Utdødde bloggomemer?

Det har blitt MYE vanskeligere å blogge!! Ikke “bare” med tanke på hvor fatalt interessen for folk for blogg har forfalt. Det er også en rekke type innlegg som man kom lettere unna med fordi man enda var i en viss alder kombinert med at kalenderen viste et helt annet årstall.

Jeg skal gi dere noen eksempler! 🤪

I. “Ntnåå, jeg er SÅ utrolig glad i deg jenta mi!”

Det første som kommer tilbake til meg nå er alle innleggene jeg en gang i tiden nærmest masseproduserte som var dedikert til ei og annen venninne jeg likte ganske godt. Det var ikke rent få av de, og det fikk også datidens lesere (RIP ☣️✝️) med seg.

Fra min side var det som oftest kun vennskapelig ment – det var i hvertfall hva jeg prøvde å overbevise meg selv om – men i retrospekt skjønner jeg at både de jeg skrev om, og de som ellers fulgte med kunne finne disse innleggene noe kleine, mistenkelige og for ikke å snakke om desperate.

Stort bedre ble det heller ikke av at jeg år etter år gjorde en større greie av at jeg fremdeles var jomfru, aldri hadde hatt kjæreste og ja, dere skjønner komplottet.

II. “Hei verden, du suger, og jeg vil helst bare kutte meg opp og dø!”

Apropos desperat. Nei forresten.. FØRST vil jeg understreke at det fortsatt er veldig viktig med åpenhet rundt psykisk psyke. Det er viktig at ting ikke forblir tabulagte, samme hva det er som gjør hverdagen hard.

Men det er en vesentlig forskjell på å skrive åpent om ting nå og da, kontra det å bare skrive om hvor forferdelig tragisk alt er.. hver.. bidige.. dag.

På mitt aller verste gikk det så langt at jeg daglig hintet om at jeg var keen på å gjøre slutt på meg selv og døden, selvskading, depresjon etc. ble i en litt for lang periode romantisert på et slik nivå at man kan undre seg hvorfor ingen brøt ordentlig inn og gjorde noe med det. Folk reagerte. Folk var bekymra. Men det var ingen som grep inn og.. tok grep. (det var ikke meningen at dette innlegget skulle bli så penis-relatert. Men etter at jeg først tok de bildene dere nå ser har jeg begynt å erigere visse deler av teksten for å få en større.. følelse av sammenheng)

Uansett. I tillegg til at jeg oppriktig ikke hadde det bra så gikk dette over fra å være en “bra med åpenhet”-ting til å bli “dette er en lettvint måte å få oppmerksomhet på”.. ting.

I dag ser det meste ganske annerledes ut. Jeg har det langt bedre med meg selv, og jeg har ikke lengre så lyst til å bygge et bloggimage på å være mest mulig trist og depressiv. PLUSS at det er heller ikke like “in” å være emo i dag som det var i typ 2011.

III. “Kjære lyrics på veggen der!”

Det å bygge opp statistikkene på å legge ut stadig drøyere og mer spektakulære innlegg som fikk folk til å lure på hvor lenge jeg hadde igjen før jeg eventuelt tok repern var ikke den eneste billige måten å “gjøre det på”.

For husker dere alle statusene på Msn, Facebook, Nettby.. blogg.. som kort og godt bare var et sitat fra en eller annen sang? 😳

Jeg var kinda en av de! Bortsett fra at jeg stort sett la ut hele lyrics her på bloggen i stede for å bare nøye meg med en kortere strofe på et eller annet sosialt medium.

Gjerne to-tre-lyrics-innlegg om dagen. Jeg tenker dette var hakke mer innafor den gang da, men i dag har jeg på følern at folk lettere hadde gått lei og at blogg.no hadde ansett det hele som spa(r)m. (sorry, not.. okay, jo litt sår(ry))

IV. “Ku VS. Ku Kuks Klan”

Spam finnes i flere typer og formeringer. En annen ting jeg regelmessig kunne finne på å pøse ut var rene «VS.»-innlegg.

Dere skal få “et par” linkbare eksempler;
«Handleliste Vs. spontanhandel», «LADY GAGA VS. BRITNEY SPEARS», «MILEY CYRUS VS. JUSTIN BIEBER», «TIM CURREY VS. JIM CARREY», «Pink Vs. Marilyn Manson», «Alice Cooper Vs. Marilyn Manson», «Piediepew Vs. Marilyn Manson»«Natt VS. dag», «Helg Vs. Hverdag», «Vagina VS. Fitte», «HÅR vs. SKJEGG», «HALLOWEEN VS. JUL», «Kjeft vs. Kuli», «Msn Vs. facebook», «THE SIMS VS. WOW», «Battery VS. Red Bull».

Og sist, men definitivt ikke… ehm.
«FRIDJOF NANSEN VS. RUNE RUDBERG» som jeg utelukkende publiserte for å kunne “sjokkere” med å dele bilder av litt god, gammel kuk (bokstavelig talt!!).

Hvilke ting tenker du at jeg (og verden generelt) kom “bedre ut av” å blogge om før, men som ikke funker like godt i dag? 😏

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos

2 kommentarer
    1. Dette kunne man snakket mye om. Er det ikke sånn at blogg.no ikke tillater for mange innlegg som er for like om gangen, eller innlegg som er for destruktive? Men jeg mener at ting skal i for stor grad filtreres og sensureres i disse dager! Er ikke sikkert det er så bra heller.

      1. Jo. Men hvor grensa går for hva de regner som spam og ikke spam, og hvor usunne innlegg man kan poste uten at de tar grep er jeg ikke helt sikker på.

        Og enig. Så en far på Tik Tok i kveld som jeg mener hadde en litt i overkant heftig reaksjon på en kommentar han fikk. Snakka om å politianmelde og at vedkommende ikke hadde noe på nettet å gjøre. Selv kan jeg være enig i at kommentaren han reagerte på var unødvendig, men reaksjonen hans på den syns jeg var i meste laget.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg