Dette er alle spillene som er blitt gitt ut til playstation per nå, hvor «The Glass Staircase» er det “nyeste”. Ikke det nyeste de har lagd, men det nyeste som er blitt sluppet til konsoll. 🎮 Spillet kom opprinnelig ut på pc i 2019. Er flere spill som i dag kun er på pc, men som jeg håper og tror vil komme til konsoll fremover.

Funfact: Da «Christmas Massacre» skulle slippes til konsoll før jul sa Xbox og Nintendo NEI da akkurat det spillet er “for crazy”. Så playstation var de eneste som sa ja. 🖤 Jeg kan kinda forstå Nintendo som har rykte på seg å være en “familiekonsoll”, men samtidig så har jo f.eks «GTA: Vice City» kommet på Switch hvor du blant annet kan slakte masse sivile med motorsag på åpen gate, såeh.. Ja, nei. 🤨 For meg gjør det for så vidt ikke noe. Playstation vil for evig være favoritten uansett, bl.a fordi det er “voksenkonsollen”. Og så er Xbox-ledelsen så opptatt med å drepe seg selv for tiden.. jævla idioter.

Har for øvrig et teppe til i tillegg til det jeg kjøpte i dag. Et “kattepledd” som jeg kjøpte på Dragens Hule for 12 år siden. Har vært litt i tenkeboksen om HVA jeg skal gjøre med det. Beholde, gi bort, selge.. Siden særlig 3 av 5 i nærmeste familie er så glad i katter så er jeg litt “trasig” skrudd sammen til å ikke være så keen på å eie eller ha noe særlig som har med katter å gjøre.. 😝 Så jeg lener mot å kvitte meg med det grunnet det. Er fortsatt sånn at når noe blir for main stream, og SÆRLIG innad i familien så blir jeg litt sånn… nei. Tolk det IKKE som at jeg hater familien min. Tolk det heller som at det er en AD(H)D-greie. MEN så ble det en gang i tiden kjøpt fra nettopp det stedet det ble, og det igjen bidrar til at jeg tenker på å likevel beholde det. 🐉 Spørs om jeg må nappe løk eller noe for å bestemme meg.

Per nå henger den flådde katta over soveromsvinduet mitt, og i samarbeid med gardin og rullegardin så jobber den iherdig mot å la det hersens sollyset forkludre nattesøvnen til sin herre.

Men, men, men!!

Ikke “bare” har jeg støttet Puppet Combo ved å kjøpe alle konsoll-utgivelsene deres, samt det helt vilt awesome teppet – jeg har også blitt en av deres “patreons”! 👾 I helgen bestemte jeg meg for at jeg har lyst til å støtte de månedlig med 5 dollar, og det igjen vil gjøre at MITT NAVN kommer til å dukke opp i et eller annet fremtidig spill – Hvor psycho amazeballs ER IKKE DET?! 😃

Egentlig “burde” jeg ikke nevne dette i hele tatt, og bare se om NOEN av dere finner det ut på egen hånd og så tar kontakt før eller siden. Meeeeen jeg mistenker at veldig få, om noen i hele tatt, av dere som fortsatt leser denne bloggen ikke er helt i denne målgruppen. Men hvis jeg tar feil vil jeg gjerne at dere skriker i fra!

Sier du pledd eller teppe? 😶

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Tik Tok: aylarkuklinski