Dag 14 – Noe du er redd for

Frykt er litt som vann, men også litt som strøm. Frykt kan bidra til å holde liv gående, men det har desidert også evnen til å TA liv. Man skal ha respekt for frykten, men samtidig ikke bli dens beste venn. En balanse som ikke alltid er lett å finne, men det antar jeg forsåvidt at dere allerede er smertens klar over, så derfor kan jeg vel heller fortelle dere litt om hva jeg personlig er mest redd for as we “speak”.

Og heldigvis går jeg ikke rundt og er så veldig redd for så veldig mye lengre. For et par år tilbake gikk jeg og var nesten konstant bekymret for at det snart skulle bryte ut en atomkrig mellom USA, Russland og Nord-Korea. Før det igjen var jeg redd for at muslimer skulle ta over verden. Og før DET igjen var jeg blant annet redd for folk som drakk, samt et og annet jehovas vitne.

Men per dags dato er det intet av disse tingene som “skremmer” meg noe særlig, og takk fanden for det. Nå til dags er det først og fremst min egen helse jeg er mest redd for. I skrivende stund tror jeg ikke det er noen særlig stor grunn for det for jeg føøøøler meg jo ganske bra, stort sett. Litt vondt i ryggen nå og da + litt ubehag i magen fra og til, men bortsett fra det.. Njet!

Men likevel. Tanken om at det likevel KAN være noe, eller at jeg om et par måneder, noen få år skal bli rammet av kreften, hjernehinneblødning, slag, hjerteinfarkt.. At jeg skal få diabetes eller den takler-ikke-alle-fargene-og-lyset-samt-den-raske-bilde-skiftingen-i-pokémon-sykdommen.. DET er en tanke jeg ikke helt føler at jeg klarer å rømme unna. Den er der ikke så altfor ofte, men den banker helt klart innom sånn nå og da, og som regel når det måtte passe seg som aller dårligst..

Dag 1 – Ditt siste innkjøp
Dag 2 – 10 fakta ingen vet om deg
Dag 3 – Noe eller noen du savner
Dag 4 – Dine 3 yndlings-sanger akkurat nå
Dag 5 – En sang som får deg til å gråte
Dag 6 – En ting du aldri kommer til å gjøre
Dag 7 – Favorittmaten din
Dag 8 – Et tre år gammelt bilde av deg
Dag 9 – Smykkene dine
Dag 10 – Ett bilde av deg selv, tatt i dag.
Dag 11 – Ett bilde av håndskriften din
Dag 12 – Mobilen din
Dag 13 – 5 ting du ønsker deg
Dag 14 – Noe du er redd for
Dag 15 – Rommet ditt
Dag 16 – En sang du er skikkelig lei av
Dag 17 – 10 personer/gjenstander du ville hatt med deg på en øde øy
Dag 18 – Ett bilde av deg selv som barn
Dag 19 – Innholdet i vesken din
Dag 20 – Parfymen du bruker
Dag 21 – Din verste uvane
Dag 22 – Dine 5 yndlingsvesker
Dag 23 – Nattbordet ditt.
Dag 24 – Ett bilde av deg med en gang du har våknet.
Dag 25 – Noe du gleder deg til
Dag 26 – Favorittproduktet ditt akkurat nå.
Dag 27 – En sang som beskriver hvordan du føler deg i dag.
Dag 28 – En vits/sketsj du syns er morsom.
Dag 29 – En kjendis du ligner på.
Dag 30 – Den rareste tingen du har.

Hva er DU mest redd for atm?

Aylar Von Kuklinski

Følg gjerne bloggen på Bloglovin!

5 kommentarer
    1. Jeg synes altså denne lista er KNALL-morsom, så mange nye ting jeg ikke har vært innom før. Må tenke skikkelig liksom 🙂 LITT redd må man være 😀 for NOE… Jeg skal ikke si hva jeg er redd…kommer senere 😀

      1. Skulle kinda ønske jeg gadd å bruke litt mer tid enn jeg ihvertfall har gjort på samtlige av disse også. Litt i tankeboksen har jeg vært på samtlige her, men.. Sånn i etterkant nå så ser jeg at jeg fortsatt kunne hatt en fordel ved å bruke ihvertfall ENDA litt mer tid på.. Samtlige.. xD

    2. Har vært mye redd for de tingene du skriver her! Er fortsatt varsom for det! Spesielt folk som drikker. De gidder jeg som regel ikke å snakke med! Så er det dette med kreft og sykdom. Det har plaget meg mye i det siste. Leste i dag om en i 30-årene som har den verste kreftformen som er blodkreft! Beinmargskreft, for den blir man aldri kvitt. I en alder av 32 år!!! Forferdelig å tenke at den kan komme lenge før man fyller 65! Selv om det er svært sjelden. Diabetes er jeg også redd for. Bare tanken at man blir eldre og eldre og døden kommer nærmere er skremmende!

      1. Et lite tips: hold deg gjerne unna disse artiklene der. Gå heller til legen hvis du tror at noe kan være galt, også lar du disse artiklene ligge. For etter at jeg har sluttet å lese disse innleggene, ja så har det ihvertfall hjulpet meg til en bedre og mindre bekymringsfull hverdag, i tillegg til en del andre valg jeg har tatt for å rett og slett få det bedre.

        GENERELT: Slutt å oppsøk/bruke tid på folk eller ting som skremmer deg eller gjør deg deprimert. Virker som du bruker litt i overkant mye tid på ting som, ja.. Bare gjør livet ditt vanskeligere enn det strengt talt “trenger” å være, og det syns jeg er både litt trist og noe frustrerende å lese <3

      2. Noen ganger må man være bevisst på hva som kan vente en, derfor leser man slike artikler. Så er ikke enig i det.
        Selv om det er riktig at når man holder seg unna å lese slikt så forsvinner bekymringene. Man må selvfølgelig ikke lese unødvendig mye om det. (som artikler om individuelle personer som får slike nitriste skjebner) Men før man vet så er man rammet selv en dag! En i familien døde av kreft ifjor, og det startet masse depresjoner hos meg, så er nok derfor jeg leser om det.

        Masete folk som gjør meg deprimert har jeg rundt meg uansett, må bare prøve å takle det på best mulig måte. Ved å begrense kontakten med dem, men er umulig å ikke bruke tid på dem. Er også noen jeg har brutt kontakten med helt, men fortsatt har mye usagt med, så før eller siden må jeg gjøre noe med det, før det er for sent.. Så slik jeg ser det blir ting vanskelig uansett hva jeg gjør, så jeg tar heller å begrenser så mye som mulig istedet.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg