DØDEN OG ETTERPÅ


Satt å tenkte på det med døden, livet etter døden, “døden – tur-retur”.
Så en dokumentar på “Schrödiners katt” på nett-tv i dag om folk som har hatt nær døden opplevelser. Sett igjen hele livet som på en filmrull, møtt igjen avdøde bekjente, og kommet i en verden som er flottere enn de noen gang har sett før.

Folk som har gått ut av kroppen sin, vært helt død, både hjertet og hjernen har stoppet totalt, forså å opplevd å gått inn i kroppen sin igjen, fordi man valgte å returnere til de man er glade i på jorden, og heller vente noen år til med å komme til det vakre stedet de har fått sett i noen sekunder.

Hva tenker dere om dette? Kjenner dere noen som har hatt en såkalt nær-døden-opplevelse, har noen av dere hatt det? Hvordan føltes det i såfall, hva skjedde?

Mens jeg satt og tenkte på alle disse spørsmålene jeg fikk under å se dokumentaren i kveld som kom jeg på en MacGyver-episode, hvor han dør, kommer til en annen verden og senere returnerer tilbake.

Har funnet hele episoden på youtube, og her kan dere se den.

MacGyver – Passages (Del 1)

MacGyver – Passages (Del 2)

MacGyver – Passages (Del 3)

MacGyver – Passages (Del 4)

Selv har jeg lenge tenkt at når man dør, så er alt over. Man føler ikke lenger noe, man ser ikke noe, man hører ikke noe. Alt er stille. Men i den siste tiden har jeg helt alvorlig av flere årsaker begynt å tro andre ting.
Jeg tror fremdeles ikke på noe Gud, himmel eller helvete, men tror likevel at når man dør så er det en helt ny verden, at det alltid vil være noe.

Og at det ikke gjør noe om du er lat, røyker, drikker, hører på mørk musikk, onanerer og slikt. Så lenge du er snill med andre og ikke dømmer, er voldelig og sånn, så kommer du likevel til en god verden med masse kjærlighet uansett for sterk faen du har gitt mens du har levd, så lenge du ikke har såret eller skadet andre med sterk vilje.

Jeg er ikke redd for døden, for jeg tror nå at det alltid vil være noe.
Men det jeg ikke liker, er tanken på å reise fra denne verdenen for tidlig, for det er ikke sikkert alle vennene jeg har vil finne meg igjen med en gang, og at noen av mine nærmeste venner vil jeg ikke finne igjen i hele tatt, fordi den verdenen er så utrolig stor, og har samlet opp så mange døde mennesker i uendleig lang tid.

Det kan jo enda at vi får noen evner til å reise og finne igjen alle de vil vil møte igjen også, men man vet jo ikke. Ingen ting vet man sikkert, men dette er tanker jeg har gjort meg. Og som jeg vil dele med dere, i håp om å få deres synspunkter og meninger i retur!

Selv om jeg tror at det er noe etterpå, så vil jeg leve så uendelig lenge jeg kan her, i hvertfall slik som forholdene er nå; gode. Jeg trives her på jorden, jeg liker å leve, og det er her jeg har de fleste vennene jeg elsker så høyt!

Vil at alle mine venner skal vite at uansett hva som skjer så er jeg utrolig glad i dere, og om jeg ikke skulle leve i morgen så er det ingen er i verden jeg bærer nag til, og har tilgitt alt og alle!

Sender en stor vennlig klem til alle som leser dette, i håp om at alle vil få en fredelig, idylisk og god kveld.

Til slutt vil jeg legge ved noen låter som jeg liker, og som også har fått meg til å tenke litt på det med døden og livet i det siste:

Dope – My funeral:

Sissel Kyrkjebø – Deilig er jorden

Ronan Keating – If tomorrow never comes

Marilyn Manson – They said hell`s not hot

Ønsker igjen alle en sterkt idyllisk og god kveld. Ta godt vare på det og de dere har, dere vet ALDRI hvor lenge ting varer! Det vet jeg!

VI BLOGGES!

DEN TRAGISKE HISTORIEN OM A & H (DEL 1)

I går skrev jeg historien om Albert, siden jeg ikke har mer å gjøre akkurat nå, så har jeg like så godt bare skrevet enda en historie, denne gangen en historie jeg kaller “Arne og Heidi”.


KAPITTEL 1: ARNE OG HEIDI
Vi kjenner alle en Heidi Rosa, og en Arne Svart.
Om vi ikke kjenner personlig, så vet vi av, om ikke så har du sovet hele ditt liv, og har mye å oppdage.

La oss begynne med Arne Svart. Arne Svart er ofte kledd i sorte og røde klær, han har nesten ikke noe hår på hodet, han er 18 år, 180 centimeter høy, normal tynn og går med en piercing i tunga. Mange tror Arne Svart er en overlegen kald faen, men innerst inne er han et følsesmenneske som veldig få, han bare viser det ikke så mye. Han holder seg en god del i ro og er veldig opptatt av rettferdighet, fred og ro.

Heidi Rosa er en 16 år gammel jente med platinablondt-farget hår.
160 cm lang, godt innklint med sminke, klesstilen varierer en del, og er litt ustabil akkurat som humøret hennes, noen ganger kan hun gå i hvitt og rosa, andre ganger i blått og fiolett. Heidi Rosa er veldig inntim, hun er en klegg, på fester kan hun klenge seg innpå alle, uansett hvem og hva, og lett virke utrolig kåt og helt vill.
Hun trenger ikke å være beruset en gang, det holder med at noen gir henne en flaske som egentlig er totalt alkoholfri, men så lenge Heidi Rosa selv TROR det er alkohol i drikken, så blir hun fort det vi kan kalle fjortissdritings- full uten alkohol!

Arne og Heidi er to helt forskjellige personligheter, og egentlig var det nok heller aldri helt Guds mening at de skulle møttes. Men det gjorde de til slutt, via felles venner.
Siden Arne er en person som liker å gi alle en sjanse, og Heidi er en person som snakker med alle i håp om å bli likt av alle så ble det til slutt til at de ble venner, for en stund.

Sommerferien 2011 hadde nettopp startet, det var slutten av juni-måneden, og Arne var i skogen og gikk seg en tur i fred og ro, som han gjør en del. Da var det at telefonen hans ringte, han så på displayet at det var Heidi som ringte.

Arne hadde bestemt seg for at han ikke skulle bruke noen multimedier på denne turen, han ventet på at hun skulle stoppe ringingen, før han slo telefonen på lydløs.

Da han kom hjem igjen, og skulle til å ta seg en dusj sjekket han telefonen, 8 ubesvarte anrop, og 4 uleste meldinger, alle var fra Heidi Rosa.

“Hvorfor tar du ikke telefonen?” sto det i melding 1.
“Er du sur på meg for noe eller, i såfall vil jeg vite hvorfor?”, sto det i melding 2.
“Bare tulla altså, sorry om du ble sur for den siste meldinga. Tror ikke du er sur altså. Men ta telefonen? Vil bare snakke” sto det i melding 3.
“Din overlegne døvelg, ta telefonen da kompis!” sto det i den siste meldingen, etterfulgt av tre smileyer.

Dette var ikke første meldingene han hadde fått fra Heidi. Han visste godt at Heidi var en person som var sykt opptatt av å alltid snakke med noen, veldig klengete, inntens og oppmerksomhetssyk.

Han var ikke blant de hun førsteprioriterte i det hele tatt, var kun de få gangene at de andre vennene hennes ikke hadde tid at han plutselig var grei nok å spørre om han ville finne på noe.

Han ringte henne opp, og fikk bare telefonsvareren, han visste ikke helt hvorfor han gjorde det, men etter å ha prøvd å ringe, sendte han en melding om at han godt kunne møte henne og finne på noe. Arne hadde egentlig ikke noe i mot Heidi, men hun var ikke akkurat hans type venn, han hadde hørt flere si at hun er noe falsk, manipulerende og innerst inne veldig redd, selv om det absolutt aldri virket slik. Arne likte ikke falske mennesker, men han visste veldig godt hvordan det var å være redd og ønske å alltid ha noen ved seg.

Noen timer senere lå Arne i sofaen og så film. Da telefonen ringte igjen, det var Heidi.
Han lot telefonen ligge, nå var han opptatt, og dessuten var det sent. Men telefonen sluttet ikke å ringe.
Etter to minutter tok han telefonen.

“Hvorfor har du egentlig telefon som aldri tar den da?” hørte han Heidi si.
“Æehm, selv om noen eier en telefon så er man ikke nødt til å ta den til en hver tid. Jeg føler selv at jeg tar telefonen veldig ofte, men akkurat i dag har jeg bare hatt en dårlig dag”, svarte Arne.
“Jaja…” svarte Heidi, uten å egentlig virke som hun brydde seg om hvordan Arne har det i det hele tatt, “Men, du lyst til å finne på noe eller?”, fortsatte hun.
“Nå? spurte Arne.
“Ja. Med mindre du er syk da, du har da aldri noe å gjøre uansett, så du kan godt finne på noe med meg”, sa Heidi.

Arne kjente at han ble noe småirritert, men valgte å ikke synke på hennes nivå.
“Sant nok, men akkurat nå ser jeg på en film, og er dessuten litt trett, hva med i morgen?” spurte han.
“Arne, Arne, Arne. Bare si det, skjønner at du er sur på meg. Ikke hver så feig og dramatisk da, please”, svarte hun, etterfulgt av den lyse fjortiss-fnise-latteren sin.
“Sorry, men jeg er egentlig ikke i form. Er ikke sur på deg Heidi, men jeg skal tidlig opp i morgen også, jeg skal møte Wenche klokken halv elleve i morgen”.

Wenche var Arnes bestevenninne, det mennesket som betydde mest for Arne. De var ikke sammen, de var bestevenner, hadde mye til felles, og selv om Wenche var 19 år eldre enn han så gjorde det aldri noe de to imellom.

“Jesus… Skjønner du ikke bare at hun bruker deg da? Hun har barn også. Og dessuten er jo hun for gammel for deg” sa Heidi, og lo falskt.
“Hver så snill ikke snakk dritt om bestevenninna mi…”.
“Jaja, skjønner du er sur sjø… Hade” sa Heidi og la på før Arne rakk å svare noe som helst.

Resten av denne kvelden kjente Arne at han var irritert. Selv om han så på favorittfilmen sin, så klarte han ikke å la være å irritere seg.

Etter at filmen var slutt la han seg for å sove…

Fortsettelse følger….


Vist dere ønsker å lese hvordan dette utvikler seg så må dere følge med på bloggen.
Når jeg bestemmer meg for å skrive og legge ut del 2, vet jeg ikke, det kan skje om noen timer, det kan skje i morgen, eller litt senere. 🙂 Vet starten er noe kjedelig, men jeg lover å speede på mer i del 2. 😉

Fikk forresten bare lyst til å legge inn en random låt fra “Jokke og valentinerne”:

VI BLOGGES!

ALBERTS HISTORIE

HAR SKREVET OG DIKTET OPP EN HISTORIE JEG HÅPER DERE VIL LIKE!
Skrev for noen dager siden den triste historien om Cathrine som jeg hadde skrevet og diktet opp selv.
Fikk veldig mange fine kommentarer på den, og har nettopp hentet inspirasjon og lyst til å skrive en ny historie igjen, denne gangen historien om Albert, enda en som ikke var som alle andre.


Albert. A-l-b-e-r-t.
ALBERT!
Albert ja, alle kjente han og Albert kjente alle. Ingen var som han, han var spessiell.
Han var 174 centimeter høy, og veide 87, kilo. Han gikk med kontaktlinser, hadde halvlangt, bruntfarget hår, og gikk ofte i slitne sportsklær, arvet etter sin far. Utenom dette så han helt normal ut, men det var bare utenpå.

På skolen ble han ofte mobbet, ikke fysisk, men psykisk. Han ble forsåvidt ikke mobbet så mye, mobberne ga opp etter en stund. Det så ikke ut som om Albert tok seg nær av det, ikke så mye i hvertfall.

Albert hadde bare to venner i livet, Beate og Adrian Kloppen, naboene hans.
De var de få som visste om Alberts hemmelighet, en hemmelighet ingen andre visste om, unntatt noen veldig få.

En dag gikk Albert ned gaten på veine for sin mor Elise. Elise var nokså skrøpete, treig og veldig senil. Hun var ikke så veldig gammel, hun var bare 53, men etter for mange sigaretter og flasker med øl på for mange lørdagskvelder hadde hun seg selv å takke. Albert var sunn og fornuftig, han verken drakk eller røykte, eller snuste, ikke i helgene en gang. Det hadde han av sin far som var avholdsmann, oppegående og frisk frem til han ble drept våren 1999 under en blodig protestaksjon mot politivold i USA.

Men nok om det.
Mens Albert spaserte nedover gaten kom han borti en plakat. Det skulle arrangeres en veldig spessiell og HARD konkurranse i byen om bare tre dager. En konkurranse hvor det var om å gjøre å krype helskinnet gjennom en underjordisk tunnel fylt av farer. Først lurte Albert på hvorfor i all verden noe sånt ble reklamert for så offentlig, og hvorfor ingen hadde plukket ned plakaten, den hadde nok nettopp blitt hengt opp.
Men Albert valgte å ikke henge seg for mye oppi nettopp dette, han hadde bestemt seg for å delta, fritid hadde han nok av, veldig redd i livet var han ikke heller. Albert bestemte seg for å være med, og tenkte ikke mer på det.

Dagene gikk, og dagen kom, dagen for å vinne.
Han hadde møtt opp i undergangstunnelen 1 time før, for han likte alltid å være tidlig ute, stress hatet han, blant annet fordi han visste det kunne forkorte livet hans med en tomme, som han fikk høre av sin far. Hva det måtte bety, og om det stemte, det visste han ikke.

Klokken begynte å nærme seg, og mange møtte opp. Det var minst 80 publikomere i den trangetunnelen, og 12 deltakere, blant annet Albert. De andre deltagerne hadde sterkere muskler enn Albert, så tøffere ut, og var litt eldre, ja Albert var forresten bare 17… De andre gutta så ut til å være cirka 23 år, og var definitivt litt sterkere, og barskere. Tatoveringer hadde de også, og så generelt veldig velltrent og farlige ut. Men det tenkte ikke Albert så mye på, uten at han selv visste hvorfor. Han kunne jo ikke vite hvorfor, når han ikke tenkte på det!

Dommeren kom omsider, litt småforsinket, men det hadde nok sin grunn, som alt annet.
Dommeren var høy, minst to meter. Han var tynn, og kledd i militærdrakt, han måtte være i 40-årene, for han hadde bart!

Dommeren ba deltagerne om å gjøre seg klar ved en målstrek som var laget i den våte, klissete gjørma.
Albert så mot den lave tunnelen som han og 11 andre snart skulle krabbe gjennom, han så det var glasskår noen steder, og skjønte ikke hvorfor det var arrangert en konkurranse hvor levende individer skulle krabbe seg gjennom slik. Han hadde sett på film hva som skjer når noen berører glasskår, og det likte han ikke så godt.

Plutselig så han at dommeren løftet opp sin høyre hånd, tre fingre var opp i luften. Tre fingre ble til to fingre, som igjen ble til 1 finger. Da den siste fingeren var nede begynte Albert og de 11 andre å krabbe avgårde.
Alle kjente fort ubehag, et snev av klaustrofobi, og fort smaken av smerter.
Det var trangt og glasskårkutt gjorde ikke saken lettere.

Publikum ropte at de kom aldri til å klare det. Etter bare to minutter hadde fire av deltagerne stoppet opp, snudd og begynt å krabbe tilbake. De hadde gitt opp, Albert var ikke en av de. Albert fortsatte å krype og krabbe seg bortover gjennom søle, glasskår og illeluktende stank. Nå hadde 2 til gitt seg og de gikk ikke lang tid før fire til gjorde det.

Nå var det bare Albert og mannen med mest muskler igjen. Alberts gjennstående motstander var 2 meter forran han.

Publikum ropte at Albert kom aldri til å klare å vinne mot motstanderen, som var 2 meter fremfor han.
Tiden gikk, til slutt hadde de krypet og krabbet en hel halvtime. Nå var de nesten likt, motstanderen hadde begynt å blitt noe mer sliten enn Albert, enda motstanderen var mer veltrent.

Til slutt skjedde det helt store, Alberts motstander ga opp. Og Albert hadde bare en halvtime igjen.
Publikum var selvfølgelig overassket over at motstanderen hadde gitt opp, han hadde da større muskler. De fortsatte å rope at Albert ikke var i stand til å komme seg i mål. Det var montert høytalere i tunnelen som spilte av publikums negative holdninger, og kamera som gjorde at publikum fikk sett det hele, direkte.

Albert var begynt å blitt veldig sliten, sår og klar. Men han ga ikke opp. Den siste halvtimen, ble Alberts lengste, men til slutt var tiden forbi, og Albert hadde kommet seg gjennom!

Han reiste seg veldig langstomt, det kom to leger bort for å rense sårene og kuttene som han hadde i kroppen, han blødde en del, og var noe hvit i ansiktet.

Ingen skjønte hvordan Albert hadde klart det.
Ikke Albert selv heller, de eneste som visste hvorfor var Adrian og Beate, de visste at han var døv, og at han ikke kunne høre publikums nedvergende kommentarer. Albert visste selv at han ikke kunne høre, han kunne kun lese på leppene og hadde ikke hørt negativitetene som kom fra publikum sine munner.

Albert var riktignok ikke sterkest av de 12, men han var den eneste som ikke kunne høre, og det var nok grunnen til at han aldri ga opp!


Håper at dere likte historien, og at dere ignorerer enkelte skrivefeil som godt mulig eksisterer i historien, har ikke orket å gått gjennom og rettet opp, er litt lat i sommervarmen, hehe.
Håper dere ser budskapet i historien min, og at dere gjerne kommenterer hva dere syns.

Ønsker alle en god og fin helg videre. 🙂

VI BLOGGES!

DAGENS VIKTIGSTE NYHETER

Det skjer stadig veldig viktige ting her i verden. Nyheter som verden stadig stopper opp for om de får høre den, og går av skaftene vist de ikke får høre den, hm…. Bytt om på de to setningene så blir det riktig.

Greit, la oss gå litt rundt og lete opp dagens viktigste nyheter. Nei, det trenger “vi” ikke, for JEG har funnet de absolutt med nødvendige og viktigste nyhetene FOR DEG! 🙂
Hva hadde vel verden vært uten en så flott og hjelpsom fyr som meg.

Sheryl Crow mistet trusa!

Sangerinnen kom i skade for å vise undertøyet under en sceneopptreden, les mer her hos tv2.no!
Helt syk nyhet da! Heeeelt syk! Tenk på hennes nærmeste, herreguuuuddd, de må være helt rystet, tror ikke det er lenge nå til flere kjendiser vil gå sammen og lage en musikkvideo, hvor pengene går til Crow og hennes familie.
Så får hun kanskje råd til mer klær også!

Stjernepar feirer skilsmissen

Rocker Jack White (35) og modellkona Karen Elson (32) har invitert til fest for å feire både seks års bryllupsdag – og brudd. Oh my God, sier jeg som Jan Thomas ville sagt. Les mer om denne totalt respektløse festen, på vg.no. Tenk på hvordan andre nyskilte vil føle seg da! Tenker ingen på det? Dumminger! 😛

Sigbjørn (60) “er verdens rikeste mann”

Denne nyheten er jeg helt sikker på at mange vil sette stor pris på å lese, så slipper dere også hver dag å innom skattelistene og sjekke om du er det, for nå melder dagbladet at det ikke er DU som er verdens rikeste, men en fjott som kaller seg “Siggen”, og ser ut som spøkelseskladden.

Her er kongen av Dovrefjell!
Nei, du er ikke kongen av skattelistene og økonomi.
Og jeg fant dessverre ut i dag, til min store sorg, takket være lokalavisen OPP i bygda mi Oppdal, at jeg ikke heller er kongen av Dovrefjell 🙁 Det er det også en annen fjott som har tatt fra meg gleden av å være.

BBC viser Wimbledon i 3D

BBC vil for første gang sende i 3D under årets Wimbeldon-finale. Men her i Norge vil ingen gjøre det samme.
Da vet vi hva vi skal se på, BBC, takk til nrk.no som blant annet kunne bringe oss denne fenomenale nyheten.

Men heldigvis er det ikke bare veldig viktige nyheter i media, det er også noen andre nyheter som ikke er fult så viktig, det er vist litt flom i Norge, flere steder. Og sånn går det når folk drikker for mye brus, og for lite vann. Drikk vann så flommer vi ikke over!

(Ps: Dette er et ironisk blogginnlegg – det jeg har skrevet i dette innlegget er det motsatte av hva jeg egentlig mener…)

VI BLOGGES!

DE UTAKKNEMLIGE!

Verden er stappfull av mennesker. Mennesker med stor selvtillitt, og de som er helt ribbet for selvtillitt.
Verden byr på hvite og mørke, smellfeite mennesker, og sykelige tynne mennesker, og noe midt mellom.

Vi finner folk som tror de har opplevd mye i verden, men fremdeles egentlig ikke har opplevd noe.
Vi finner folk som tror de har levd et kjedelig liv, men egentlig opplevd mer enn de fleste.

Å finne folk fylt av dritt, løgner og dårlig humør, finner vi overalt, å finne folk som er ærlige, rettferdige, takknemlige og blide og snille, de finner vi alt for sjelden.

Men nok om det, i dag, eller rettere sagt, i kveld, her og nå, just nu hadde jeg tenkt å ta opp folk som faktisk kan dekke alle disse beskrivelsene på godt og vondt.

For uansett hudfarge, kroppsbygning, fremtid, snillethet eller ikke snillhet så kan alle disse menneskene ha noe til felles, de fleste av oss gjør det ikke med vilje uansett hvor snill eller slem vi er mot andre. Jeg snakker om å terrorisere kroppen sin.

For er det noe vi mennesker, spessielt i Norge, men også mange andre utakknemlige land kan, så er det å være urettferdig mot kroppen.

Hva har kroppen din noen gang gjort deg? Ingenting vondt i hvertfall!
Jo, det finnes de som er født med en “uheldig kropp”, og er født mindre pen utenpå, men ikke hat kroppen din for det. Kroppen din elsker deg uansett hvordan den ser ut, kroppen er din beste venn. Men er du din kropps beste venn?

Nesten hvert eneste menneske i Norge har gjort noe mot kroppen som den ikke har fortjent, nei kødda! Alle har det i en eller annen grad. Mange gjør det ikke med vilje, de fleste tenker ikke over det noe særlig en gang.

Mange barn kan veldig gjerne ha i seg noe for mye sukker og fett enn det de burde, overnatter de oss en venn så kan det gjerne gå bra å ikke pusse tennene for en natt også. Men blir litt urettferdig å ta for stor fokus i barna, for jeg tror egentlig vi verste på dette, er vi som er eldre.

Jo eldre man blir, jo nærmere døden man kommer, jo mer gir man faen i kroppen sin, tror jeg da!
Ikke alle er sånn, mange er ikke sånn, men veldig mange er nettopp sånn, og det er ikke fordi vi hater oss selv, men fordi vi er skapt sånn, mange av oss.

Men nå så er det ikke bare godterier, sjokolade, brus og potetgull vi menneskene har i oss av usunnhet.
Hørt om øl, vin, røyk og snus foreksempel? Jeps, tenkte nok det.

De fleste i Norge har et forhold til alkohol, og drikker det. Noen drikker som oftest bare et eller to glass vin til middagen, andre kan finne på å drikke seg sørpa full hver helg, forså å være uggen og irritert over seg selv dagen etterpå (eller derpå, som mange vil si), også har vi alkoholikerne, de som drikker så og si hele tiden.

Kjære vennlige medmenneske, jeg har ikke noe i mot deg, mest sannsynlig kjenner jeg deg ikke en gang, men hvorfor gjør du dette?
Hvorfor er så mange nødt til å drikke hver helg? Er det ikke mye bedre å ha det gøy, og faktisk huske det etterpå, og faktisk ha kontroll?

Hva er så bra med å ikke ha kontroll, og ikke huske? Jo, jeg vet det finnes de som sliter, og som har “sine grunner”, men veldig mange av oss utsetter oss for å ikke huske, og ikke ha kontroll, uten at vi egentlig har noe grunn.

Uansett, hvorfor drikker noen alkohol i det hele tatt? Kroppen din liker det ikke, DU GJØR DET, så hvorfor tvinge en venn du har hatt for livet, en venn som aldri har gjort deg noe galt, og aldri gått bak ryggen din. Hvorfor tvinge en slik venn til å ta i mot dritt så alt for ofte?

Mange røyker, mange snuser, veldig mange drikker i liten, middels, eller veldig stor grad, alt for få drikker ikke i hele tatt, og det er disse jeg har mest respekt for i disse kategoriene.

Neinei, jeg er ikke fordomsfull mot deg bare fordi du drikker aldri så mye eller lite, jeg bare skjønner det ikke, og syns det er småegoistisk og trist! Du forkorter livet ditt, i liten eller stor grad. Og krymper tiden vennene dine har deg her på jorden, i en viss grad. Hvorfor være så egoistisk? Hvorfor drikker du? Hvorfor ruser du deg, for det er det du gjør, alkohol ER RUS!

Jepp, det finnes ting som er farligere enn alkohol, om jeg har hørt om narkotika? Jaaaaaaaa, det har jeg. Men jeg prøver faktisk å skrive et innlegg for folk flest, de fleste drikker fortsatt alkohol enn å ruse seg på narkotika, enda, heldigvis. Og til dere som bruker narkotika og fucker med kroppen deres; jeg dømmer deg ikke, du kan godt være verdens snilleste og tryggeste menneske for andre, men jeg må få lov å si at jeg synes det er trist og patetisk det du driver med, det med stoffet!

Også har vi selvfølgelig de som kutter seg selv, slår seg selv, piner seg selv på andre måter, mer groteske og mer alvorlige måter enn “bare å drikke i liten eller stor grad”, også videre.

Nei, det er ikke bedre det heller!

Jeg vet at jeg et par ganger i dette innlegget har sparket meg selv i leggen, for en stund siden, 2-3 dager siden helte jeg i meg 7 Red Bull på under 2 timer. Det kunne jeg dødd av, og er ikke stolt over det, vist dere tror det. Akkurat nå som jeg sitter og skriver dette noe alvorlige og seriøse innlegget har jeg nettopp hatt i meg 4 biter junkfood (les pizza), og en liten glassflaske cola. Jeg har generelt hatt i meg veldig mye sukker og fett i mitt 20 år korte liv, og jeg har hatt mange nedturer og depresjoner grunnet overdrivelse. Og vet dere hva, jeg kommer fortsatt til å kose meg med noe brus, godterier og også energidrikk som Red Bull, i ny og ne. Kroppen min fortjener bedre, men jeg er som alle dere; bare ett menneske!

MEEEN: jeg har bestemt meg for å gjøre en forbedring, kutte ned, leve litt sunnere, har ikke tenkt å ende opp som en perfekt ekkel grønsakspisende gymlærer fordi, men jeg har likevel et ønske om å kutte ned litt, vi fleste overdriver!

Det jeg mener er, å kose seg innimellom er greit. Ingen overlever livet uansett, og selv om kroppen likevel skulle ønske du lot være i hele tatt, så kan faktisk alt skade deg uansett. Men i stor og liten grad.

Jeg er personlig, sterkt avholdsmann og HATER at folk drikker seg beruset uansett om det er aldri så lite!
Jeg er i mot narkotika, og alkohol, UANSETT! Det jeg er for, er å kunne kose seg heller med en brus, det er kanskje ikke like spennende for de fleste, men Gud så mye bedre du vil føle deg! Og da gjør du ikke bare deg selv, og vennene dine en tjeneste, men også økonomien, lommeboka de og KROPPEN DIN! Brus er kanskje ikke det samme som øl, vin, sprit, you know… Men mye billigere, og i veldig mange tilfeller sunnere!

Tusen takk for oppmerksomheten. Ønsker alle en god kveld og helg videre.
VI BLOGGES!


REKLAME: TA EN TITT INNOM monicey.blogg.no – I am who I am no matter what!

GOTH ON THE WALL!

Fikk pakke fra dragenshule i dag, kjempekos som vanlig, og alltid strålende fornøyd!
En mnistatue, en veggplakat og veggkalender.
Var blant annet så lei av den kjedelige a4-kalenderen fra Vi menn med nakne damer, så jeg tenkte å finne noe som virkelig fortjente å henges opp på veggen i stede for de døve, nakenbilde-kalenderene, av damer som forsåvidt er jævlig pene, men det er bare kropp og hud liksom, ikke såååå interesangt.

Denne veggkalenderen har jeg nå hengt opp i stede, bestilt fra dragenshule.no, kostet 99 kroner:

Hva synes dere? Kul og stilig ja? 🙂
Som sagt så bestilte jeg også en plakat til å henge på veggen, hadde ikke noe tyggis å henge opp på, og ikke gidder jeg å bruke penger på å kjøpe det heller, når jeg fant ut at jeg uansett fortsatt hadde igjen fire tegnestifter, leier riktignok der jeg bor, og bør egentlig ikke bruke så mye tegnestifter i vegger og slik, men en plakat med tegnestifter må da gå bra :):

Også plakaten kostet 99 kroner 😉 Sttooooorr og stilig!
Til slutt så var det også med en bitteliten ministatue jeg hadde bestilt, slik ser den ut:

Så det så 🙂
Hva synes dere? Stilig ja? 🙂
Nå tror jeg at jeg skal ned en etasje, få meg noe mat (altfor sen frokost), og kanskje ta meg en tur ut, sykle meg en tur, regner ikke akkurat nå, noe det virkelig gjorde i går, og i dagtidlig 😛 Blæh.

Hva skal dere i helgen? Ønsker alle uansett en strålende dag og helg! 🙂
VI BLOGGES!


REKLAME: TA EN TITT INNOM monicey.blogg.no – I am who I am no matter what!

LADY GAGA :-)


Hadde jeg sagt at jeg ikke har fått smaken av Lady Gaga i det siste, ja så hadde jeg løyet.
Helt siden jeg for noen uker siden kjøpte hennes siste album “Born this way”, på Rema 1000 her i Oppdal har jeg vært helfrelst fan siden første stund.

I natt leste jeg ferdig boken om henne som TOPP hadde gitt ut, og boken gjorde meg slettes ikke mindre fan, heller stikk motsatt. Hun er fremdeles veldig ung, hun er tross alt født i 1986 og bare 5 år eldre enn meg selv, og det er jo ikke noe.

Til tross for den unge alderen hennes har hun alerede blitt verdenskjent, SINNSYKT POPULÆR og jeg vil vil faktisk påstå at hun for tiden er nåtidens STØRSTE stjerne!

Hun har gitt ut flere superfantastiske album, flere singler, synget med flere store artister som blant annet Elton John og Marilyn Manson <3 🙂

Til tross for hennes store stjernestatus, til tross for all oppmerksomheten hun har fått så har hun heller ikke mistet bakkekontakten, og blitt for høy på pære, som en del gjerne ville gjort i hennes sko.
Sist gang hun var i Norge foreksempel, så nektet hun å stille opp på noe spessielt der, men fansen tok hun seg rikelig med tid sammen med, stilte opp på flere bilder med fans, tok seg tid til å ta vare på fansen og det er tydelig at hun er inneforstått med at det er fansen som har gjort at hun er den hun er i dag, mer eller mindre.
Joda, uten pressen og diversje andre har også en finger med på spillet, men hadde ikke fansen likt henne sånn som de gjør for ikke å snakke om støtten hun har fått fra sine foreldre og medelever på skolen, og med tanke på at hennes mor nærmest tvang henne til å lære å spille piano og fikk overtalt diversje klubbeiere til å la henne få synge der, selv om hun den gang var for ung, så er det ikke sikkert at hun hadde vært like populær og kjent enda.

Vist dere skjønner meg 🙂

Jeg har rett og slett blitt helt fan av denne artisten, og hva jeg syns om diskusjonen om hun er kvinne eller mann? Den syns jeg verden kunne vært foruten, syns også det var umodent gjort av Christina Agulera å “henge henne ut”, spessielt med tanke på at Agulere faktisk hadde kopiert Gagas stil en periode. Er stolt over å være Gaga fan, og kry over at Gaga klarte å ignorere dette såpass bra og heller snakke varmt om Agulera, mens Agulera ikke er så mye godt å si om i denne diskusjonen.

En av mine favorittliter er “Born this way”, “americano”, “Judas” og “Bad romance”, men vanskelig å utpeke en helt konkret favoritt. Alle låtene hennes er jo fabelaktige etter min smak! 🙂

Hva synes dere om Lady Gaga, og hennes musikk, for ikke å snakke om henne klesstil, hvor mesteparten av hennes klær faktisk er selvlagd? 🙂 DET STÅR DET RESPEKT AV,  og at hun er nøyaktig den hun er, og står for det hun tror på og mener!

Ønsker alle sammen en utrolig fin dag videre! 🙂
VI BLOGGES!


REKLAME: TA EN TITT INNOM monicey.blogg.no – I am who I am no matter what!

MORE PAIN AND BLOOD


Dagen i dag har vært noe utfordrende og litt spessiell gitt, først i dag holdt jeg på å komme for sent til årlig sjekk hos tannlegen min, selve tannlegebesøket gikk kjempebra, smertefritt og generelt veldig bra.
Null hull, var bare litt tannsten å pirke bort, og det var det, nå skal jeg ikke dit før to år igjen, siden han syns jeg tar så godt vare på tenna mine så sa han at vi kunne vente to år i stede for ett år til neste gang 🙂 Weee.

Etter at jeg var ferdig hos tannlegen i 9-tia i dag så syklet jeg rundt, endte med at jeg på Mix kjøpte meg enda en bok, og film. Kjøpte en bok på 443 sider i dag, som heter “Ni liv”, enda en vampyrbok. For dere som følger med på bloggen så vet dere at jeg kjøpte 3 bøker tidligere denne uken, nærmere bestemt i går, hvilke kan dere lese og se her.

Slik ser “Ni liv”-boken ut som jeg kjøpte på Mix i dag, gleder meg til å lese den:

Men før jeg leser denne bør jeg vel fullføre de bøkene jeg kjøpte i går, “Lady Gaga”-boken jeg kjøpte i går begynte jeg på i natt, og den er nesten utlest alerede, digger den! .-)

I tillegg til “Ni liv”-boken kjøpte jeg også en Blu Ray-film i dag, som jeg digget helt vilt da jeg så den i dag, “Jackass 3”, fy søren for en underholdende, halsbrekkende, morsom og random film!:

Ellers i dag var det meningen at jeg og noen venner skulle møtes klokken 17.00 for å spille inn noen filmscener i dag, men da klokken var rundt 16 i dag så måtte jeg bare avlyse det grunnet griseregn og også litt torden, liker torden, men hater at uvær og andre ting for den saks skyld kommer i veien for mine planer.

I tillegg til dette så brukte jeg litt for mye strøm litt tidligere i dag før dette uværet kom. Noe som resulterte i at strømmen i andre etasjen gikk, mens pcen min var på fremdeles. Da jeg skulle forsøke å skru på den igjen så ville den ikke slå seg på ordentlig, og jeg var redd for at pcen/hardisken hadde krasjet og at jeg måtte kjøpe ny.
Heldigvis fikk jeg pappa til å komme å se på den, og etter en god stund med håp og kryssede fingre så fikk han det til uten at han måtte sette opp hele maskinen fra bånn igjen, som fort kunne tatt flere dager, noe som har skjedd før.

Begynte faktisk å blø neseblod helt tilfeldig i dag jeg, sexy ja :-D:

Nå sitter jeg bare og er glad for at jeg har taklet dagen så bra som jeg har, at jeg har kunne fokusere postivt til tross for utsatt avtale jeg hadde gledet meg mye til, pc-krasj og neseblod.

Sitter og gleder meg til førstkommende onsdag, da fyller jeg faktisk 20 år og det bryr jeg meg forsåvidt ikke noe om, men er så heldig at bestevenninna mi vil møte meg igjen da 🙂 Min beste venn i livet som betyr alt for meg!

Ønsker alle sammen en veldig god og fin kveld og natt videre, skal nok snart legge meg jeg nå, kjenner at jeg er noe sliten, trett og klar. Skal på jobb igjen klokken 10.00 i morgen, så da er det greit å legge seg litt tidlig, er uansett en hel uke til neste gang jeg skal jobbe igjen etter i morgen, siden jeg jobber bare 1 dag i uken, og innimellom 2, på grunn av diagnosen jeg har.

Men vi blogges da, tusen takk for at dere er til, og for at dere er den dere er, og ikke noe annet!

VI BLOGGES!


REKLAME: TA EN TITT INNOM monicey.blogg.no – I am who I am no matter what!

SEX, SEX OG SEX!

I dag tenkte jeg å blogge litt om sex, stillinger og vaner.
Det finnes så utallelige mange sexstillinger her i verden, man kunne nesten laget en hel bok om bare sex-stillinger, noe jeg er rimelig sikker på finnes alerede. Men uansett, hva slags stillinger har dere prøvd ut, hva foretrekker dere, og er det noe dere har lyst til å prøve ut.

Selv er je 20 år og jomfru, leter heller ikke etter noen kjæreste eller sex-partner, men er likevel som folk flest, opptatt av det sexuelle, og har selvfølgelig noen minutter om dagen forran xnxx.com, for å si det sånn.

Forskjellige sexstillinger jeg fant illustrert og tegnet på dinside.no (alle tegningene er hentet fra dinside.no;)


1. Saksen.


2. Lotus


3. Bindersen


4. Doggystyle


5. Spansk omelett


Sex (6.). Plogen


7. Skandinaven


8. Skjeen


9. Delfinen


10. Misjonæren

Også lurer jeg på, hva er deres sexfantasier, hva drømmer dere om på det sexuelle.
Hvor har dere mest lyst til å ha sex, hvor mange, med hvem, og i en spessiell situasjon/setting?

Føler du at du selv har ofte nok sex, eller savner du noe fremdeles? Eller føler du at det har blitt for mye på deg? (din heldiggris :P)

Vil forresten ambefale alle en titt innom gratiskondomer.no der du får bestilt 20 kondomer helt gratis, uten å betale frakt eller noe. Beskytt dere! 🙂 Både gutter og jenter, menn og kvinner!

Er det forresten mange som har handlet noe hos kondomeriet, enten på en butikk eller på nettbutikken!? Hva slags erfaringer har dere, bestilt mye, i såfall hva? 🙂 Og siste spørsmål, hva er deres forhold til porno, altså filmer, blader og lignende? Brukes det? Eller lar dere være?

Ønsker dere alle sammen en fantasifull, deilig, begivenhetsrik og god torsdagsettermiddag! Nyt dagen, og finværet mens dere har det! 🙂

VI BLOGGES!


REKLAME: TA EN TITT INNOM monicey.blogg.no – I am who I am no matter what!

LESESTOFF x3 Faktisk! :-D

Har bestemt meg for å FORSØKE å bli flinkere til å lese. Leser nesten aldri, eneste jeg leser for tiden er andres blogger. Og har funnet ut takket være blogg-verden at jeg egentlig liker å lese, bare det er interesangt og fengende nok.

Var på Rema 1000 i dag, kjøpte meg tre bøker, hehe, liker å ta litt i 🙂

Disse kjøpte jeg i dag:

“Lady Gaga – Fra mobbeoffer til superstjerne”på 96 sider.


“Anita Blake”, bok nummer 8, på 605 sider.


“En shopoholikers uimotståelige nye verden”, på 298 sider.

Fant også ut at jeg skulle plukke med meg noen tannpirkere fra Remaen i dag :p:

Ikke akkurat heldig på det bildet, men la gå 😛

Ønsker alle sammen en begivenhetsrik og god kveld videre! 🙂 Ønsker alle en god natt!

VI BLOGGES! FAKTISK! 🙂


REKLAME: TA EN TITT INNOM monicey.blogg.no – I am who I am no matter what!