DU ER SPESSIEL, MANGE ANDRE BARE USIKKER!

Er veldig mange som opplever veldig mye motgang. Hver dag, hvert år!
Hvert eneste sekund er det noen som får høre noe de ikke ønsker å høre, enten det er en dårlig nyhet, en veldig dårlig nyhet, en uhyggelig kommentar, en veldig uyggelig kommentar, en liten trussel, eller en veldig alvorlig og stor trussel.

Hvert sekund blir noen i verden utsatt for vold, missbruk, løyner, bedrageri, mobbing og/eller nedvergende plager på andre måter.

Mange sliter med selvskading, svekket selvtillitt, veldig mange sliter med økonomi, veldig mange sliter med at de bærer på en hemmelighet som er tung og vond og vanskelig å få ut, og veldig mange sliter hver eneste dag med depresjon, frykt, redsel, stress, usikkerhet, dårlige nerver og generelt en dårlig hverdag/tid.



Jeg liker ikke at folk sliter, uansett hva det er så liker jeg ikke at folk har det vondt og vanskelig.
Har derfor laget en liste over noen faktating og gode ord, i håp om at noen som trenger dem, kan lese de, i håp om at det vil hjelpe litt, uansett hva man sliter med:

– Det er de kuleste folka som blir mest utsatt for plaging, fæle kommentarer, stygge blikk og “hat”. Missunnelse kaller jeg det! (Du er spessiell (på en god måte), mange andre er bare usikker)

– Det finnes bare EN av deg, og nettopp derfor er du så utrolig uerstattelig, spessiel og unik.

– Vist du ikke er deg selv, og prøver å være noen annen, hvem skal da være deg?

Det vil helst gå godt, det er ingenting som er så galt at det ikke er godt for noe.

– Syns du at han/hun/de har sagt noe stygt til deg? Da kan du bare tenke deg ha andre har sagt om han/hun/de, ingen liker folk som sier fæle ting, spessielt ikke de som sier slik selv, innerst inne.

– Alt som ikke tar livet av noen, gjør deg sterkere 🙂

– Du er ikke alene om noe som helst i verden, alt du opplever har flere før deg opplevd.

– Selv om du kanskje tror og mener at du selv ikke er noe pen, så er det alltid noen som mener det motsatte. Og uansett så er det ikke utseende som teller, men hvordan du er innvendig som menneske og person!



Jeg har selv opplevd en del forskjellige vanskeligheter.
Har opplevd å blitt mobbet på skolen, har opplevd å få stygge og sårende kommentarer ute på gata.
Jeg har opplevd å være forelsket i flere som ikke har vært forelsket i meg, samtidlig som jeg har slitt med sjalusi.
Jeg har både vært forelsket i noen som har vært noen år yngre enn meg selv, like ung som meg selv, og flere år eldre enn meg selv.

Jeg har en helt spessiell fobi, som jeg ikke vet om noen andre som har, jeg sliter med ting knyttet til frisørfaget. Noe du kan lese mer nøyaktig om ved å trykke her!

Jeg har mange ganger gått rundt og ønsket å fortelle noen noe, men ikke fått det til før det har tatt lang tid.
Jeg har lenge slitt med dårlig selvbilde, og lysten til å ta livet av meg selv, fordi jeg TRODDE at det ville være den eneste og beste løsningen, og at ingen ville brydd seg uansett.

Jeg har gjort mange tabber i livet, jeg har løyet for venner, og grudd meg til å se dem i øyna flere dager etterpå, i frykt om at de kanskje egentlig visste at jeg hadde snakket usant.


Jeg har opplevd å miste folk jeg er glad i.
Jeg har opplevd frykten for å miste folk jeg er glad i.

Men uansett hva jeg har opplevd i livet, så har alt blitt bedre, etter en stund.
Mange ting har tatt veldig, VELDIG lang tid, før det ble bedre.
Men som de sier, tiden legger alle sår. Og det er alltid et lys i den veldig, veldig, mørke og lange tunnelen, og da tenker jeg IKKE på toget!

Vist noen har noe de går og bærer på, vist noen der ute sliter og ikke tørr å snakke med noen, så vil jeg vite at vist du vil, så er det bare å sende meg en mail eller melding her på bloggen foreksempel, eller legge meg til på msn.
Jeg vil så gjerne hjelpe folk uansett hva de bærer på i livet, ingen fortjener å slite!
Og husk: ingen problemer er for store, og ingen er for små, og det finnes heller ingen teite problemstillinger her i verden!

Andre tips til folk som sliter med noe:
– Det hjelper å snakke ut med andre om ting. Enten med noen i familien, en nær venn, eller foreksempel en lege, lærer, psykolog eller noe annet. Det er ingen ting det er flaut å snakke om lenger i verden, selv om det kan virke sånn! 🙂

– Mange ganger så kan det også hjelpe å prøve nye ting, for å sette det på spissen, flytte til et nytt sted, miljøforandringer er mange ganger godt.

– Syns du noe er skummelt, syns du forandringer er ubehagelige og vanskelig å takle? Er du som regel litt skeptisk til nye ting, generelt? Jeg har det ofte sånn med flere ting, foreksempel tanke på flytting, nye steder, nye folk, også videre. Første steg er å vite hvorfor du syns ting er skummelt og ubehagelig, andre steg er å prøve å trene på å bli sterkere på å takle foreksempel en fobi.

– Har du noen venner som ikke er til å stole på? Venner som har sagt noe stygt til deg, baksnakket deg, eller løyet alt for mye? Vet dette er veldig vanskelig, men det beste er å KVITTE deg ned de, Jeg har selv dumpet falske venner, og tro meg, selv om det føltes vanskelig en periode, så ble ALT MYE BEDRE ETTER HVERT! 🙂

MUSIKK hjelper som regel veldig bra uansett! Det har i hvertfall hjulpet meg, veldig mange ganger å høre på noe musikk jeg liker når jeg har det vanskelig i livet!

Wenche Myhre – Vi lever

Samantha Fox – Nothing gonna stop me now

Marilyn Manson – Lunchbox

Ozzy Osbourne – You`re not different

Lady Gaga – Hair

Jokke og valentinerne – Billig lykke

Ønsker alle sammen en god og fin onsdag.
Sender en varm og vennlig luftklem til alle som ønsker deg. <3
Vi blogges!


REKLAME: TA EN TITT INNOM monicey.blogg.no – I am who I am no matter what!

20 kommentarer
    1. sv: tusen takk! :)) det var koselig og se at det faktisk er noen som leser innleggene mine, og ikke bare kommenterer får og få kommentar tilbake.
      Jeg leste innlegget ditt over og jeg må bare si at du inspirerte meg til og skrive selv ett innlegg med mening, som jeg avtotil gjør. Det er så mye gøyere og lese, og jeg syns du er utrolig tøff som er så åpen. Jeg selv har oppturer og nedturer som alle andre, og nå er jeg på en måte midt på tre. Fordi jeg mangler noe, og jeg VET hva det er… Men vet bare ikke hvordan jeg kan fikse opp i det. Det suger.. jaajaa.. bra skrevet! 🙂

    2. sv; tusen takk for kommentaren jeg fikk på bloggen min 🙂 synest det er utrolig koselig at noen synest jeg er flink til å ta bilder, skrive eller annet sånn generellt. så, utrolig koselig å høre.
      innlegget over har jeg lest flere ganger nå. jeg kjenner jeg blir litt “stolt” av deg når du er så åpen som du er. det hjelper mangen å vite akkurat det du har skrevet her, at en en spesiell, og at en må vere seg selv. selv har jeg opplevd å ikke passe inn, og vert redd for å vere meg selv i flere år. først da jeg begynnte i 7.klasse klarte jeg p vere meg selv, og jeg merket fort at folk rundt meg likte meg mye bedre, og jeg fikk nye venner. UTROLIG BRA SKREVET! 🙂

    3. Regine: Så godt å høre at du har klart å bli mer deg selv siden da, og at du har fått flere nye venner. Håper det er gode venner, som du fortjener, som aksepterer deg og respekterer deg for den du er, og som ikke sårer eller lurer deg på noen måte!

      Du fortjener det beste du kan få! Du er en kjemperessurs for samfunnet, du er ung, du er unik, og du har hele verden forran deg! Stå på videre i livet min venn, og tusen takk for en koselig kommentar! 🙂

    4. tusen hjertelig takk for kommentaren din! Sånne kommentarer varmer dypt i hjertet mitt! Jeg er dessverre en person som ikke er veldig glad i å snakke med folk om ting, men jeg tar kontakt med en gang jeg føler jeg trenger det 🙂
      *goklem* <3

    5. Så bra skrevet. Jeg liker ikke at folk har det vondt, det er så lite som skal til for å lyse opp dagen til en person. Men det er ikke mange som tenker slik. Smil lyser iallefall opp min hverdag. Ha en fin dag. 🙂
      Sv: For å være ærlig så er jeg ikke så glad i musikken til Lady Gaga, men noe går ann. Men alle har jo selvfølgelig ikke lik musikksmak. Foretrekker musikken til Madonna jeg.

    6. Utrolig bra skrevet:):) Skikkelig flott å lese:)
      Jeg har lett for å legge ut en musikkvideo om det som opptar meg innimellom når jeg ikke klarer å skrive det ned med ord…
      Og det kan godt være en video som jeg egentlig ikke “digger” men en som jeg syns både tekst og innhold passer til følelsene mine…

    7. Mira`s Gotiske Verden: Tusen takk! 🙂
      Er ikke så god på å legge ut musikkvideoer til vanlig, men akkurat i dag ble det da noen, samt noen i går, også, men det var mer random og ikke så seriøst som nå.

      Budskap er flott det, og viktig! 🙂

      Klem!

    8. For hvert innlegg jeg leser så kunne jeg ønske jeg kjente deg i virkeligheten- jeg er sikker på at vi hadde blitt såååååååå gode venner! Såååååååååååååååååååååååå gode faktisk!
      Man kan ikke annet enn å bli inspirert av deg, på så utrolig mange måter- til og med å begynne å ta bilder i et bøttekott! Alt du sier virker så naturlig og ærlig- noe jeg ikke tviler på at det er heller!
      Du er virkelig unik og spesiell på absolutt alle måter- og jeg blir litt lei meg over at vi faktisk ikke kjenner hverandre… Men hvem veit- kanskje vi står i samme bøttekott en gang og tar alt for sære bilder som alle kommer til å le seg skakk i hjel, fordi vi legger sjelen vår i det med en god dose selvironi og bare viser hvem vi er!? Jeg er Elin Slåen- og det er jeg meget stolt over å være!

    9. Elin Slåen: Åi! Dette må uten tvil være den mest hyggelige og oppmuntrende kommentaren jeg har fått her på bloggen, noen sinne! 🙂

      Skulle ønske vi bodde litt nærmere og kjente hverandre jeg også, er bare 10 timer og 16 minutter unna, vist det kjøres på E6.

      Hadde vært veldig trivelig å fått treffe deg en dag, snakke med deg, kanskje shoppe (ja, er fortsatt gutt, men digger shopping), se en film eller noe helt annet 🙂

      Ta bilder i et bøttekott til vi ler oss skakk høres veldig morsomt ut, og hyggelig, og litt sært! 😀 Men sært liker vi! 🙂

      Er generelt sååååååååååååååååå utrroooooooooooolig hyggelig med så gode tilbakemeldinger fra deg Elin, du skulle bare sett fjeset mitt (uten sminke) når jeg nå nettopp leste kommentaren din. Ble veldig glad for denne.
      Og tro meg, dette mener jeg, det er to som syns det er trasig at vi ikke kjenner hverandre.

      Men hvem vet hva som skjer i fremtiden? 🙂 Ingen vet det! Og det åpner muligheten for håp og glede for små barn, både store og små! 🙂

      Følg med, har kommet på en trend til nå, men orker ikke ta det bildet akkurat i kveld. Hehe, vi snakkes.

      Tusen takk igjen for en kjempe KOSELIIIIIGG kommis (kommentar)!

      Jeg er Andreas Flatås Storli (aka. Aylar Von Kuklinski)- og det er jeg meget stolt over å være!
      Jeg er Andreas Flatås Storli (fortsatt mest kjent som Aylar Von Kuklinski på nett)- og jeg er oooooogsssååååå meget stolt over å ha deg som en nettvenn! 🙂

      *Varmklem*

    10. Her sitter jeg å gråter over ting som hender deg, åherregud. Selv om jeg er sju år yngre enn deg, så har jeg faen meg opplevd ganske så mye av det samme.
      Jeg skal nå prøve å følge rådene dine, og jeg takker så meget for at du kommenterte på bloggen min.

    11. Jeg har blitt mobbet lenge. Men en ting jeg ikke kan begripe er hvorfor folk skader seg selv enda mer etter noen har skadet de fysisk eller psykisk, og det kommer jeg visst ikke til å få svar på heller.. for jeg tror ikke det finnes noe svar på det! Jeg reagerer med raseri utover andre, eller så trekker jeg meg tilbake for meg selv. Jeg bruker som oftes å anngripe den som gjør noe mot meg, det er forsvars mekanismen min, som jeg alltid har brukt. Fælt at det må finnes sånne mennesker på denne jord!

    12. må bare si det rett ut!
      bloggen din er jævlig bra!!!
      med heateren din tror man at du er en som gir faen.
      men det er du ikke.
      en i klassen min hadde en blogg som heter : http://rosagrisenburcu.blogg.no/
      men hun slutta pga. hun la ut en video om en som skrev stygge kommentaren hver eneste dag.
      denne videoen er på facebook, youtube and you name it nå.
      hun blir mobbet på grunn av dette og er så og si kjent for den.
      nå tør hun nesten ingen ting fordi det gikk så feil.
      om setter pris på dette så plis legg igjen en kommentar på bloggen min.

    13. Bra skrevet, og så utrolig trist..
      har selv blitt tvangssendt til phsykolog for et år siden fordi jeg hadde selvmordsplaner elns.
      Men jeg har lært meg at det er bra å skille seg ut, å at jeg har masse folk og ting jeg er glade i 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg