Handleliste Vs. Spontanhandel

Vi mennesker er like forskjellige som en hver stjerne på den mørke nattehimmelen.
Noen av oss foretrekker The Wanted, andre foretrekker Dimmu Borgir og Satyricon, også har vi de som liker å være litt outsider ved å like Jonas Fjeld og Anne Grete Prøys, lov det å..

Uansett, poenget er helt uavhengig av musikk. Vi er alle forskjellige! For det er noe jeg tenkte å undersøke.
Da jeg flyttet for meg selv på hybelen begynte jeg med handlelister, det varte ikke lenge før jeg kuttet det ut.
I de siste månedene har jeg vært veldig spontan på handlingen og eventuelt prøvd å huske de tingene jeg trenger mest, så fikk det andre bare bli som det ble.

Så er spørsmållet, hvor mange av dere gjør følgende?:
A. Skriver handleliste før dere handler.
B. Planlegger hva dere skal handle, men satser på å huske det, uten “jukselapp”.
C. Handler bare spontant.

Som sagt har jeg hengt meg veldig på C, her. På godt og vondt.

Årsaken til dette er at det ble alltid noe ekstra utenom det som bare sto skrevet ned uansett. Prinsippet med handlelisten i utgangspunktet var at jeg skulle holde meg til det for budsjettet. Men når det alltid kom en rød jævel på skuldra som veide mer enn den hvite engelen så var jeg likelangt, og fant ut av skal jeg tenke budsjett så sparer jeg heller penger på å ikke bruke unødvendig blekk eller bly, samt papir på lister… Men på en annen side, det har hendt at jeg har glemt ett par viktige ting ved spontanhandling og at dropping av lister ofte har ført til at jeg måtte ned igjen å handle etterpå…

Så… Sånn sett så revurderes handlelisten nok en gang i mitt edle hode. Det øverste hodet, vel og merke!

Så, hvordan gjør du det? Handleliste eller ei?
Vi reblogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg