Komplett Pelle og Proffen!

Det er ikke fryktelig lenge siden en viss norsk bokserie ble komplett i bokhylla bak sofaen – og i dag var den samme skjebnen også kommet for bøkene om Pelle og Proffen, skrevet av Ingvar Ambjørnsen.

Utenom at jeg mener å huske at jeg leste deler av «Døden på Oslo S» i skolesammenheng for en del år siden, så har jeg ikke lest noen av disse bøkene enda. Og dette er også gjeldende for flere boksamlinger jeg har. Bøker jeg har hatt stående.. ganske lenge. Så det er helt lov å spørre seg hvorvidt jeg noen gang kommer til å lese disse bøkene også.

Det som dog skiller «Pelle og Proffen»-bøkene fra samtlige andre (til nå) uleste serier er at «Pelle og Proffen» er basert på noe jeg allerede har et litt spesielt forhold til. Nemlig filmene. Jeg var så fascinert av «Døden på Oslo S» på midten av 2000-tallet at jeg endte med å produsere min egen amatørfilm-serie (“Ken og Morten”), som i startfasen var dels inspirert av nettopp dette Ambjørnsen-(film)universet.

STAY GORYFLEX!! 🤪

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Tik Tok: aylarkuklinski

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg