“Den vokser!”

Det er vel verken noe gammelt nytt eller nytt fordagens at jeg har vært, og fremdeles er ganske flink til å improvisere. Veldig mange av valgene jeg tar i livet skjer gjerne svært spontant og det igjen byr gjerne på en del spennende opplevelser som i bestefall blir til en god historie for ettertiden. Jeg har nok blitt noe flinkere til å planlegge og tenke meg om i den senere tiden, men fortsatt skjer det at jeg foretar meg et eller annet som, vel, ikke akkurat er planlagt.

Sånn sett kan man trygt si at jeg er som livet selv. Man vet aldri helt hvor det fører deg, hva det vil gi deg neste dag, og sånn er jeg også. En noe uforutsigbar bombe. Ta soverommet mitt foreksempel. Jeg leser nesten aldri. Likevel har jeg en ganske høy bunke nå ved sengen med blader og bøker jeg bare såvidt har tatt i per dags dato. Tenkte kanskje det skulle hjelpe litt å kjøpe meg et bokmerke for noen dager siden, men så langt ingen fremgang.

Og tror dere at den bunken nå har sluttet å vokse? Neeeeeida. For samme hvor mange ganger jeg sier til meg selv at NÅ må jeg få stanset mine stadige impulskjøp til jeg faktisk har fått lest gjennom noe av det jeg allerede har, så ser det visst ikke ut til at det hjelper. For etter at jeg hadde tatt meg en tur innom Domus i går formiddag så kunne jeg blant annet ta med meg dette hjem:

Men, men. Nå må det vel snart skje noe. Jeg har en god følelse på at jeg snart skal begynne å faktisk LESE det jeg har liggende nå. Kjenner det på meg – om ikke så alt for lenge så skal jeg nok omsider fått kastet meg uti det. Like før nå. Like før.

Handler du ofte på impulser?

stay goregeous 

6 kommentarer
    1. Handle kan jeg gjøre på impuls så lenge initiativet kommer fra meg. Jeg kan desperat ønske meg ting og kjøpe de med det samme, uten betenkningstid. Men andre ting, som besøk og sånt, trenger jeg ofte å vite om litt på forhånd

    2. Helene Aspergerinformator: Ah! Isåfall tror jeg vi er litt like akkurat der. For når det kommer til besøk og sånn så vil jeg også gjerne vite litt på forhånd, og da gjerne noe mer spesifikt enn “bare” at vedkommende kommer mellom 3 og 4 en gang, foreksempel xD

      Og impulsive overraskelsesbesøk har folk for lengst fått beskjed om at de bare kan glemme, for det liker jeg ihvertfall ganske dårlig.

    3. Mia: Hehe, jeg kommer nok IKKE til å starte med dette Star Wars-bladet. For jeg har en hel del andre blader i den samme serien som jeg tror jeg bør lese først for å få enda mer glede ut av dette nyeste. Litt usikker på om Star Wars-bladene har en og samme historie som henger sammen, men jeg tror det.

    4. Har faktisk hatt en lesedag i dag. Jeg leste Fear and Loathing in Las Vegas i sikkert seks timer idag.
      Men, ofc det er ikke alltid like lett å komme igang med lesingen. Hvis man ikke vil lese, bør man som oftest også la være. Kanskje det er en underliggende grunn til at du sjeldent vil lese det du kjøper inn?

    5. Celina Noir: Så på Snapchat at du har prioritert litt lesing i dag, ja! ^^

      Njai, det handler ikke om at jeg ikke vil. Mer at jeg heller stadig glemmer det bort, eller ender opp med å prioritere det bort til fordel for gaming f.eks, hvor jeg også har en del ikke-fullførte og ikke-enda-testet-ut! xD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg