JESUSFAKTA TIL KRISTNE SOM HAR VONDT FOR DET!

Kjære alle kristne fanatikere og andre kristne som helt seriøst tror på en Jesus som en gang skal komme tilbake og helt sikkert også har møtt eller følt Jesus. Den berusa fantasien skal dere få beholde i fred, uten at jeg skal fortelle dere den virkelige årsaken til at dere tror det.

Men det jeg nå skal knuse er teorien om at Jesus gikk på vannet. Og at han for opp til himmelen etter sin død.
Eller neeeei, Dagfinn Lyngbø skal få gjøre det: 🙂

Det er godt mulig at det fantes en mongolid skjeggape for 2011 år siden ved navn Jesus. Jesus er bare et navn. Men Jesus var ikke den eneste som eventuelt ble kastet opp til himmelen, eller gikk på navnet.

Kjære alle tilbakestående, ops… Mente kristne, Jesus har funntes, godt mulig. Men ikke noe big deal. For 2011 år siden kunne ALLE bli kastet opp til himmelen, eller gå på vannet, årsak; vekten!
Jo lengre vi går tilbake i tid, desto mindre blir menneskene. Så Jesus var på den tiden ikke større enn en rosin, og da sier det seg selv at det var ikke så stor deal at han gikk på vann. Og han ble kastet til himmelen, oh yeah. Av vinden!

Så kjære alle tilbakestående kristne, her har dere svaret! 🙂
Og til dere som fortsatt venter på det store comebacket. Det er faktisk større sjanse for at jeg er det bortadobterte barnebarnet til Elvis Presley enn at Jesus kommer tilbake. Si meg, er dere kristne større filmslaver enn meg, hvor mange filmer har dere egentlig sett for at dere tror at ei stein død hestkuk skal komme tilbake. Og la oss si at det hadde vært mulig. Hvorfor tror dere han har ventet så lenge i såfall! Det er fordi han skammer seg over dere! De fleste kristne i dag, er som søppel. Skader og plager samfunnet, deres stinkende tanke om hvordan ting skal være og ikke være måtte i såfall fått Jesus til å gjort noe så ukristent som å tatt sitt eget liv ved å stikke en tannpirker inn i hjertet, slik at han døde igjen, forså å nekte å våkne igjen! Jesus liker ikke kristne, derfor velger han å gi faen i dere, og vi kule “satanister” 🙂

Vi blogges!


Reklame: Ta turen innom Kiddys fantastiske blogg. En 21 år ung jente som med en designer i maven! 🙂
kiddys.blogg.no

45 kommentarer
    1. Dette er et respektløst innlegg! tror du mister mange innlegg om du skriver slike innlegg som rett og slett er frekk!
      Respekter at noen faktisk tror på noe større enn mennesket!
      Kaller oss ennå tilbakestående?! RESPEKTLØST PÅ HØYT NIVÅ!

    2. Ruth Tonje: Først og fremst så er det slike innlegg som faktisk har gjort at jeg har fått så populær blogg. Jeg kan ikke la vær å skrive det jeg faktisk mener, på akkurat den måten som er mest meg, bare for at noen syns det er respektløst.

      Svært mange av dere kristne disser langt flere mennesker enn jeg, ser ikke på dette som reskeptløst i hele tatt. Jeg er ikke ute etter dere kristne, har respekt for noen av dere som tror. Men mange av dere er etter min mening veldig trangstynt og mentalt tilbakestående. Tenker ikke nå på PSYKISK tilbakestående, som de som er født slik, men mentalt tilbakestående, det er to forskjellige ting! 🙂

      Er det svar nok for deg søte deg? 🙂

    3. Jeg kan gi deg oppmuntrende ord om andre ting, men at du synes det er OK at du skriver så nedsettende om andre mennesker er bare smakløst. Hvorfor har du så stort behov for å provosere? Synes du at du er morsom?

    4. randomcaps: Jeg synes det er OK å skrive hva man vil i Norge i 2011, så lenge man står for det og skriver hva man mener, ja. Ytringsfrihet kalles det. 🙂

      Skriver ikke for å provosere, men syns det er litt tragisk når noen faktisk reagerer på sånt. Og det blir nesten litt ufrivillig morsomt, men da er det andre som gjør det morsomt ufrivillig, ikke meg! Det er min mening! 😉

    5. Men Andreas kjære venn…
      Jesus kommer ikke tilbake bokstavelig talt, jeg kunne skrevet så mye om hva folk sier står i bibelen som ikke står der, har først noen sagt “at det står i bibelen” gidder ikke folk sjekke selv, bare sier det videre uten hold.
      Helvetet f.eks eksisterer ikke og vi skal ikke alle til himmelen.
      Før trodde folk at jorden var flat, sa du noe annet ble du torturert, brent og det som værre var…man skal følge “massen” som vi gjør i dag, slaver under et samfunn hvor de som ikke vil være A4 havner utenfor..
      Men bibelen fortalte faktisk at jorden var rund den, og gud forby om vanlige folk fikk tak i en bibel på et visst tidspunkt i vår levetid!
      Nei den var kun forbeholdt presteskapet som kunne spytte ut allslags dritt og galle etter sitt eget forgodtbefinnende og hevde det med bibelen høyt i sin hånd!!
      Og alle stakkarene måtte pent finne seg i hva de sa enten det sto i bibelen eller ikke.
      Så det er mennesket som har ødelagt for bibelen, gud og jesus.
      Fra Miradin

    6. Mira`s Gotiske Verden: Det vet jeg veldig godt min beste venn. Og det er disse menneskene jeg er ute etter å rette opp, og da må jeg ta i. Vet at du er kristen, men du er langt i fra blant de kristne som er slik som de jeg nærmest avskyr!

      Du er blant de få kristne menneskene jeg vet om, som jeg ikke ser på som tilbakestående i hele tatt. Sier ikke at alle kristne er det, men mange, spessielt de som har ødelagt så mye som du selv skrev nå.

      Klem fra meg. Glad i deg bestevennen min <3

    7. Trengsel og frelse i endetiden
      12På den tiden skal Mikael stå fram,
      den store fyrsten
      som står ved dine landsmenns side.
      Det skal komme en trengselstid
      som det ikke har vært maken til
      fra folkeslag oppsto
      og helt til den tiden.
      Men på den tiden skal ditt folk bli berget,
      alle som er skrevet opp i boken.
      2 Mange av dem som sover i jorden,
      skal våkne,
      noen til evig liv,
      andre til spott og evig avsky.
      3 De kloke skal skinne
      som den strålende himmelhvelvingen;
      og de som har ført de mange til rettferd,
      skal skinne som stjernene til evig tid.
      4 Men du, Daniel, skal holde ordene skjult og forsegle boken inntil endetiden. Mange skal streife omkring, og kunnskapen skal øke.

    8. Dude, litt harsh.. Vel, det er faktisk bevist at Jesus fantes. Og jeg er absolutt ikke stor fan av kristne som tror de er mye bedre enn alle andre og som preiker dritt og egentlig bare er veldig kvalme å ha med å gjøre. Men ikke dett ned på deres nivå! Jeg er kristen(men ikke fanatisk, som hun sa, kjærringa..), men jeg respekterer at andre folk ikke tror det samme som meg, og jeg tolker ikke bibelen bokstavelig(faktisk er jeg ganske så mot tolking av bibelen. Folk leser det ikke i historisk kontekst..) for jeg mener det meste er ment metaforisk.. Men tingen er det at vi VET IKKE om noe av dette skjedde. Akkurat som at forskerne ikke har funnet ut hvordan det er mulig å gå på skøyter på isen..!
      Please, ikke kall ting for fakta når du ikke har grunnlag for det..
      Over til noe annet: Dagfinn Lyngbø er så kul! x)

    9. Yuki: Og det samme mener jeg, og det er de som ikke ser metaforene jeg ser på som kristne, ikke dere andre som ikke er fanatikere! 🙂
      Som skrevet før aksepterer jeg alle, selv de som jeg kaller for tilbakesteående kristne, folk må få tro hva de vil for min del. Men de som seriøst tror på at en som døde for 2000 år siden skal komme tilbake bokstavelig talt syns jeg synd på, og det må jeg få lov til å si mildt sagt! 🙂

      For meg er bibelen og all religion bare som en stor utedo. Men jeg respekterer det fordi! Dritt er også en naturlig del av verden.

    10. …noe som skal være så godt og fylt av kjærlighet,religionene og alle dens guder og profeter i alle aspekter-har vært og er fortsatt den største grunn til hat,generalisering og maktposisjoner, in the name of god.
      Jeg tror på evolusjonen,på mennesket, på jorden,atomet, cellene,sola planeter osv..Hvorfor kan vi ikke begynne å forholde oss til menneskets historier?-lære fra dems erfaringer..folk vi har ‘beviser’ for har eksistert??Om verdenssamfunnet hadde brukt like mye energi og ressurser på å faktisk være tilstede for oss som eksisterer i dag,ville der ikke vært,krig,hat,sult eller faenskap-
      I stedet bruker vi tid og penger på å rennovere kirker til mangfoldig millioner…??Go figure….Hvor er medmenneskligheten,hvor er hjelpen til de som trenger d??…Det hjelper fint lite å lulle seg i historier som virker trøstene for deg,vel og merke,for så å overse faktum her i verden..Mennesket gir FAEN i sin neste..å eller men for-si nå hva dere vil,her finnes så MYE hat i verden å ironiskt nok kommer dette ene og alene fra retning RELIGION,og ALLE dens GUDERPROFETER -PENGER & MAKT!!
      Deres gud forteller at man ikke skal dømme,men allikevel er dere gjerne den første til å gjøre akkurat det!!Fy for skam…Min ”gud” forteller meg å respektere det faktum at mennesker er forskjellige-derav har vi oxo forskjellige måter å uttrykke oss på..Man skal likevel være åpen for hva som ligger bak ordenehandlingene…”Gud” er livet og livet er ”gud”
      Open up people,be realistic…Where is the fucking love u so proudly speak of???

    11. Lisa: Helt enig med deg min venn! 🙂 Og som jeg har skrevet så fordømmer jeg ikke selv de mest kristne fanatatikkere, de jeg dømmer er de som dømmer, de jeg ikke liker er de som skaper hat og fordommer mot andre. Som kristne foreksempel gjør mot homofile, som et skrekkeksempel!

    12. Det er ingenting som er morsommere enn kristne som prøver å argumentere mot vitenskapen ^^ Men synes alle kristne burde åpnet en bok utenom bibelen, og så skal de nok få seg en liten åpenbaring. Kristendommen er ikke annet enn noe de fant opp som et redskap for å kontrollere, og så har det bare blitt tvunget på folk siden. Det er bare de uintelligente som tror på kristendommen uansett, og grunnen til at aggressiv ateisme/agnostisisme eksisterer er fordi vi er så opplyste og vet så mye om religion til å ikke tro på det idiotiske tullet, at vi vil prøve å få folk til å våkne opp og se sannheten. Ikke kristendommen som gjør deg svak, liten og ute av stand til å opponere mot noe, fordi de tror jorden bare er en midlertidig holdeplass til et bedre liv etterpå.

    13. Ovidia: Helt enig, og det gjør at jeg syns mange kristne blir det jeg kaller mentalt tilbakestående!

      Som du sa, ingenting er morsommere enn kristne som prøver å argumentere mot vitenskapen. Godt at det finnes noen med litt vett på denne jorden! 🙂

    14. Hvem definerer hvordan og på hvilken måte i en gitt situasjon er den riktige måten å respektere på??Da må man si ”JEG” ble såret av det du sa eller gjorde….Jeg mener man generaliserer om man uttrykker seg som å snakke for fler enn seg selv..

    15. usen takk kjære vennen min Andreas:)
      Nei man skal ikke tvinge på folk skremsel og dommedag og helvetet og skjærsild!!
      Bibelen handler ikke om det på den måten.
      De store herrer i fortiden for skylda for at bibelen blir hatet og sett på som en fantasibok og en idiotbok, men leser man den selv vil man fort forstå at det er en fantastisk historiebok (GT)
      Og en nyere del som omgjelder oss i dag (NY).
      Krig og elendighet er lagt i bibelens permer, alle ber til gud eller hva de forskjellige kaller han om hjelp samme hvilket land du er fra, til å vinne kriger og bekjempe fienden…er det mulig??
      Men det sanne er at bibelen fordømmer slikt i våre dager.
      Vi skal ha fred med hverandre og idiotene har jo ikke lest hva som står der engang!!
      Man burde ikke uttale seg om en bok man ikke har lest!
      Og jeg har lest den fra perm til perm 2 ganger pluss utallige ganger utenom i mange år!
      Klemklemmiser fra Mirasøster;):)

    16. Paulus sa: “Velsign de som forfølger dere , velsign og forbann ikke!”
      Kristne som føler seg støtt over det du skriver i bloggen din bør følge den oppfordringen.
      Jesus elsker deg!

    17. Det er ikke rart ingen vil være venner med deg sånn som du uttaler deg. Innlegget er preget av egoistiske og tankeløse ytringer som du tydeligvis ønsker oppmerksomhet for. Kanskje du burde se på deg selv i speilet før du snakker nedsettende om tilbakestående og mongoloide. PS. dette kommer fra en ateist..

    18. kristendomen er bare en stor lykkepille.. desuten.. kristne har ikke noe bevis en gang på at jesus, gud og alt det drittet som står i bibelen er sant.. og som sakt før… hvis man skriver en blogg.. da kan man skrive om det man mener selv.. og det er det som er så syykt kult med denne bloggen!..
      off off off.. skjønner ikke dere gidder og diskutere dette en gang.. -_-”
      syns andreas er kul jeg, beste blogg ever! =D
      mvh LOLen RebeccaHIM

    19. ”Kristian”-!!Dette klarte nå fange din oppmerksomhet…mystisk.. hvis du er en forkjemper for å ikke dømme andre,syntes jeg du ”bæsja litt på leggen her”…
      Jeg skal ikke skryte på meg noen religioner-bare en datter av jorden-som oxo er en venn av Andreas:)

    20. Lisa: Takk Lisa, men kan du ikke gidde være pålogget når du kommenterer? Er så mye hyggeligere å høre fra noen som er oppegående (les pålogget) enn offline 🙂

      Hilsen en som er datter av JORDEN og oxo venn med Andreas (meg selv)!

    21. Hei Andreas!
      Dette reagerer jeg ganske kraftig på. Jeg er enig i noe av det du nevner; at kristendommen til tider har blitt brukt til å ta makt over folk og trykke folk ned. Men å si at alle kristne er tilbakestående, er usaklig angrep på en hel gruppe bare utfra det vi (jeg er kristen) håper på at skal være sant og vender oss til når livet er vanskelig. Du stigmatiserer ikke bare kristne, men også andre troende.
      Og logisk sett er det enkelt å besvare din kritikk: Hvis det finnes en Gud (noe som ikke kan motbevises), og hvis Gud har kommet som menneske, skulle ikke Gud som menneske da både kunne gå på vannet og fly opp til himmelen?
      Til slutt: Jeg synes også videoen til Dagfinn Lyngbø er morsom, men den må ikke brukes som seriøs religionskritikk. 🙂
      Hilsen Jan Christian

    22. “Svært mange av dere kristne disser langt flere mennesker enn jeg,”
      Hørhør. Jeg har selv opplevd at jeg ikke kan si et jævla ord om min mening (ateist) uten å bli kjeftet huden full, men når en kristen kritiserer meg, da er det plutselig helt greit uansett hva det gjelder. Jeg respekterer hva andre tror på, så kan de respektere hva jeg tror på.
      Jeg er så inderlig lei av at forskjellige synspunkt skal forsøke å overgå hverandre og bevise hverandres feil og mangler. Om folk hadde lagt halvparten så mye sjel i å passe sine egne saker som de hadde i å prøve å bevise noe for andre, tror jeg vi alle hadde hatt den veldig mye bedre med oss selv. Men jeg er igjen evig ateist, så får folk synse og hate så mye de vil.

    23. Dette innlegget irriterte til og med MEG og da er det ille. Jeg er absolutt ikke kristen, kan ikke fordra kristne fantikere som prater piss i øret på meg.
      Men reagerer sterkt på at du bruker ordet tilbakestående. Ikke fordi jeg føler meg støtt (haha!), men fordi det ødelegger hele innlegget. “tilbakestående” et st skjellsord femteklassinger bruker fordi de har dårlig ordforråd. Omtrent slik som ordet “tragisk”.

    24. cristina waldorf: Tragisk nok føler jeg med deg der. Men dessverre er det så tragisk at jeg er en femteklassing fanget i en 20årings kropp. Kroppen vokser, men hodet har låst seg fast for mange år siden. Så derfor er jeg også som alle andre i verden tilbakestående på min måte, tragisk nok!

    25. Kom inn på innlegget ditt fordi jeg trodde det skulle være bra, siden jeg ikke liker kristendom selv, men dette var bare tragisk. Så mye useriøst, barnslig og teit har jeg ikke forventet av en 20 år gammel mann. Lær deg litt fakta, for “guds skyld”, les ei bok eller noe!
      voks opp, mann!

    26. hmm..for ett blogginnlegg!
      Du drar visst alle kristne over en kam du. Skremmende! For noen ord som kommer ut av deg og selvfølgelig er det ytringsfrihet her i Norge og du utnytter den fullt ut..
      Jeg er Kristen men det betyr ikke at jeg prakker på andre mennesker det jeg tror på.
      Det at jeg tror betyr ikke at jeg er tilbakestående om det er det du gir uttrykk for?
      Sorry altså men måtte bare kommentere dette “tilbakestående” innlegget ditt, det blir litt for dumt dette her du skriver om at alle kristne er tilbakestående. Vet ikke helt hvem som gir uttrykk for å være mest tilbakestående ved å skrive ett blogginnlegg som dette jeg?
      Grunnen til at jeg reagerer som jeg gjør nå er på måten du uttrykker deg i forhold til “oss dumme kristne”. Er bare den følelsen av at det er godt å ha noe å tro på og det bryr verken deg eller noen andre. Bare ikke ta alle over en kam, for det finnes faktisk mange sinnsyke “truere” som jeg liker å kalle de, disse sektene som man blir helt sjokkert over og som ikke henger på grep i det hele tatt.
      Du kaller seg satanist og det må du vel for all del få lov til å være uten at jeg bryr meg om det eller skriver ett langt stygt innlegg om satanister? Men la meg da få lov til å være kristen også da uten å bli trykket ned for det.
      Take care!

    27. Er ateist selv…jeg tror det fantes en kar som het jesus for så lenge siden…
      Jesus var en tryllekunstner eller illusjonist! Det er det jeg tror…hehe
      Men synes kanskje du tar litt i, med måten du skriver på….det er greit å ha sin mening…det er jeg helt enig i…men det går ann å respektere andre sin mening også…
      Vær så kristne dere bare vil, men drit i å la det gå utover meg… Har null interesse av å høre
      guds ord eller hva…tro på det sjøl og la meg tro på det jeg vil!!

    28. He he, jeg skjønner at dette ble drøy kost for enkelte og du kunne kanskje fått til en vedre debatt ved å parfymere ordene dine. Jeg er ganske tolerant for de fleste livssyn og mener at åndelighet er et menneskelig behov. Men på tross av dette, kniste jeg litt av innlegget ditt.

    29. Heidi: Hvis du ser litt nøyere på enkelte ting i innlegget så ser du at jeg slettes ikke drar alle kristne over en kam 🙂 Aldeles ikke. Kun de ekstremkristne, og det er ikke først og fremst fordi de eventuelt tror på Jesus og slik, men for at mange av de verste fanatatikerne lar religionen hindre hverdagen sin ved å foreksempel nekte seg selv å bli kjent med andre mennesker som ikke er Guds beste barn for å si det sånn i deres øyne.

      Jeg har forresten aldri kalt meg selv seriøst for satanist. Aldri! Hermetegn, vett du! 🙂 Skrev “oss “satanister”” fordi det er mange som tydelivis tror jeg er det på grunn av klærne mine, musikken og også noen av meningene mine. Men satanist er jeg virkelig ikke 😉 Bare på tull i såfall.

    30. Er faktisk ganske enig mye av det du sier, for meg er kristendommen eller egentlig all religion bare eventyr. Hvor finnes det logikk i at det liksom skal bo en kar i himmelen. For meg gir ikke religion noe mening og jeg mener det er hjernevasking på høyeste plan.
      Jeg synes det er alt for mye fokus på religion og Gud osv…hva med å heller tro på reine fakta…jeg er stor tilhenger av evolusjonen og vitenskapen. Der har du fakta på bordet og ingen eventyr.
      Men jeg synes at de som tror skal få tro, så lenge de respekterer at jeg tror på noe annet enn de så skal de få tro på det de vil!

    31. Malene: Akkurat. Eventyr. Og når man velger å bassere troen sin på slikt, syns jeg det blir tilbakestående.

      Men jeg aksepterer de fordi, så lenge det er snakk om kristne som aksepterer andre som er anderledes. Har flere godt kristne venner og det har aldri vært noe problem for noen parter! 🙂 De synes også at jeg er litt tilbakestående på andre måter, og igjen må jeg få presistere at det ordet ikke er så negativt ment som mange tror, fra min side.

      Takk for koselig kommentar! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg