Bokserien om Hotel Cæsar er KOMPLETT!

Høsten 1999 var Hotel Cæsar en av de desidert største tv-seriene i Norge. “Alle” snakket om det, “ingen” så på det, men “alle” visste likevel hvem de forskjellige karakterene på og rundt hotellet var, hvem de var venner med, hvem de var uvenner med, og ikke minst hvorfor de var enten det ene eller det helt andre.

Denne høsten kom også de to første av totalt fire pocket-bøker ut, hvor alle bøkene tok for seg en figur hver fra den stadig mer populære og omstridte såpeserien. Men dessverre for meg på dette tidspunktet var mine foreldre blant de mer konservative som ikke syntes at Hotel Cæsar var noe barna deres skulle se på, og heller ikke noe vi “trengte” å engasjere oss i på andre måter. Så det ble ikke noen Cæsar-pocketer der og da.

Årene gikk, og bøkene var ikke lengre mulig å få kjøpt i dagligvare-butikkene. MEN nå i mars, ikke veldig lenge etter at Norge var blitt stengt ned så gjorde jeg et episk funn inne på finn.no. Der fant jeg nemlig den første boka i serien – til 300 kroner. Penger jeg egentlig ikke hadde der og da, men siden jeg hadde lett så lenge etter denne skatten overførte jeg litt cash fra en av sparekontoene (som jeg så førte tilbake senere) mine, og kjøpte den ASAP. For gudene vet når eller om jeg ville få denne sjansen igjen!

Spol så 6 måneder frem, og jeg sitter nå på fasiten rundt nettopp dette spørsmålet.. For ved en veldig random tilfeldighet oppdager jeg at en kvinne på bookis.com sitter på HELE forbanna serien, og ikke nok med det – hun selger også bøkene for sånn 30-50 kr stykket!! Og VIPPS så var hele denne 21 år gamle skattejakten blitt et ferdig skrevet, lukket kapittel. #hvapokkerskaljegfinnepånå

Og da jeg tittet ned i postkassa mi i dag grytidlig var de siste tre bøkene kommet. Og sett borti fra at de har gulnet pittelitt på innsiden (men ikke mye!!), ja så er de så og si som helt nye. Det er altså helt drøyt hvor heldig man skal være noen ganger altså!! 😃

Har dere kommet over noe gull i det siste? 😊

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg