Kjære alle lesere. For hver eneste dag, og natt som går, så fylles vi med minner, på godt og vondt. Hver eneste dag blir vi litt eldre, sterkere og klokere.
Jeg vet det er veldig mange lykkelige mennesker der ute, og det er jeg veldig glad for. Men jeg vet også at det er også altfor mange av dere som sliter alt for mye hver dag, og det gjør meg trist.
Hver og en av dere er alle sammen utrolig flotte, på deres helt spessielle og unike måte.
Ingen av dere er perfekte, og det er jeg glad for, for det er ikke jeg heller. Noen av dere er nok litt for unge fortsatt til å blogge, og noen er det noen mener litt for gamle. Jeg bryr meg ikke, jeg er glad for at alle som er innom min blogg i hvertfall jeg 🙂
Kanskje har du sagt noe du angrer veldig på til noen du er glad i nå nylig? Eller kanskje har du sagt noe veldig hyggelig som nettopp har gjort en eller flere mennesker veldig glad en stund fremover? 🙂
Hva vet jeg, jeg er bare et simpelt menneske med en fremtid og fortid som alle dere, og jeg vet ikke hva alle dere har gjort eller ikke. Men det gjør ikke noe.
Dere skjønner, vi er alle ett!
Jeg bryr meg forresten ikke, helt sånn random sagt, om du er den peneste i klassen, den peneste på jobben, i byen, i bygda, på fjellet, på havet eller hva det skulle være. Jeg bryr meg heller ikke om du ikke har utseende med deg.
Vi er alle samme ulla! Vi er alle mennesker, med eller uten utseende med oss 🙂
For alt jeg vet kan du være en skikkelig motbydelig og falsk person på innsiden, og har gjort mye vondt mot andre, men kanskje ikke helt ment det, så ille som det har blitt. Eller kanskje er du verdens snilleste? 🙂
Du føler kanskje at du ikke kan så mye, og at du ikke duger til noe? Det tviler jeg på, jeg VET at du duger til masse jeg, enda jeg ikke kjenner deg. Vi alle mennesker kan faktisk veldig mye. Bare det at vi puster helt ubevist er utrolig i seg selv 🙂
Det jeg ville si var egentlig bare dette: Jeg er veldig glad jeg, for at du er du, og ikke noe annet. Det er det som gjør deg helt unik, uansett! 🙂
God natt alle sammen! <3 Sov godt, når den tid kommer. Så “sees” vi! VI BLOGGES!
Har nettopp måtte tilbakestille Ipoden min tilbake til fabrikkinnstillingene. Etter det var gjort så laget jeg et navn til Ipoden, som første gang jeg brukte den, deretter synkroniserte jeg inn ett par sanger på nytt….
Når pcen er ferdig med å kopiere inn de 651 sangene så står det med en gang “Ok å koble ut”… Jeg venter noen sekunder, og kobler den forsiktig ut. Når det er gjort så ser jeg på Ipoden at jeg skal velge språk igjen, så jeg velger Norsk… Da finner jeg ut at jeg er likelangt.
Det står at det er ingen sanger eller noe på Ipoden fortsatt. Selv om det vises at det er brukt litt plass der, så står det likevel ingen sanger, videoer eller noe der.
Hva gjør jeg galt? Hva skal jeg gjøre?
Føler meg så hjelpesløs, og skulle så utrolig gjerne hatt hjelp! I dag er første og hittil eneste gangen at dette har skjedd, har hatt Ipoden siden jeg kjøpte den cirka rundt august. Så det kan umulig være at den har begynt å surre på grunn av alder?
Hjelp, hver så snill! Er så utrolig avhengig av Ipoden? Kan det være pcen det er noe galt med, Itunes, eller Ipoden? Ipoden er en slik Ipod med 160 GB, med skjerm (som ikke er touch-bar, føler og trykker på den runde tingen under skjermen 😉
Hva har skjedd? Tenker på å spørre om jeg kan få en ny på Expert, men hva om det er noe galt med pcen, eller noe i stede? Hvordan vite det?
Jeg bruker XP på pcen om noen lurer, pcen er cirka 5 år 😛
Skulle egentlig ut for en time siden… Lastet ned en del ny musikk fra butikken til Itunes… Synkroniserer Ipoden med de nye låtene.
Når jeg skal til og ut skal jeg finne en sang på Ipoden min, og da finner jeg ut det… ALLE LÅTENE ER FORSVUNNET! O SANGER STÅR DET!
Likevel er det nesten 19 GB plass som er opptatt, så det virker som om et slags minne eller noe etter alle ca. 3000 sangene ligger et sted på Ipoden likevel, men…
Nå har jeg nettopp skrudd Ipoden helt tilbake til start, og håper jeg har alle sangene på backup-cder… Vil nok bare ta 2-3, kanskje 4 dager om jeg er heldig å legge inn alt igjen… Dritt…
Kjenner jeg har vært på gråten flere ganger nå, ja, teit, men… Sånn er det… Takler motgang dårlig… Mest sannsynlig så er problemet at jeg koblet ut Ipoden litt for fort i dag… Om dere skjønner…
Selv hører jeg ikke mye på Linkin Park, vet egentlig ikke om jeg har hørt en sang en gang, men jeg er likevel STOR fan av “Saw”-filmene, og har alle 7.
I Saw 7 (“Saw 3D”) så vet jeg at vokalisten i Linkin Park er med i den bilscenen, hvor han fyren har fått limt eller sydd fast ryggen til bilsetet og må rive seg løs og dra i en spake for å redde kjæresten og to venner sitt liv, i tillegg til seg selv.
(bilde hentet fra: trashhits.com)
Spørsmålet mitt låter som følger; noen som vet om det er Linkin Park som har laget soundtracket til akkurat den scenen hvor han vokalisten i Linkin Park sliter med å redde sitt eget skinn og livene til sine “venner”?
Eller er det Charlie Clouser som har gjort det også, i tillegg til all andre musikken i filmene?
Har selv soundtracket fra filmen så er ikke at jeg er på jakt etter det, for jeg har alle melodiene til filmen og, sånt, men morsomt å vite om det bare er Charlie Clouser eller Linkin Park som har laget den melodien til den scena. Synes at melodien var veldig rocka og tenkte det kunne være bandet som har stått for den melodien selv?
Heeeyaaaa. Mitt navn er Aylar Von Kuklinski, jeg er 20 år, jomfru, alltid vært singel, og nei, dette er ingen kontaktannonse.
Sitter og hører på “11 år uten kvinnfolk” med Vazelina, og da fikk jeg ideen om å skrive dette her. Flott sang forresten…
Men seriøst, hvorfor er så mange så deprimert fordi man ikke har en samboer, livspartner, kjæreste, elsker eller lignende? Jeg har vært forelsket veldig mange ganger, og dessverre bare i flotte mennesker som aldri har hatt samme følsene tilbake, det stinker…
Spessielt sliter jeg med sjalusi, tanken på at den jeg forelsker meg i skal bli sammen med noen andre, ja, for det er det som er sjalusi. I fjor var jeg veldig forelsket i en venninne av meg (som jeg ikke har noe særlig kontakt med lenger), og jeg plagdes veldig mye med mareritter om at hun elsket med 2-3-4-5 menn samtidlig eller med noen venninner, kort sagt, hadde en del veldig syke drømmer, som ødela mye av dagene etterpå…
Jeg sltier veldig med sjalusi, og blir dessverre veldig lett forelsket og glad i noen, når jeg først blir det.
Men ok, damdamdamdidomdomdidumdadøm! Da har jeg fått sagt det, jeg sliter med sjalusi som fort fører til depresjon og slik, og nå har jeg en plan om å fortsette videre på dette fantastiske innlegget.
Når det er sagt, så savner jeg ikke å ha en kjæreste, hvordan kan jeg savne noe jeg ikke har hatt? Ok, men seriøst, jeg bryr meg ikke så veldig mye om å ha en kjæreste eller noe sånt, jeg har noen veldig gode venner jeg, som jeg IKKE VIL MISTE.
Er nok kanskje en av grunnene til at jeg fortsatt alltid har vært singel, og aldri kysset, hatt sex eller noe slik. For hver gang jeg liker et menneske veldig godt, så ender det heller med at jeg blir god venn med vedkommende, og i frykt for å miste hun/han så gjør jeg alt for å holde best mulig på vennskapet, og er da livredd for å miste den personen jeg har blitt utrolig glad i med foreksempel et forhold, eller noe sexuelt.
Et vennlig kyss på kinnet, eller på munn gjør ikke noe, så lenge det ikke er for langt. Syns faktisk at venner uansett kjønn kan kysse hverandre på munn jeg uansett følser. Men man skal ikke knulle vennene sine, synes jeg.
Venner står foralltid (så lenge de ikke har falsk-syndromet som viser seg etterhvert), mens kjærester kommer…. Og går! (haha, ikke tenk så grisete)
Jeg har aldri vært sammen med noen, men jeg har veldig flotte, ikke-sexuelle vennskap med gode venner av begge kjønn. Så lenge jeg får holde de kjempegode vennene mine (som er flest jenter faktisk :p) så er ikke jeg interessert i noen kjærester, et ligg, klining eller noe.
Hadde vært fint å opplevd et flott og langvarig forhold en gang, det sier jeg ikke nei til. Men, likevel så syns jeg ekte vennskap er best! 🙂 <3
{Som dere kan se i videoen over så blandet jeg Sprite og Cola i dag… Kjedelig, men… Ble nå en gang til at jeg gjorde det. Ja, så har jeg vært og handlet inn kos til kvelden:}
1 flaske blåbærcider, 1 flaske eplesider, begge er ALKOHOLFRI, siden jeg egentlig HATER ALT med alkohol å gjøre. Kjøpte også en pærebruscider også, men den har jeg tømt alt, før jeg tenkte på dette bildet. 1 pakke med 5 marsjipankaker, og seks kokosboller, en liten flaske cola, og til slutt en jordbær og en lakrisstang.
Sitter nå og prøver så godt jeg kan å boikotte og ignorere det faktum at det er midtsommerfest i Oppdal nå, sliter litt hver kveld med deprisjon fordi jeg vet det er fester eller lignende… Hver gang jeg tenker fest så tenker jeg på for mye folk, og på alkohol, liker ikke noen av delene. I tillegg tenker jeg på at vist det er venner der så er jeg redd for at noen skal plage dem eller såre dem eller at de skal utsette seg for noe…. Sånn er det hver helg, og jeg hater feriene til tider…. Bare le, jeg driter i det. Jeg sliter med å vite at det er fester her uansett tempo og mengde fest, jeg hater ordet FEST uansett…… Ja, bare fortsett å le, kom gjerne også med noen kommentarer som “omg, du trenger hjelp”, men vit at de type kommentarene IKKE hjelper meg stort :p Går til psykolog fra før, og galehus/mentalsykehus eller hva det heter har jeg ikke tid til….
Uansett, vi har alle vårt. Og det er jo litt enklere å leve med ting og tanker og depresjon nå enn før, så….
Da ønsker jeg alle sammen en strålende kveld videre! Lov meg å ta godt vare på dere selv uansett om dere skal “kose” dere med alkohol eller ikke, uansett om dere skal ut eller bli hjemme, jeg bryr meg om folk og vil at alle skal ha det godt. 🙂 VI BLOGGES! 🙂
(bilde tatt: adressa.no) Takk Gud, kom omsider på å blogge om dette nå før det er for sent. Første uken i juli skal jeg og min bestevenninne, etter planen til Trondheim en dag, noe jeg gleder meg masse til! 🙂
Men jeg må innrømme, ja jeg har vært i Trondheim en del ganger med mamma og eller pappa, eller på skoletur, og da har det ikke vært snakk å innom slike butikker jeg liker så mye for å si det sånn, jeg snakker om butikker som selger klær, ringer, filmer, musikk også videre som er noe gothisk, rockete og eller emo om du vil det…
Har hørt at det skal være et eller annet i nærheten av kondomeriet i Trondheim?
Vist noen kan hjelpe meg så hadde jeg satt stor pris på om noen kunne foreksempel hake av et sted via google sitt kart, helst med flyfoto eller noe lignende.
Setter stor pris på alle gode tips. Ps: en fordel om butikken IKKE er i nærheten av noe tatoveringssjappe, frisørsalong eller noe slik, altså at mens man er i den butikken så ser man rett inn i en frisørsalong eller tatoveringssalong i tillegg, for jeg har en helt spessielt fobi mot de to tingene som gjør at vist jeg tenker for mye på noen av de så blacker jeg ut…… Altså jeg svimer av, og kaster opp… Det samme gjelder steder som jobber med piercing også.. Dessverre…
De kan godt selge piercinger og hårfarger og slik på butikken, bare jeg slipper å se rett inn i en tatoveringssalong eller frisørsalong der arbeidet utføres, da jeg blir svimel og svartner. Kan ikke forklare dette bedre, spessielt inne hårfobien. Det med tatoveringsgreier gjelder faktisk også barnetatoveringer også, blir svimmel av et eller annet ved det som jeg ikke vet om selv….
(bilde tatt fra: 3peeps.com)
Men nok om det, kjenner at jeg nå er i ferd med å krysse en grense for hva jeg bør tenke for mye på, håper dere skjønner sånn noen lunde, selv om dere fleste sikkert fniser og tror jeg tuller..
Men tilbake til saken; vet dere om en kul butikk som har lignende varer som feks dragenshule.no, feks så si fra, jeg og bestevennina mi SKAL nemlig til Trondheim i begynnelsen av juli og da er det greit å vite om et par butikker, og cirka hvor de ligger.
De kjære minner dukker frem (fra mitt barndomshjem… Æeh, tullpiss) Jeg vet det er for galt, men jeg gjør det. Jeg snur på hodet, ser meg bakover og tenker på hva som var før, ting som ikke lenger er, ting som ikke lenger er mer enn ett ord: historie.
Jeg husker da jeg gikk i barnehagen, jeg var utrolig forelsket i hun søte jenta med lyst hår, hver morgen før jeg sto opp lå jeg og tenkte at jeg skulle fri (ja, tenk, for vist voksne skal få gifte seg så hvorfor skal ikke vi barna få det å? tenk!).
Det ble aldri noe av, og i dag er det heeelt greit, vi var kanskje i godt selskap som venner på barnehagen og en stund i barneskolen, men ettersom tiden har gått og vi begge har vokst og utviklet oss, så har vi gått to veier. Og jeg syns det er helt greit at det ikke ble noe forlovelse og bryllup i en alder av 5-8 år, hadde vært som om Marilyn Manson hadde giftet seg med paven.
Åja, så hadde vi han tøffe, lillegutten som dro andre under snøen på den kalde vinteren, og på sommeren kastet sand og pinner etter andre. Han “kule” fyren som egentlig bare var et problembarn, nei… Ikke problembarn, men en drittsekk, det er to forskjellige ting! Han lille drittsekken som var så utrolig tøff mot andre, han som kunne få andre til å skremme andre for seg for å selv bli fryktet og veldig “kul”, oh som jeg digget han fyren og de store stygge venna hans, not… På den tiden, det vil si barnehagen, barneskolen og ungdomskolen… På den tiden brukte jeg mye tid på å “leve i skjul” for å ikke bli kritisert, ledd av, mobbet og kanskje slått eller noe… I dag eier jeg ikke den frykten lenger, tvert i mot! 🙂 Alerede nå snakker jeg om ting fra fortiden JEG ikke savner 😉
Sjørøvertiden (foto hentet fra: aftenposten.no)
Andre ting jeg husker fra barnehagen var at jeg var en fordømt god sjørøver, eller det vet jeg ikke. Men sjørøver var jeg faktisk, eller det vil si, jeg lagde i hvertfall kart, og selv om det ikke var så mye sjø der jeg lekte (les arbeidet) så var det i hvertfall nok vann i fantasien på barnehagen. Jeg drømte om å bli Kaptein Sabeltanns beste medhjelper… Ohoi… Lek og fritid før i tiden: Bobb bobb.
Bestevennen Jeg husker mer fra barndommen, jeg husker min farfar, som alltid var min nærmeste og bestevenn. Han var alltid min bestevenn, bedre enn noen av de på min samme alder, spessielt på den tiden jeg begynte å komme i 4-5 klassa og de andre gutta i klassa ble mer og mer interessert i noe så vulgært som jenter og fotball. (Fotball er fortsatt vulgært, totalt meningsløst og utrolig kjedelig, men på jentefronten har jeg vel strengt talt forandret syn noe JÆVLIG :-D) Med bestefar kunne jeg snakke om akkurat det jeg ville, ingen ting var for teit eller upassende for han. Til tross en utrolig aldersforskjell, så følte jeg alltid at han forsto meg best av alle, og jeg gråt og gråt og gråt og gråt den natten han døde midt mellom julaften og nyttårsaften i desember 2002. Bestefar var: Stor + i hverdagen
Skolen Skole? Jo, har da gått skole. Husker godt mattefaen, naturogmiljø-helvete, matlagings-stresset, gymtime-marerittet, krl-torturen og nynorsk-dritten. Vi mennesker er nå en gang slik at vi dessverre husker de negative tingene i livet ganske så godt. Ikke glad i skole jeg? Ikke hver så spydig da!
Men seriøst, jeg hatet skolen…. MOTERFUCKER UNØDVENDIG ALA. HOSTEL-TORTUR! I dag er jeg i jobb, jeg har et perfekt liv, og nesten ingen ting av det jeg ble tvangsforet i meg på verken barneskolen, ungdomskolen eller videregående har alt for mye med det å gjøre. Jeg var slettes ikke skoleflink! Mr. Ener og Toer eller Ingeting på skolebenken, her har du meg. Masse fravær, lave karakterer og dittendatten.
(bilde hentet fra: dagsavisen.no) Likevel kjære venn, så er jeg i dag Oppdals mest leste blogger, ok… Det er ikke så vanskelig og ikke mye å skryte av, men i tillegg har jeg en greit nok betalt jobb i en avis som journalist, hvor jeg har fått en jobb som innebærer ansvar og en jobb som er en god tillitsærklæring. Og jeg har hittil mestret jobben veldig greit, OG IGJEN: JEG VAR ALDRI SKOLEFLINK…
Jeg husker de litt mer gretne, sære lærerne lure på hva det skulle bli av meg som ikke tok skolearbeidet alvorlig, jeg som slurvet med leksene vist jeg i det hele tatt gjorde de. HA! I DAG HAR JEG KOMMET VELDIG LANGT JEG, TUSEN TAKK FOR OMTANKEN FRØKEN. LÆRER FISEBOLLE! 😀
Andre ting jeg husker med skolen var harde trestoler, det å måtte være på samme to som mange andre hadde vært på, og kanskje ikke alltid var like ren, det å måtte ha med matpakke med noe jeg fort ble dritlei av, lekser og det å bli tvunget til å være ute selv når det var kaldt eller regnet. Eller kanskje noe så ubehagelig til å bli plassert i nærheten av noen du absolutt IKKE likte…HATER TVANG. OG DET FLESTE MED SKOLEN ER JEG JÆVLIG GLAD JEG ER FERDIG MED NÅ! FUCK SKOLE! 😛 Hehe… Skolen var: –
Også de andre tingene da vettu… (husker du tv-serier som “Mot i brøstet” (bildet, hentet fra filmweb.no), “MacGyver,” de første “South Park”-episodene og en rekke andre tv-serier som ikke går lenger nå, mange finnes på dvd idag, så hvorfor savne de når du kan finne de på dvd igjen nå? ;-))
På tven husker jeg godt komiserien “Mot i brøstet”, etterskoletid-programmet “Etter skoletid”, et Disneyprogram jeg tror het “Ducktales”, barnetv-program som “Sesam Stasjon” og “Fritt fram”… Geniale program. Hva faen er dagens tv-program for barn og unge, spessielt barn i dag mot det som var før? Hm…
Men når det skal sies så tror jeg ungdomseriene og voksen seriene fra dagens dato er bedre, hm… Kanskje?
Og kjære Godisklump! Husker dere den røde Donald-posen, smurfegodt-posen, Mumitroll-brusen, spøkelse-isen (gul med grøn munn og øyer), Timon og Pumba-isen, “Olaf Sands rifla potetflak”… Bare for å nevne noe… HVOR HAR VERDEN BLITT AV? Jeg ser ut av vinduet og finner ut at den er der fortsatt, bare litt forandret, men likevel, takk Gud.
Når alt kommer til alt er jeg ikke så sikker på at så mye var så mye bedre før, for se rundt deg da, hvor var internett før i tiden? Foreksempel? Tenk på alt det nye som vi ikke hadde før som faktisk er så utrolig kulere enn ting som fantes før!
(bilde hentet fra: spilleglede.no) Kulere og bedre tver, vi har fått et nettsted til å holde kontakten med resten av verden (facebook feks), Kjell Magne Bondevik er IKKE statsminister i Norge, det er tryggere og mer aksebtabelt å være seg selv uansett legning, bakgrunn og andre ting i dag enn feks 10 år tilbake… Det har i det siste ti året kommet en rekke gode tv-serien som får flere eldre tv-serier til å virke som kjedelige (etter mine øyne), så hva savner vi egentlig.
Musikken fra 80-tallet finnes fortsatt kjære deg, på itunes.no finner du nok mye av det, og det du ikke finner av gammel musikk der finner du andre steder, garangtert.
Jeg mener vi har det bedre i dag. Jo, ting er dyrere, politikerne er blitt enda mer verdiløse og ja, noe har også forandra seg negativt. Og vi har en vei å gå, men verden blir aldri perfekt.
Så hvorfor se for mye bakover, når du kan konsentrere deg om å gjøre det beste ut av nå, fremfor da? 🙂 Det eneste jeg savner virkelig er mennesker som ikke lenger finnes på denne jorden, venner og familiemedlemmer jeg aldri før klemt igjen, sagt hvor glad jeg er i, og opplevd nye ting med.
Utenom avdøde mennesker jeg savner så synes i hvertfall jeg at jeg har det bedre nå enn før, men vi mennesker er forskjellige. Og mange kan ha hatt et veldig bra liv før, forså å mistet veldig mye… Og jeg skjønner at folk som har opplevd slikt savner fortiden, fremfor å trives så alt for godt i dagens verden.
(bilde hentet fra: listen.no)
Hm, føler kanskje dette innlegget ble noe usakelig og rotete, men det jeg vil få frem er at vi må prøve å se det positive i det som er nå, fremfor å se oss alt for mye tilbake, vi skal ikke den veien! Vi har fortsatt minnene fra fortiden, de er jo ikke borte 🙂 Ikke vist du virkelig tenker deg om.
Klem og nattanuss til alle store og små barn fra meg! VI BLOGGES I FREMTIDEN! 🙂
Har nesten alle singlene og albumene med og av Marilyn Manson, på de er det en del remixer, en god del faktisk på noen av singlene spessielt, og vil dele noen av de med dere her:
Jippijudadubaduuuu. Fikk en pakka igjen fra dragenshule.no i dag, paraply og ryggsekk 🙂 Er kanonfornøyd som jeg alltid er med ting fra den nettsiden.
Spørr meg om jeg har sovet i natt! Om jeg har sovet noe særlig i natt, sier du? Morsomt at du “spørr”, for saken er at jeg har ikke sovet så innmari godt, en av grunnene kan være at det ikke står på noen varmeovn, og at jeg har tatt ut dyna fra sengelakenet for sommeren, siden det var en periode tidligere i vår at det ble for varmt, men nå er det kaldt, og lille meg ligger og skjelver som en gammel vettskremt dame.
I tillegg har jeg vært jævlig uvell, kvalm og utmattet i dag, litt på grunn av energidrikkene fra i går, men også på grunn av generelt lite søvn i siste, samt dårlig kosthold. Så i natt var jeg både skjelven, plaget av litt hodepine (ikke mye), kald, svimmel og passe kvalm, hærlig!!!!!!! heeeettt….
Ok, vil dere se paraplyen min, nei, ikke pikken min, MEN PARAPLYEN! Din gris! (foto tatt av min bror)
Ryggsekken også, javel, måte på hvor kravstore dere er i dag da. Men greit, siden jeg er en så hyggelig kjærnekar så får dere også se sekken jeg har fått meg i dag! 😀 Går ikke på skole eller noe, men en sekk er greit å ha likevel til… Ja… Turer f.eks. Eller når jeg skal ut i butikkene å stjele litt. KØDDA GJØR IKKE DET! Faen, til anklagelser da.. 😛
(foto tatt av min bror, btw, sexy boxer jeg har ja?)
Fornøyd nå? IKKE? OK, legger ut ETT bilde til da sjø, et kombobilde 😉
Vil forresten takke alle sammen som leste miljøinnlegget mitt i går/natt (noe sånt), syns at alle sammen skal bli flinkere til å ta vare på det vi har av våde mennesker, dyr og natur. Før det er for sent, så derfor vil jeg igjen minne om innlegget jeg skrev sist nå om miljø, forurensning og lignende.
Slikt kan ikke sies for ofte! Ønsker alle sammen en fin fredagskveld videre, kos dere masse med deres nærmeste, eller for dere selv. Begge delene kan være hyggelig til enhver tid, kommer ann på 🙂