“NATURLIGE” UVANER OG VANER – FORSØPLING OG FORURENSNING
(foto hentet fra: noblad.no)
Vi fleste har gjort det og det er ingen unnskyldning for at andre skal gjøre det, og fortsette det – å kaste søppel i naturen!
Hver eneste dag og kveld kastes det søppel i naturen, hver dag forurenser vi kloden vår!
Fy faen for noen drittsekker vi fleste mennesker er mot naturen, som tømmer dritt og søppel på vår egen hjemplanet.
Hver helg kastes det flasker og bokser omkring på feilsteder, folk råner daglig og forurenser samfunnet med alt for mye gassutslipp – DRITTSEKKER 😛
(foto: rustanracing.com)
Alltid så hærlig å ta med seg noe mat og godt når vi er ute i skogen og går, “hm, er vist ikke noe søppelkurv her, hm, nei kaster bare det lille jeg har av søppel i gresset her jeg, gjør da ikke så mye forskjell” – DRITTSEKK 😛
Og du mannen: kona di har faktisk helt rett, du trenger strengt talt ikke det nye stereoannleggett, den nye bilen og den nye tven du blant annet står og sikler etter, du kjøpte deg ny 50 tommer tv i fjor, og bilen du har er bare to år gammel og funker fortsatt! Tenk deg om, ok, om du absolutt vil, kjøp deg det! Men du trenger ikke kaste den “gamle tven” i hvertfall! Den kan du i hvertfall gi bort til noen som VIRKELIG TRENGER NY TV! Foreksempel 😉
Kjære vakre kvinne: Skal du ha ny kåpe, støvletter, bluse og skjorte nå igjen? Ser du ikke at de tre store skåpene du har er i ferd med å slå sprekker nå? Ingenting å kle på deg sier du? FAEN ER DU BLIND ELLER?
Hehe, og mulig den skjorta du har er litt 2010-aktig, men kjære vennen, hva med å spare pengene litt til? Skal du kjøpe stort mer nå så…. Vet du forresten at de fleste klærne dine er det uskyldige DYR som må betale livene sine for at du skal få? Dyr med familie akkurat som deg! Dyr som i utgangspunktet ikke er syke, helt friske og som må DØ for at du blant annet skal ha deg en ny pels? Litt egoistisk kanskje? (ok, jeg er slik selv… innrømmer det… :P)
Og vennen, ikke nok med at du sakte, men sikkert skal dø likevel, men i tillegg til at du altså løper fortere til dødens hule hånd ved å røyke 10-30-50 sigaretter daglig/ukentlig, så er du faktisk med på å forrurense lufta! Er ikke det litt egoistisk av deg?
(foto hentet fra: hedmark.org)
Ok, verden går faktisk ikke under i dag, og heller ikke i morgen, faktisk ikke i din levetid i heletatt…
Meeeen, tenk på barnebarna dine, barna dine og alle andre etterkommerne dine som må lide fordi at du (sammen med uendelig billioner flere til) ikke eier nok naturvett når du stadig kjøper ting du ikke trenger, kaster for mye (gjerne på feil sted), røyker for mye, råner for mye og det som verre er…
Kjære vakre medskapninger… Jeg er ikke bedre enn noen av dere, men jeg jobber med å forbedre meg, tenke sunnere, ikke bare for egen del helsemessig og økonomisk, men også for at jeg bryr meg om resten av verden, ikke bare dere som er født og eksisterer nå, men også for morgendagens barn, voksne og eldre av både dyr, mennesker, trær og planter etc.
(foto hentet fra: adressa.no)
Vil med dette innlegget ønske alle en god og fin natt, vil på bunn av dette innlegget legge igjen en sang jeg likte veldig godt som liten, som jeg nettopp fant igjen på youtube, og vil dele med dagens barn, ungdom og litt eldre ungdom 🙂
“Blekkulf – Bruk hode!
Vi miljødetektiver må passe på
for fremtiden begynner nå.
Vær på plass der det skjer
med kart og kompass
og forstørrelsesglass.
En miljødetektiv går rundt og snuser
og er det en bil som står der og ruser
Si ifra – dette vil vi’kke ha!
«Skru av motoren din gjøk!
Å forurense er ingen spøk!»
Bruk hodet – vi har bare en klode.
Vi miljødetektiver må passe på
for fremtiden begynner nå.
Vær på plass der det skjer
med kart og kompass
og forstørrelsesglass.
En miljødetektiv ser i butikker
og har de varer fra skumle fabrikker
Si ifra – dette vil vi’kke ha!
«Velg miljøvennlige varer din gjøk!
Klorbleket papir er ingen spøk!»
Bruk hodet – vi har bare en klode.
Vi miljødetektiver må passe på
for fremtiden begynner nå.
Vær på plass der det skjer
med kart og kompass
og forstørrelsesglass.
Vi miljødetektiver må passe på
for fremtiden begynner nå.
Vær på plass der det skjer
med kart og kompass
og forstørrelsesglass.”
Da sier jeg god natt, slår av pcen for å spare litt strøm, og for å spare naturen litt 🙂
Vi blogges! 🙂
(bilde hentet fra: tu.no)






























