Favorite vampire movie

Først og fremst. Riktig god nasjonaldag alle sammen!
Enten dere feirer den på noen måte, eller bare har en helt vanlig dag slik som meg, så håper jeg likevel at alle får en så bra dag som mulig, slik som ellers.

I dag går dagens utfordring på å skrive om den vampyrfilmen jeg liker best. Da må man ganske enkelt gå noen år tilbake i tid, da det meste av dagens serier og filmer er noe tilfucket med True Blood (selv om den serien også beklageligvis bryter med en del hellige regler…) som et veldig sjeldent unntak. For å si det sånn, det er IKKE Twilight-møkka jeg skal ære i dag! Da vil jeg heller få det norske flagget stikket langt opp i rumpa.

Dagens film er heller ikke blant de aller eldste i sjangeren da man ikke skal lengre tilbake i tid enn 1987. Min personlige vampyrfavoritt er nemlig The Lost Boys med blant annet 24-stjernen Kiefer Sutherland i hovedrollene. Brødrene Sam og Michael flytter sammen med sin mor Lucy til California hvor livene deres blir mildt sagt noe annerledes enn de skulle tro på forhånd.

Begge brødrene får ganske raskt nye kompiser og bekjentskapelser, da noen er litt mer tvilsom enn andre. Plutselig gjør ikke Michael annet enn å være oppe om nettene og sove om dagen. Sam som er veldig interessert i skrekk får etterhvert sterkere og sterkere mistanker om at broren er blitt til en vampyr. Og når han forteller sine to nye venner Edgar og Alen dette, legger de tydelig fram sine meninger om hva som må gjøres.

Det er ikke bare de to brødrene som får seg nye bekjentskapelser, moren Lucy har også fått en veldig god venn som i utgangspunktet virker å være en ordentlig og på grensen av kjedelig. Men skinnet skal ofte bedra en stakkars sjel.

Det skal sies at vampyrfilmer ikke er det som står øverst på beundringslisten min, men når jeg må velge en film så blir det altså denne. Den har et godt soundtrack, den har en del morsomme og gode replikker og en halvveis overraskende “twist” mot slutten. The Lost Boys er i alle fall bedre enn det aller meste som har kommet i senere tid med vampyrer i. Her er det i hvertfall ingen vampyrer som går ute om dagen, og som i alle fall ikke glitrer som en jævla glitterhomo i sollyset. For ordens skyld, den siste setningen var IKKE noe vondt med mot homofile, jeg liker bare ikke vampyrer som glitrer, da det rett og slett er intet mer enn feil. I tillegg er vampyrene i The Lost Boys ekte vampyrer som ikke drikker Tru Blood eller har bestemt seg for å være vegetarianere

Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4

. Disse i TLB drikker ferskt fra mennesker og dyr, og slik skal det være!


© Bildet tatt fra fanpop.com

Hvis jeg skal peke på noe å rakke ned på ved denne filmen må det være at vampyrene ser deilige, kjekke og sexy ut. Noe som også er litt feil i mine øyne utifra slik jeg mener ordentlige vampyrer skal se ut, slik som de gjorde opprinnelig. Likevel er The Lost Boys min favoritt, hvis vi ignorerer bare akkurat det…

Kall meg gjerne gammeldags!
Men jeg mener at i alle fall vampyrene var bedre før i tiden, før mesteparten av dere som leser dette innlegget var født! Inkludert meg selv.

Day 1- your first horror movie
Day 2- the last horror movie you saw in the theater
Day 3- favorite classic horror movie
Day 4- a horror movie you thought you’d love and didn’t
Day 5- favorite horror remake
Day 6- favorite vampire movie
Day 7- a horror movie you think no one has seen
Day 8- favorite foreign horror
Day 9- favorite supernatural horror movie
Day 10- horror movie every one loves but you don’t
Day 11- favorite horror/ comedy
Day 12- your most disturbing horror film
Day 13- favorite zombie movie
Day 14- favorite indie horror movie
Day 15- favorite monster movie
Day 16- horror film with a great soundtrack
Day 17- favorite 80’s horror
Day 18- favorite horror movie filmed in black and white
Day 19- best use of gore
Day 20- favorite horror character
Day 21- best horror franchise
Day 22- best death scene
Day 23- a great quote from a horror movie
Day 24- horror movie character that describes you
Day 25- favorite Christmas/ holiday horror movie
Day 26- horror movie for a chicken
Day 27- your guilty pleasure horror movie
Day 28- horror film you’d like to see remade/ rebooted
Day 29- worst horror movie
Day 30- your favorite all time horror movie (or one of 🙂 )

Hva er din favoritt vampyrfilm?

Vi reblogges!

4 kommentarer
    1. Ahh! The lost boys, husker den senen der de hang under togbrua, ganske stilig scene!! Også musikken i den filmen, den i rulleteksten ble en stor hit når filmen kom ut. Altså, sangen i rulleteksten, men filmen gjorde det jo veldig bra også!
      Min favoritt vampyrfilm er La den rette komme inn, Svensk fra 2008, ganske så bra den!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg