Favorite monster movie

Under dagens utfordring måtte jeg først tenke litt hva slags definisjon av monster jeg skulle velge. Føler denne oppgaven er ekstremt generell, og det er forsåvidt ikke noe jeg kan velge der noen kan si jeg har valgt noe feil. Det er veldig opp til hver enkelt hva og hvem vi definerer som et monster. Monstre kan blant annet være zombier, Frankenstein, vampyrer, klovner, den slemme rektoren på skolen din, faren din, moren din, svigermor, islamister, demoner, Freddy Krueger, varulver eller haier og edderkopper for den saks skyld.

Likevel er det noe i hjernen min som ville sagt at det er mye på den listen jeg skrev nå som ville vært feil. Selv om det ikke er det. Jeg tenker blant annet på å velge den første og opprinnelige Evil Dead-filmen fra 1981, jeg tenker på å velge The Descent fra 2005 eller en av Wrong Turn-filmene. Likevel sier hjernen min at jeg kan ikke det, selv om det er en av de tre alternativene jeg har mest lyst til å velge… Dumme hjerne. Den sier bare “Nei, det blir feil…”…

Men greit, jeg gidder ikke å diskutere med den i natt. Lenge siden den har fått seg et zombiebitt tror jeg, så må gi den noe igjen snart så den roer seg og kanskje blir litt blid og tilfreds og ikke så dramaqueen hele tiden… Men ja… Det blir et litt mer klassisk monster som titter beskjedent frem.

Filmen jeg har plukket ut Mary Shelley`s Frankenstein fra 1994. En film med veldig mange godbiter når det kommer til både skuespillere, høydepunkter og spenning. I rollene finner vi blant annet John Cleese, Helena Bonham Carter, Kenneth Branagh, Ian Holm og sist, men absolutt ikke minst Robert Di Nero som har rollen som selveste Frankenstein.

Filmen handler om at Victor Frankenstein blir besatt av tanken på å skape evig liv etter at hans mor dør. Han reiser fra sin forlovede for å studere i doktorgrad. På fritiden driver han på med sitt eksperiment som ser mer og mer lyst ut. Ved hjelp av kroppsdeler fra flere forskjellige, avdøde kriminelle syr han sammen sin egen morbide skapning og får til slutt liv i det. Men det skal fort vise seg at han angrer på sitt verk. Når skapningen han har lagd (Frankenstein) forstår hva Victor har gjort blir han svært sint og ønsker revenge. Flere mennesker blir skadet og drept, og det eneste som kan få Frankenstein-uhyret til å roe seg er hvis Victor akter å lage en kone til han.


© Bildet tatt fra tinymoviez.com

Day 1- your first horror movie
Day 2- the last horror movie you saw in the theater
Day 3- favorite classic horror movie
Day 4- a horror movie you thought you’d love and didn’t
Day 5- favorite horror remake
Day 6- favorite vampire movie
Day 7- a horror movie you think no one has seen
Day 8- favorite foreign horror
Day 9- favorite supernatural horror movie
Day 10- horror movie every one loves but you don’t
Day 11- favorite horror/ comedy
Day 12- your most disturbing horror film
Day 13- favorite zombie movie
Day 14- favorite indie horror movie
Day 15- favorite monster movie
Day 16- horror film with a great soundtrack
Day 17- favorite 80’s horror
Day 18- favorite horror movie filmed in black and white
Day 19- best use of gore
Day 20- favorite horror character
Day 21- best horror franchise
Day 22- best death scene
Day 23- a great quote from a horror movie
Day 24- horror movie character that describes you
Day 25- favorite Christmas/ holiday horror movie
Day 26- horror movie for a chicken
Day 27- your guilty pleasure horror movie
Day 28- horror film you’d like to see remade/ rebooted
Day 29- worst horror movie
Day 30- your favorite all time horror movie (or one of 🙂 )

Hva er DIN favoritt monster-film?
Vi reblogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg