Horror film you’d like to see remade/ rebooted

Først og fremst, jeg liker helst ikke at det blir gjort remakes av filmer. Jeg foretrekker at folk prøver å lage sine egne filmer, fremfor å produsere filmer som allerede finnes på nytt. Akkurat under denne utfordringen kunne jeg valgt den absolutt letteste utveien og skreve at jeg velger å ikke velge noe som helst, siden det er i alle fall det jeg skulle ønske jeg kunne. Og jeg kan, men jeg føler samtidig at det blir litt dumt, og dessuten er det ikke sånn at det nødvendigvis går troll i ord om jeg lager dette innlegget.

Greit.. Hvis jeg først skulle sett en film som remake som allerede ikke er remaket så Tobe Hoopers “Eaten Alive” fra 1977. Ikke en av de filmene jeg har aller sterkest bånd til, samtidig som det er en film jeg synes er veldig kul og faktisk kunne vært spent på remaken av.

Her har jeg også tenkt på hvem jeg helst skulle sett skulle gjøre den på nytt, hvis og om. Rob Zombie. Som skrevet i et annet innlegg likte jeg veldig godt hans versjoner av John Carpenters “Halloween”, så skulle noen lage remake av “Eaten Alive” MÅ det bli Rob Zombie. Han er som skapt for å lage horror-filmer hvor handlingen er lagt til 70- og 80-tallet. Han skulle egentlig satt sitt nyeste verk “The Lords of Salem” til en tidligere tid også, men grunnet et litt tynnere budsjett så ble det ikke sånn, denne gangen.

“Eaten Alive” er en av de filmene som er mindre kjent i dag der jeg stiller spørsmålet, HVORFOR? Etter min mening er dette en god klassiker som hadde fortjent nesten å være like kjent som “Texas Chain Saw Massacre” som Hooper gjorde noen år tidligere. Først og fremst er denne filmen ikke helt robbet for kjente fjes.

Her møter vi blant annet en noe yngre Robert Englund som i dag er mest kjent fra “Nightmare on Elm Street”-filmene, vi møter en noe ugjenkjennelig Carolyn Jones som var en av de største stjernene i tv-serien “The Addams Family”, og i hovedrollen møter vi Neville Brand som er kjent fra filmer som “Stalag 17” og “Birdman of Alcatraz”, men her i Norge kanskje først og fremst fra tv-suksessen “Bonanza”.

I “Eaten Alive” møter vi den psykotiske Judd (Neville Brand) som er eneste ansatt på et hotell i East Texas. Det er ikke veldig ofte det kommer gjester, og det hadde kanskje hjulpet litt på økonomien om han ikke matet så og si krokodillen i vannet rundt med de som først er der. Judd er som menn flest glad i damer, men han er derimot ikke så begeistret for prostituerte. Når han en dag dreper en ung, prostituert kvinne og mater dyret sitt med henne antar han først og fremst at ingen vil savne henne, ingen vil tross alt savne en hore? Eller?

Til slutt kommer det som viser seg å være den prostituerte kvinnens far og søster på visitt, og her begynner utfordringene så smått å vokse for gamle Judd. “Eaten Alive” er en frisk, tidløs, blodig, våt og stjernespekket klassiker av de mer sjeldne. Jeg liker som sagt ikke at det blir gjort så mange remaker, men skulle jeg altså velge måtte det bli den, av årsaker som alt er nevnt. Jeg kunne blant annet tenkt meg å se Bill Moseley som Judd, Sheri Moon Zombie hadde passet bra som søstra til den prostituerte og jeg hadde ikke sagt nei takk til Tobin Bell som den savnede jentas far.


© Bilde tatt fra thefilmyap.com

Day 1- your first horror movie
Day 2- the last horror movie you saw in the theater
Day 3- favorite classic horror movie
Day 4- a horror movie you thought you’d love and didn’t
Day 5- favorite horror remake
Day 6- favorite vampire movie
Day 7- a horror movie you think no one has seen
Day 8- favorite foreign horror
Day 9- favorite supernatural horror movie
Day 10- horror movie every one loves but you don’t
Day 11- favorite horror/ comedy
Day 12- your most disturbing horror film
Day 13- favorite zombie movie
Day 14- favorite indie horror movie
Day 15- favorite monster movie
Day 16- horror film with a great soundtrack
Day 17- favorite 80’s horror
Day 18- favorite horror movie filmed in black and white
Day 19- best use of gore
Day 20- favorite horror character
Day 21- best horror franchise
Day 22- best death scene
Day 23- a great quote from a horror movie
Day 24- horror movie character that describes you
Day 25- favorite Christmas/ holiday horror movie
Day 26- horror movie for a chicken
Day 27- your guilty pleasure horror movie
Day 28- horror film you’d like to see remade/ rebooted
Day 29- worst horror movie
Day 30- your favorite all time horror movie (or one of 🙂 )

Har du en film du kunne tenkt deg å sett remaken av?

4 kommentarer
    1. I love this one – even if the crocodile doesn’t look entirely convincing. I don’t need a remake of it, however. It has such a bleak, sleazy 70’s vibe that’s just perfect the way it is, and there’s no replacing nutty Neville Brand, hysterical Marilyn Burns, and Carolyn Jones (who looks alarmingly mummified here).

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg