KJENDISER MED ASPERGER SYNDROM

Har to ganger tidligere blogget om min situasjon med min diagnose asperger syndrom, første gang blogget jeg kort om min oppvekst og barndom med asperger syndrom, andre gang blogget jeg mer konkret om dagens situasjon med asperger.


(i følge Helena Bonham Carter, Tim Burtons kone, så mener hun at han må ha diagnosen asperger syndrom!
Bilde tatt fra: www.gossipboulevard.com)

Ideen bak dette innlegget kommer av at jeg i natt leste i nyeste Nemi-bladet at Tim Burtons kjæreste Helena Bonham Carter mener at han har asperger. Og det kan jeg faktisk tro også at han har.

For dere som lurer på “Hvem er Tim Burton?;
Tim Burton er geniet bak blant annet “Nightmare before christmas”, “Edward Saksehand” og “Corps bride”, filmer.

Tim Burton har en veldig særpregen stil, og har vistnok veldig lett for å kjede seg, i tillegg er han etter det jeg har merket veldig opphengt i outsidere, mareritter og mørke, med det mener jeg ikke at det er typisk ved å ha asperger nødvendigvis. Men med asperger er det blant annet veldig lett å være veldig “opphengt”/opptatt/oppslukt av en helt spessiell ting. Han har også helt egne måter å uttrykke seg på, og en god del ting til, som jeg syns kan stemme godt med at han faktisk kan ha asperger syndrom..



(mange mener og tror også at Steven Spielberg har asperger syndrom)

Søkte på “asperger syndrom kjendiser” på google i dag, og da fant jeg en liste over kjendiser og rollemodeller som, det er bekreftet at de har asperger syndrom. Klikk her for å lese!
For meg er de fleste som står der litt ukjent, men fått med meg såpass som at de fleste der har gjort det veldig stort innenfor sin særinteresse! 🙂

Andre kjendiser som mange mener og tror har asperger syndrom er blant annet filmskaper-legende Steven Spielberg, mannen som har laget blant annet “Indiana Jones”, “E.T”, “Jurassic Park” og “Schindlers liste”.

Og det er også flere muligheter for at Bill Gates har denne diagnosen, i følge flere politlige kilder.

Ønsker alle sammen en fin og god helg! 🙂

8 kommentarer
    1. ooohhh my god elsker det nye designet på bloggen din<3
      tim burton er definitivt helten min,elsker filmene hans:)er det ikke godt og vite at selv suksesfulle mennekser kan ha samme sykdom som deg selv?det gjør kansje hverdagen litt bedre?
      ønsker deg en strålende lørdag:)klem klem

    2. Uansett hvem eller hvor mange som har det, gir jeg litt blanke i hvilke syndromer eller sykdommer den mennekselige rase har. Man er den man er uavhengig av hva som står på en rapport! Det er mange som faktisk gjør seg mer til kjenne gjennom diagnosen de har enn hvem de egentlig er, noe jeg synes er altfor trist. Jeg ville for eksempel heller blitt kjent som glad og snill enn som “han der autisten”…
      Greit nok at autister har en litt annen måte å tenke på osv., men helt ærlig så er faktisk alle forskjellige, og den forskjellen skal ikke kalles en sykdom. Samme gjelder for eksempel kreft. Hvorfor sirkulere resten av livet rundt dette ordet istede for å leve det?!
      Ikke missforstå, jeg ser ikke på diagnoser som en skam eller lignende, jeg bare ser ikke helt grunnen til å la dette være det som kjennetegner ett menneske.

    3. Hadde ikke overrasket meg om Gates har det. Det er jo ikke normalt å være så god på noe og han er jo ikke akkurat ofte i media, samme med Tim Burton. Men han er liksom kjent for å være en raring 😉 hehe

    4. Liker blogg designet ditt og det du skriver…. Det mener jeg seriøst
      Ta vare på deg sjøl…
      Hilsen Basic Mann 39

    5. Idabedrehelse: Bill Gates har faktisk asberger syndrom. Man merker på noen at de kan ha det når de er annerledes, men det er ikke så mange som ser det på meg. Noen er litt verre å se det på enn andre. Jeg føler meg (litt) annerledes, men når jeg forteller folk om det så svarer de at det visste dem ikke, og det har dem ikke klart å se for seg. Så det er litt forskjellig fra person til person

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg