Uredd psykologmor – The Thrill Of A Kill-intervju

Dagene daler, tiden flyr og på markedet kryr det stadig av nytt underholdningsdop, jeg sikter igjen til film! For noen uker siden intervjuet jeg filmregissør Lars Erik Lie i forbinnelse med hans nye film The Thrill Of A Kill. Senere har jeg også intervjuet min venninne Kirsten Jakobsen som har hovedrollen i filmen, samt Camilla Vestbø Losvik som har rollen som Kirstens søster.

I denne fantastiske aprilnatten har jeg nå tatt tak i “moren” til Kirsten (eller Kiddy som jeg kaller henne privat) og Camilla. Toril Skansen skulle egentlig i utgangspunktet være med i denne filmen som statist, men etterhvert ble det til at hun ble moren til hovedrollen Kimsy (spilt av Kirsten), og dermed ikke statist lenger.




Bilde tatt fra: thrillofakill.com

Fortell litt om hvordan du fikk rollen i?
Lars Erik Lie og jeg var FB-venner,og han fortalte litt om film innspillingen noe jeg synes var veldig spennende. Han trengte statister, og jeg hadde lyst til å være med. Men da vi kom så langt, bygde historien på seg, og jeg ble mor til hovedpersonen Kimsy.

Hva har vært mest utfordrende med å være med i en film som The Thrill Of A Kill?
Der har det vært mange utfordringer… Alt fra rolleinnehavere som ikke møtte opp.. Til sykdom. Avstanden mellom oss alle var også litt vanskelig, da det måtte passe for alle med spilletider. Det ble mange utfordringer, og sene morgentimer… Det var vel der det kom inn mye god fantasi og en mye lengre film… Det ble en del småkrangel på settet .. Så jeg måtte være psykolog mor og sjåfør. Allsidig som poteten.

Hadde du noen skuespillererfaringer før denne filmen?
Nei, det hadde jeg ikke, så det ble nytt for meg.

The Thrill Of A Kill er for de som enda ikke har fått det med seg, en skrekk/horror-film. Hva er Toril mest redd for, hva avskyr du mest privat?
Hehe… Jeg må ærlig talt si.. At jeg er ikkke redd for noe.. Har tenkt på dette mange ganger, og diskutert det med flere. Kan ikke finne noe jeg er redd fo.. Men vold.. Er vel det jeg avskyr.

Hvordan stiller du deg til skrekkfilm og horror? Har det blitt mange filmer oppover åra? Noen favoritter?
Jeg ser egentlig lite film i det hele og store, så det har ikke blitt noen favoritter.. Regner med at den første favoritten må bli The Thrill Of A Kill, for den er bare RÅ!


Toril (til høyre) med sine “døtre” spilt av Camilla Vestbø Losvik (til venstre) og Kirsten Jakobsen (i midten).
 © Foto: Raymond Bless.

Hva er det absolutt beste minnet fra innspillingen? Du kan nevne flere om ønskelig.
Minner ble det mange av, på godt og vondt. Men det fellesskapet vi hadde, var helt spesielt. Og etter mange timers filming på et av settene, ble bare råmateriale fra hele dagen borte fra tapen…. All frysinga… Alle ubehagelighetene.. Passer nok slettes ikke for en diva i allefall.
Må ta med ett til her.. Etter et par timers søvn, hadde Lars Erik sin egen måte å vekke meg på.Svart kaffe på senga, og AC/DC på full rulle så øya vrengte seg i skallen.. Hehe.

Hva tenker du om å være med på flere filmer i fremtiden? Jeg vet at Lars Erik har planer om mer, spessielt dersom The Thrill Of A Kill får noen gode salgstall.
Jeg står parat… Dette var virkelig krevende å være med på, så jeg tar gjerne turen ned fra Kautokeino for å spille mere… Det gjorde jeg siste innspillinghelga også.

Hva er de største likhetene mellom deg og rollefiguren du spilte?
Det må vel være at jeg er mor..

Og hvor finner vi de største kontrastene?
Det må være alt fra å krabbe rundt i undertøyet, til språkbruken tenker jeg.

Dine to “døtre” Kirsten og Camilla har i tidligere intervjuer med meg uttalt at de kanskje skal selge trusene de brukte på filmingen dersom filmen blir noe suksess. Kommer du til å selge noe eventuelt til fans?
Det tror jeg nok ikke .. Toppen jeg ble drept i, vil nok forbli et minne.

Sminke er en nødvendig del av film – Og sminke kan også være så mangt.
Foto: Raymond Bless.

Det finnes alltid skeptikere der ute: Hva vil du si til de over 18 som i hovedsak liker skrekk, men som eventuelt skulle være skeptisk til The Thrill Of A Kill?
Dette er en film som alle egentlig kan kjenne seg igjen i o g har bådee humorscener og skrekk og voldscener.. Absolutt verdt å ta en titt, da jeg tror den er litt særegen.

Helt på tampen. Hva er ditt forhold til blogguniverset? Har du foreksempel tittet på fullstendigkaos.blogg.no?
Jeg har vel ikke vært noen blogg-fan akkurat, men skal absolutt inn på bloggen din å utforske litt.


Det var det, skulle jeg til å skrive. Men akk nei! 🙂
For før dette innlegget møter sin ende så skal jeg legge til det faktum at, hvis dere vil, så kan dere alerede NÅ forhåndsbestille denne filmen på platekompaniet sin nettside.
Klikk her for å forhåndsbestille “The Thrill Of A Kill”!

Så vil jeg igjen råde de interesserte til å holde dere oppdatert på filmens facebook-side, samt filmens offesielle nettside!

Ønsker alle sammen en bloddrypende, forfriskende og særegen natt!

Vi reblogges!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg