Favorite classic horror movie

Da jeg i dag hadde som utfordring å plukke ut min favoritt innen klassiske skrekkfilmer var oppgaven mildt sagt ikke lett. Det er så grotesk mye å velge mellom, samtidig som jeg ikke visste helt hvor klassisk og gammelt det burde være. Men til slutt falt valget på intet mer enn A Nightmare On Elm Street, den opprinnelige fra 1984. En av Johnny Depp sine første filmer også. Men det var absolutt ikke en av grunnene til at jeg liker den så godt! Sjekk ut videoen over!

Day 1- your first horror movie
Day 2- the last horror movie you saw in the theater
Day 3- favorite classic horror movie
Day 4- a horror movie you thought you’d love and didn’t
Day 5- favorite horror remake
Day 6- favorite vampire movie
Day 7- a horror movie you think no one has seen
Day 8- favorite foreign horror
Day 9- favorite supernatural horror movie
Day 10- horror movie every one loves but you don’t
Day 11- favorite horror/ comedy
Day 12- your most disturbing horror film
Day 13- favorite zombie movie
Day 14- favorite indie horror movie
Day 15- favorite monster movie
Day 16- horror film with a great soundtrack
Day 17- favorite 80’s horror
Day 18- favorite horror movie filmed in black and white
Day 19- best use of gore
Day 20- favorite horror character
Day 21- best horror franchise
Day 22- best death scene
Day 23- a great quote from a horror movie
Day 24- horror movie character that describes you
Day 25- favorite Christmas/ holiday horror movie
Day 26- horror movie for a chicken
Day 27- your guilty pleasure horror movie
Day 28- horror film you’d like to see remade/ rebooted
Day 29- worst horror movie
Day 30- your favorite all time horror movie (or one of 🙂 )

Hva er din favoritt skrekklassiker?

Vi reblogges!

12 kommentarer
    1. Jeg vet faktisk ikke da det er mange som jeg gjerne ser om igjen og om igjen.. men når Carrie kommer på tv-en da må jeg se:) (den gamle filmen)
      Jeg må se å skaffe meg den dvd-en:))
      Men har fakrisk en annen jeg også liker, det er om en djevelbil ( litt ala Christine).
      Denne heter The Car og den har jeg på en gammel video.
      Den er det heller ikke mange som har sett, jeg så den første gang på kino i oldtiden 1977:))
      Men finner du ut av en som på norsk fikk tittelen Dødspendelen på kinoen i samme tidspunkt – må du si i fra.. jeg finner den ikke på nettet og husker ikke den engelske tittelen eller hvem som spiller i den..

    2. Hmm… nei den må være nyere for den gikk som premiere i 1977 i norge, men jeg skal sjekke ut den filmen der jeg, ser fort om det er den.. takk for tips broren min <3

    3. Yes det var jammen den filmen gitt:)) Tusen takk skal du ha:) Ikke rart jeg ikke fant den da jeg trodde den var spilt inn på 70 tallet, den er jo spilt inn før jeg ble født haha :))
      Men jeg var 15 år da jeg så den på kino:)) Så det er en stund siden kan man si…

    4. Ja det er iallefall denne et bevis på:)) Jeg husker jeg snek meg til å se skrekkfilmer på slutten av 60 tallet på tv-en… er mange jeg bare husker bruddstykker av for jeg var jo ikke så gammel da, men husker jeg så en film om en dame som ble levende begravet, husker litt: En dame påsto at hun hørte -hjelp- fra under jorden, mener i hagen hennes, og på slutten gravde de der og det slutter med at hånden kommer opp av jorden og damen tar tak i den.. mener jeg da hehe.. men den filmen finner jeg nok aldri utav… Kan jo hete Buried Alive men har ikke funnet den…

    5. Hehe nei det er nok en amerikansk film litt sånn grøsser/thriller:) Sikkert slutten av 60- begynnelsen av 70 tallet. Men den heter sikker noe helt annet… Vanskelig det der:)
      Men takk for at du hjelper meg :)))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg