Tilbake til fortiden

Det er noe med det at så lenge man faktisk kan, så skal man jo HELST se fremover. Man skal ihvertfall passe på at man ikke gror seg fast i fortiden. For å stadig kunne utvikle seg som homo sapiens, og til slutt ikke ende opp som en særing med fullstendig noia for forandringer og det ukjente, ja så må man rett og slett kunne utfordre seg selv en del nå og da. For det er tross alt ikke innenfor komfortsonen at fremgang og forandringer skjer. Og jeg vet ikke med dere, men jeg føler at selve livet, ja det ligger faktisk UTENFOR den beryktede sonen som så mange der ute helst velger å stå i så lenge som overhode mulig.

Men noen ganger må det selvfølgelig være lov å kose seg med det gamle og kjente, og det er nettopp DET jeg tenker å gjøre for en liten stund akkurat nå idet dette innlegget blir skrevet. For jeg skal være så ærlig å si at jeg igjen står litt fast når det kommer til nye ideer for bloggen atm, samtidig som jeg har jo lyst til å blogge om NOE. Så da tenkte jeg.. Hvorfor ikke lage et innlegg hvor jeg skriver litt om samtlige av de blogg-innleggene jeg personlig er mest stolt av? Og bare for å ha det på det rene: Det dere skal få servert nå er IKKE en topp-liste hvor jeg rangerer fra best til “verst”, eller motsatt. For man skal jo helst ikke favorisere barna sine, ihvertfall ikke i det offentlige.

“NAKENHET (og sex) – Det mest naturlige i verden”

Først ut har vi et innlegg som jeg publiserte den 27. februar 2012, et innlegg som kort fortalt handler om det forkakla synet mange dessverre fortsatt har en dag i dag når det kommer til at nakenhet og sex burde forbli en mer privat greie, samtidig som jeg også stilte et par spørsmål om det egentlig er helt “greit” at drap på film stort sett er mindre tabu og mer okey enn, ja.. En kuk.

Frem til dette innlegget hadde jeg lagt ut det ene innlegget etter det andre som godt kan anses som en for herliggjørelse av vold og annen type jævelskap. Det kom noen reaksjoner på disse innleggene nå og da, men de var veldig få og små sammenlignet med reaksjonen jeg skulle få på dette innlegget. Så hva skal jeg si.. Jeg har vel aldri fått en såpass sterk bekreftelse verken før eller etter på at jeg faktisk har helt utrolig rett i noe her i verden. Så til alle dere som hatet på dette innlegget den gang, og kanskje gjør det fremdeles – tusen takk for at hjalp meg med å understreke hvor ufattelig rett jeg faktisk hadde xD

Klikk her for å lese innlegget.

ASPERGER SYNDROM (En form for autisme)

Et annet innlegg jeg er veldig stolt av å ha laget en dag i dag er et av de aller første (om ikke det aller første) innleggene jeg gjorde her inne hvor jeg fortalte så åpent som overhode mulig om mine erfaringer og utfordringer med aspergers syndrom. En diagnose jeg selv ante null og niks om da jeg først fikk den i en alder av ca. 15 år, og som jeg der og da skulle ønske at jeg visste en hel der mer om da jeg plutselig fikk det på papiret.

Så da var det igrunnen bare å sette meg ned, og lage det beste og mest ærlige innlegget jeg følte at jeg kunne skvise ut der og da. Og vel.. Selv om innlegget nok har sine skrivefeil og ikke alt er helt korrekt rent grammatisk, ja så er det altså likevel et av de innleggene jeg er mest stolt av å ha gjort en dag i dag. Og selv nå, 7 år senere, så ser jeg takket være statistikkene på blogg.no at dette fortsatt er et innlegg som folk klikker seg innpå, og forhåpentligvis leser.

Klikk her for å lese innlegget.

“REISEN FRA HELVETE TIL ET ANNET STED”

Gjennom årenes løp har jeg skrevet og gjort en hel del som trygt kan kalles for fiksjon, mest fordi det er nettopp det det er, hehe. Jeg har ALLTID vært glad i å skape historier enten det er i form av film, tegneserier, dikt, noveller, romaner, eller noe helt annet. Og den 11. juli 2011 skrev jeg et av de historiene jeg husker best å ha skrevet noen sinne. Når jeg leste gjennom innlegget igjen nå nettopp oppdaget jeg at det absolutt har sine forbedringspotensiale, ihvertfall når det kommer til det grammatiske, diverse skrivefeil, samt mangelen på komma og punktum her og der.. Men hvis man bare klarer å se forbi disse tingene, ja så syns jeg fremdeles at dette er en ganske god historie.

“Reisen fra helvete til et annet sted” er kort fortalt historien om ei 25 år gammel jente som heter Iselin. Iselin har hatt det ganske så jævlig nokså lenge, og ting har gått så langt at hun nå vurderer å ende sitt eget liv mens hennes to barn sover over hos sine besteforeldre. Hvordan denne historien derimot utvikler seg (og til slutt ender) vil jeg ikke si noe om her og nå da jeg mener at noe av det som virkelig gjør denne historien såpass god er de noe mer overraskende vendingene som dukker opp etterhvert som historien ruller og går.

Klikk her for å lese innlegget.

“GÅ OG DREP DEG SELV!”

Og helt til slutt vil jeg veldig gjerne trekke frem et av de litt nyere innleggene jeg har gjort, som jeg valgte å dedikere til alle de hatske nettrollene der ute som stort sett (men selvfølgelig, det finnes unntak) gjemmer seg bak muligheten til å være anonym. Og gudene skal vite at jeg har begått mye urett selv oppgjennom årene mens jeg har hatt et og annet tastatur i fanget. Og ikke alt jeg har gjort har alltid vært i beste mening. Jeg har også vært en sint, ynkelig og liten “mann” en gang i tiden, som stort sett ikke har giddet å bruke tiden min til annet enn å finne og påpeke feil ved alt som er litt annerledes fra det jeg selv liker og kjenner til.

Men heldigvis så har jeg forandret meg. Jeg har sluttet med å henge ut andre mennesker. Og skulle jeg først kritisere noe(n), ja så forsøker jeg i det minste å holde meg så saklig som overhode mulig, og jeg kritiserer ihvertfall ikke andre anonymt. Og i bunn og grunn så er det nettopp disse u-tingene jeg ville ta et aldri så lite oppgjør med da jeg skrev dette innlegget. For det er nettopp det disse tingene er, og intet mer: En u-ting.

Klikk her for å lese innlegget.

Hvilke(t) innlegg fra denne bloggen liker DU best?


#tilbakeblikk #blogg #kontroverser #naken #nakenhet #sex #vold #fortid #fortiden #blogg #asperger #autisme #aspergerssyndrom #depresjon #fiksjon #poesi #troll #trolling #budskap #selvmord #død

4 kommentarer
    1. Fantastisk, herlige innlegg. Jeg blir jo litt blåst av banen, litt målløs, men du verden hvor vakkert det er når du er så flink til å skrive. Dette er ekte. Jeg syns det er flott at du skriver og beskriver om det du gjør. Jeg blir motivert av deg og inspirert til å skrive mer av noveller både de erotiske, men også fra virkeligheten, mitt liv. Takk for engasjement og inspirasjon.

    2. Orkidedatter: Nok en gang så overøser du meg med fine ord og flotte komplementer, tusen takk for det. Og hyggelig å høre at jeg kan motivere fremdeles etter såpass mange år her inne 🙂

      Så, takk skal DU ha 🙂

    3. Selve skrivingen ser en jo har utviklet seg fra en ungdom til å bli en velformulert ‘voksen’ mann fra i løpet av tiden mellom fe første oh siste av disse innleggene. Sånn innholdsmessig, er favoritten uansett det om Asberger, rett og slett fordi en har lært en god del som en tar med seg videre etter å ha lest det. 🙂

    4. Gry Henriksen: Hehe, ja DET oppdaget sannelig jeg også når jeg leste opp igjen “Reisen fra helvete til et annet sted i går, for å minne meg litt selv på hva det innlegget faktisk handlet om igjen, i tilfelle minnet jeg hadde om denne teksten ikke var helt riktig. Vurderer faktisk å legge ut det innlegget helt på nytt, altså den samme historien som jeg skrev den den gangen, bare med litt bedre rettskriving og visa versa.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg