SINTE SKADEDYR


(bilde tatt fra http://lalunoux.com)

“Den som ikke står for noe, vil falle for alt”

Husker ikke helt hvor jeg hørte dette fra. Men mener å huske at jeg har hørt det fra “Sucker Punch”-filmen. Flott film forøvrig, som jeg tror jeg har skrevet om tidligere!
Så til alle som vingler frem og tilbake, fra vennegjeng til vennegjeng, fra meninger til meninger. Slutt å vai sånn, eller personlig gir jeg en stor faen i det, men for deres egen skyld. Finn dere noen ting å stå for, noe dere brenner for, tror på, liker og virkelig setter pris på.

Spessielt mange unge tror de kan klare å stå for absolutt alt, klare alt, være venn med alle, bli godt likt av alle.
God jobb! Det er ingen som kan bli likt av alle. Og går du rundt å prøver å bli likt for å bli likt, da er det direkte synd i deg. Absolutt alle har noen som bryr seg om en!

Jadajada, det kan godt hende at det er utrolig mange som er ekle med deg, frekk og at du får mye motgang fra andre du slettes ikke hadde fortjent. Og det synes jeg i såfall er utrolig leit, men jeg VET at alle har noen som bryr seg, et eller annet sted så fins det en person som syns at nettopp DU er verdens beste! “HAHA?” sier du, “Mm”, sier jeg.



(bilde tatt fra: wakka.isay.no)

Ei søt lita frøken skrev nettopp i mitt forrige innlegg dette:
“Bare fordi DU har det litt jævlig så trenger ikke du å kaste den gugga på andre. Vett du hva… Når du kommer med slike utsagn så synes jeg heller at du burde gjøre slutt på smerten din. Ta deg en tur ut for faen! Prioriter å kjøpe billetter til vennene dine i stedet for å bruke penger på puter, dumme skjellett, sminke og svarte klær. Det handler om hva du viser av signaler og ikke. Som du skrev her om dagen at du ikke likte piller og medisiner. Det viser bare at du syter her på bloggen slik at vi lesere skal skrive kommentarer som lyder: “Ånei, Andreas… Du er en kjempeårleit fyr og du finner den rette til slutt!” Hadde du VIRKELIG hatt lyst på venner så hadde du for faen kommet deg ut av leiligheten og oppsøkt mennesker istedet for å sitte der i din egen sympati.

Nå får du for faen meg vokse opp.”


Ntååå, søt da! 🙂
Synes slike søte tenåringer som prøver så hardt å være voksen at fasaden bryter helt sammen er så koselig og tragimorsomt! 🙂

Det er enkelte som har beskyldt meg for å drive med mobbing på denne bloggen. Den diskusjonen gidder jeg nesten ikke diskutere en gang, men skal igjen skrive noe jeg har skrevet før. Jeg er sterkt kritisk til religion, og det kommer jeg til å fortsette å vise offentlig på samme nivå som før, vist jeg ikke øker det og blir enda mer rett på sak og ærlig. Religion er det minst seriøse i hele verden, og likevel er det så alt for alvorlig seriøst!
Jeg mener det jeg skriver, og jeg skriver det jeg mener, og når folk blir provosert og reagerer så gir det meg (dessverre for dere) bare enda mer lyst til å fortsette!

“Desto mer de frykter oss, desto større blir vi”
sitat Marilyn Manson.

Hvis noen reagerer på at lille ufarlige meg skriver nedlatende, og faktisk tørr å skrive rett fra levra om og mot religion så syns jeg det bare ikke kan taes seriøst i hele tatt. Hadde jeg skrevet nedsettende om utseende, legning, sykdommer, selvskading, overvekt eller noe annet som betyr noe, da hadde jeg forstått dere. Men der går jeg ikke! For de tingene jeg skrev nå, det er seriøse ting, man skal være litt forsiktig med, men religion er bare en frivillig sykdom i mitt hode som enkeltmennesker bestemmer selv!


(bilde tatt fra: no.croxsdubbs.wikia.com)

Og ja, jeg synes fortsatt at mange kristne er tilbakestående, fordi de står litt tilbake i mitt syn. Sorry, men det er MIN mening. Men for faen, jeg er også litt handycapet, jeg er det til og med uten at jeg kan noe for det, jeg er autist. Og jeg tar meg ikke nær av at noen kaller meg for autist. Jeg er autist, og om noen vil bruke det negativt, så be my guest! Jeg skal sette på bordet og gjøre det veldig hyggelig! 🙂

Neinei, jeg må innrømme at mange av dere er litt frekke. Altså på DENNE bloggen er det jo jeg som skal være den teite å skrive teite ting, og da må ikke mange av dere ødelegge det ved å bli enda teitere enn meg og faktisk bevise at dere ikke forstår at mye av denne bloggen faktisk er kun for å provosere.

En siste ting, også jeg har en grense for hva jeg kan skrive. Og autisme er ikke en av de tingene jeg ikke kan skrive om, for jeg kan godt skrive nedlatende om autisme også, er ikke så hårsår. For jeg har selvironi, og tar ikke ting så forbanna alvorlig! Vi er alle sammen litt tilbakestående når det kommer til alt! Vi er tross alt mennesker, med mindre du ikke er et annet dyr!

Jeg lover på tro å ære at jeg kommer til å fortsette religionkritikken, og om noen tar seg nær av at jeg disser religion og andres tro så kan jeg faktisk ikke klare å bry meg, for religion er en folkesykdom som er høyst frivillig for alle oppegående mennesker. Men er tydelig at det ikke er såå mange oppegående mennesker her? 🙂
Slapp av, slapp av og ta dere en bolle!

Selv skal jeg ta meg en pizza, så kanskje dere er heldig ved at sjansen øker for at jeg dør av tidlig hjerteinfarkt om ikke lenge? Kos det!


(bilde tatt av: midwesternerinmexico.com)

Ønsker alle sammen en koselig og fin kveld. Ta godt vare på dere selv, ta deres egne valg. Ikke la andre bestemme for dere, og for all del, ikke voks for mye opp! 🙂
Å bli litt provosert og reagere litt har aldri skadd noen, den gangen jeg eventuelt skulle begynne med MOBBING, da skal jeg virkelig vurdere å gjøre noe drastisk med livet mitt. Men slik jeg ser det så er ikke jeg noen mobber, jeg kritiserer kun enkelte temaer på min egen, brutale måte. Dere som ser på meg som en mobber har tydeligvis forstått veldig lite av alt. 😉 Nei, ta dere en bolle! 🙂

Bloggen min er som bibelen og “Se&Hør”, bare bedre! 🙂 (Man skal ikke tolke alt bokstavelig, og slettes ikke tro på alt :-), heller ta mye og mangt med en klype salt. Var det tydelig nok?)

Vi blogges!


Reklame: Ta turen innom Kiddys fantastiske blogg. En 21 år ung jente som med en designer i maven! 🙂
kiddys.blogg.no

14 kommentarer
    1. Hei søta 🙂
      Jeg vil gjerne gjøre deg lykkelig,å hvis DU kommenterer 1 gang på det nyeste blogginnlegge mitt,får du 3 kommentarer tilbake,på forskjellige innlegg.
      God deal eller ?
      – Hilsen Victoria

    2. Sitat fra deg i går: “Skriver ikke for å provosere (…)”
      Sitat fra deg i dag: “(…)mye av denne bloggen faktisk er kun for å provosere.”
      Hvor mye kan jeg stole på det du sier? Det virker ikke som du har helt kontroll over tankene dine.

    3. Du sier selv at du ikke liker mobbing. Men du kaller kristne mennesker for tilbakestående, er ikke dette mobbing av kristne da? Det finnes kristne mennesker som fungerer helt perfekt i hodet. De er helt vanlige mennesker som har en annen tro enn deg, og du hater dem for det. Dette høres ut som mobbing. Du sier at du kritiserer, men å kalle kristne noe de ikke er, pluss at du kommer med usaklige kommentarer, det er ikke kritikk. Det er mobbing det, Andreas. Hverken du liker det eller ikke! Du må lære deg å akseptere at folk er annerledes, du av alle burde skjønne det!

    4. Kristian: Dette der orker jeg nesten ikke svare på, men jeg skal gjøre det likevel. Det er tydelig at du ikke har sett enkelte av de svarene jeg skrev til andre som kommenterte under det “Jesus”innlegget mitt i går. Les litt mer av det du, søte deg! 🙂 Kanskje du henger bedre med da? Hvis ikke skjønner du det aldri 🙂

    5. Hahah er virkelig morsomt å lese innlegga dine Andreas! elsker virkelig de kommentarene som kommer : D stå på videre min venn, jeg støtter deg og har glede av innlegga dine 🙂

    6. Hu har helt rett. Folk flest ville ikke ha lest bloggen din,sida du ser ned på folk,dømmer de. Og grunnen til at du ikke liker visse folk,toppbloggerne for eks.er at du misunner dem,sida de er så populær og har det så “perfekt”. du skal alltid skrive om problemene dine,hvor deprimert du er ,og alt det dritet. Du prøver jo ikke engang å få det bedre. Og det hjelper iallefall ikke å dele alt det “dritet” du “går gjennom”,her på bloggen. FÅ DEG ET LIV !

    7. Andreas: Det at du ikke gidder å svare skikkelig kan være et tegn på at du ikke vet hva du snakker om. Jeg har fulgt med på bloggen din en stund og det virker som om du har mye tid. Kan du ikke vær så snill å forklare meg hva jeg har gått glipp av, for jeg har lest kommentarene dine! Du bruker ordet “tilbakestående” og “mongoloid” som negative adjektiv på personer du ikke liker. Med en gang mobbing kommer på bordet vil du ikke svare skikkelig! Er ikke det å kalle folk for tilbakestående for mobbing???

    8. Kristian: Nei, ikke blant mine venner. Sett den vaskevideoen jeg la ut for noen dager siden? Der kaller jeg meg selv for “favorittmongobloggeren” eller noe i den dur. Mongo og tilbakestående er ikke noe jeg mener negativt nødvendigvis, men det er klart, det er opp til hver enkelt hvordan man vil tolke ting.

      Vil du se det verste i ting jeg skriver, så får du gjøre det, som andre som måtte gjøre det. Tilbakestående er slettes ikke vondt ment, min mor kaller min far for fittnils for morro skyld, mange av vennene mine kaller hverandre for både tosk, hestkuk, Mr. Retardt også videre. I mitt miljø er det ikke uvanlig å bruke mange ord som komplemang, ord som folk flest ser på som negativt. Som foreksempel er hestkuk et ord jeg ville brukt på noen jeg er veldig stolt av 🙂

      Tilbakestående er noe jeg kaller alle mennesker, og blir kalt det tilbake av folk som er smarte nok til å henge seg med på leken og morroa! 🙂 Ord er ord! Ord er ikke mobbing i mitt syn, eller hørsel! Hehe 🙂

      Selve innlegget om Jesus er et kristenkritisk innlegg, men Tilbakestående kommer helt naturlig, uten at det er ment som noe negativt. Folk er forskjellige, og igjen. Jeg AKSEPTERER kristne og har flere kristne venner som tror på et liv etter døden og tror på Gud, ikke som person, men mer metaforisk sett… Jeg har INGEN verdens problemer med religiøse folk, det er fanatikerne jeg er mer skeptiske til. Og igjen, hvis du virkelig har sett på bloggen min en stund så burde du fått med deg at jeg har kalt meg selv og mine nærmeste venner for det ene og det andre som du sikkert ikke syns at venner skal kalle hverandre.

      Det jeg ville du skulle se i de kommentarene var spessielt de vekslende ordene mellom meg og min venninne Mira, som er kristen. Hvor det kommer frem at jeg faktisk har veldig, veldig gode venner som er kristen 🙂 Altså at jeg ikke dømmer kristne, hvis du fortsatt mener det så er det virkelig ikke mer jeg kan gjøre for å få deg til å forstå. Er det virkelig så vanskelig å skjønne? 🙂

    9. Andreas: Takk for skikkelig svar;-) Som du sier så kan ord og meninger tolkes ulikt, og jeg tolket det som hets av tilbakestående. Men hvis dine intensjoner ikke er negative, så er det ikke mobbing. Jeg skulle til å si at du må være mer forsiktig med ordvalget ditt, men hvis det er vanlig i ditt miljø så skal jeg ikke blande meg inn. Såpass mye respekt har jeg. Til slutt vil jeg si at du har en morsom blogg og jeg håper du fortsetter i lang tid fremover;-) Takk.

    10. Kristian: Flott. Har forresten lagt ut nok et innlegg, om dette nå. For å gni det inn i tilfelle noen fortsatt ikke henger helt med. “Alle fugler små de er” har jeg kalt det, og det er en metafor bare så det er sagt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg