I hælene på skrekkfilmdebutant Kirsten Jakobsen

Da undertegnende var mindre ønsket han å bli et større filmtalent. Så ble jeg nok heller et større bloggtalent eventuelt i stede for, i natt har jeg faktisk fått tak i ei som etter mine mening kan dekke begge de ordene. Kirsten Jakobsen er for meg først og fremst den superlojale, gode venninna mi som har stått for bloggdesignet mitt, det jeg har i denne skrivende stund.

Men for andre som vet av henne er hun også modell, og har også spilt hovedrollen i den nye, norske skrekkfilmen The Thrill Of A Kill som kommer på dvd i flere store butikker den 30. mai. Ingen kan etter min forstand lage design, farger og stemning på samme måte som Kirsten, hun er et unikt talent som tvilsomt kan være menneskelig. Likevel vil nok et par legejournaler ha det til at hun er født like menneskelig som deg og meg.

Hun har sine talenter, som absolutt ikke er smålige. Og det er rett og slett denne fantastiske jenta jeg har “grepet fatt” i, igjen i natt. Og her kan dere også bli litt mer kjent med henne, ved å lese dette ferske intervjuet!




©
Kirsten ville påpeke at dette bildet har hun fått lov å redigere for fotograf Petter Spilling.

Har du noen ukjente/”hemmelige” sider ved deg selv, som folk flest absolutt ikke vil assosiere med deg?
Vel, eg har en tendens til å tenke mye koffert, mn eg gjør det ikkje foran alle. Er ikke alle jeg føler det konfortabelt med..XD

Hvordan vil du beskrive ditt absolutt drømmested? Hvis du fikk mulighet til å være en gudinne, hvordan ville det stedet vært, hvis du fikk bestemme alt, og skape alt?
Egentlig så liker eg å tenke tilbake på lykkelige øyeblikk i livet mitt og gjenleve de..Så om jeg kunne sette alle lykkelige øyeblikkene mine på repeat hadde dt värt et sted jeg egentlig aldri ville forlatt..XD

Er det en spessiell kjent person du kunne tenkt deg å rett og slett sende på sykehus? Og av hvilken grunn?
Eg bryr meg ikkje om kjente personer egentlig.. Sånn kjendisgossip kunne ikkje interessert meg mindre, er så vidt jeg vet hvordan yndlingsartistene mine ser ut..XD

Du er uten tvil en fotogen og veldig flott skjønnet og modell. Hvor tidlig drømte du om å være modell, eller har du blitt det mer tilfeldig?
Likte å se Miss World program hvert år, vanligvis med en venninne, men ene året var jeg hos min mor og hun ville ikke jeg skulle se på det fordi det var urealistisk med mindre man hadde tenkt å være med selv var det ingen grunn til å se på. Fikk nå høre at det der var jeg ikke pen nok til å være med på.

Og hele barne og ungdomskolen ble jeg kalt feit og stygg, selv om eg hadde spiseforstyrrelser og var treningsnarkoman, så har jeg alltid vært opptatt av å vise folk feil.
Det lønnet seg. En av mine mobbere så et bilde av meg og tok kontakt med meg pga dette bildet. Vet ikkje hva han ville og eg bryr meg ikkje om ka han ville, eg ba ham bare dra seg til helvete for jeg hadde ikkje noe eg skulle sagt til ham.

Temaet døden har nærmest blitt et kultfenomen de siste årene. Vi kan nevne filmer og tv-serier som foreksempel True Blood, The Nightmare Before Christmas, Corps Bride, The Vampire Diares. Vi har også musikk som foreksempel Marilyn Manson og The Chemical Romance. Hva slags tanker har du om døden, tror du på noe etterpå? Og hva tror du er grunnen til at døden har blitt så stort tema i veldig mye av det spessielt ungdom i dag hører og ser på.
Før var jo alt et tabu tema, sex, døden, mensen, osv. Men etterhvert har vi fått et mer åpnere samfunn og det er flere som tørr å stå frem for sitt, og jo flere som står frem jo vanligere blir det.

Jeg tror to ting om når man dör.
Jeg hadde en gang en drøm der jeg døde. Vanligvis våkner man når man dør, men jeg våknet ikke. Jeg bare fløt i evigheten, og var “in peace”. Jeg har aldri noensinne følt meg så fredelig som da. Jeg hadde ingen tanker.. Elsket ingen, hatet ingen, bare følte en sterk indre ro som jeg bare kunne fortsatt å hatt for alltid.
Men jeg tror dette bare er en mellomstadie. Jeg tror man blir født på ny og kan få en sjanse på en bedre eller på et værre liv enn det man hadde. Man blir altså født på nytt..

Har du noen tro på en eller flere form for Guder, fins du religiøs?
Jeg har ingen tro på gud. Og om det finnes en gud så er han så slem og ondskapsfull at han ikkje fortjener å bli trodd på eller eksistere! Han kan gå å henge seg i så fall.

30. mai kommer den nye, norske skrekkfilmen The Thrill Of A Kill ut. Der har du hovedrollen, hvordan var det for deg å være med i denne filmen? Tror du at mange vil kjøpe se filmen, og at du vil bli kjent igjen som A Thrill Of A Kill-Kirsten?
Og hva slags forhold har du privat til skrekkfilmer?
Jeg er kjent for å kalle skrekkfilmer generelt for komedier, fordi jeg ser komikken i ting og ler av dt.. Jeg kan finne på å tenkte tilbake på kor flaut det måtte være å spille inn den og den scenen..

Og det var egentlig interesant å være med i filmen, samtidig som det var noe av det slitsomste jeg har vært med på! Jeg sovnet på sofaen da vi kom hjem igjen, ble syk av forskjølelse, men det ble vi egentlig alle etter å ha lagt i en iskald mye full av ekle, store og skumle edderkopper SOM KAN SVØMME!

Og om jeg blir kjent vet eg ikkje. Kan være et par som kjenner meg igjen, men eg forandrer meg alltid ganske raskt når det gjelder hår og sånn, så tviler egentlig at jeg blir veldig mye kjent selv om folk som har sett filmen kjenner igjen meg.
Muligens jeg prøver å selge trusen jeg hadde på filmen på auksjon på nettet bare på gøy, og kanskje underskrive med en liten autograf!=D Bare for å ha gjort det ogsåXD


© Bilde Kirsten Jakobsen/kiddys.blogg.no
Trusen blir trolig lagt ut på auksjon sammen med en autograf..

Når vi snakker om skrekk; Hva er dine største og mest grusomme fobier eller frykter?
Edderkopper. Er ikkje kjent for den som har mest behageligst drømmer, men man kan høre om eg drømmer om edderkopper. Da skriker eg som at eg holder på å bli myrdet..XD

Hva er årsaken til at du blogger, og hva betyr bloggingen for deg?
Begynte egentlig for å tjene penger, men skjønte raskt det ikkje var vits og fortsatte fordi eg syns det var gøy, og det var verdt å bruke fritiden min på..
Blogging er vel egentlig bare en måte å få tiden til å gå på, og det er alltid hyggelig å se at folk bryr seg om det man skriver og legger ut..

Når vi i sted trakk frem døden så nevnte du at det var et tabu for veldig mange før i tiden, noe det var. Men til en annen eks-tabu: Sex! Hvordan er ditt forhold til det seksuelle, og har du noen spessielle fetisher du våger å fortelle om?
For meg er liksom sex egentlig ikke noe jeg behøver å snakke om. Jeg kan selvfølgelig snakke om ting jeg har gjort med venninner for gøy, men jeg liker å holde sånne ting skjult til de jeg faktisk er i forhold med, eller de jeg holder på med.
Men jeg er ikke særlig tabu når vi holder på, og jeg har ikke noe behov for å dekke meg til eller slå av lyset.

Det er egentlig noe jeg deler med den personen jeg har det med der og da, og som sagt så har jeg ikke selv noe behov for å dele det med andre så da gjør jeg ikke det heller..

Du havner plutselig i en flystyrt, og overlever. Her kommer det typiske klisjeaktige ultimatumet: Nevn tre ting, tre ting som du da ønsket du hadde til stede, på en øde øy du hadde klavret opp på.
Data, internett og strøm..
Så da kjeder jeg meg i hvert fall ikkje, også kan jeg sende mail at jeg er kommet i land på en øy og overlever.

Hva er ditt forhold til rusmidler som foreksempel alkohol?
Alkohol har eg ingenting i mot. Så lenge man ikkje blir skikkelig aggressiv når man drikker og er en fare til de rundt seg. Sånn sett syns jeg egentlig alt går greit. Så lenge man kan fungere vanlig og ikke er til fare for andre rundt seg så bryr jeg meg egentlig ikkje om sånt.

Musikksmaken din, hvordan er den? Har du mange låter på pcen din eller mobilen din foreksempel?
Har hatt en tendens til å miste musikken min, og ettersom mine tidligere mp3-spillere ikke har hatt skjerm er jeg ikke sikker på hva jeg har hørt på..

Mobilen min nå har verdens dårligste batteri og egner seg dårlig som mp3-spiller, men har en del sanger på dataen min for øyeblikket. Jeg liker spesielt Evansescence, Silverstein, Scary Kids Scaring Kids, Nightwish.. Også kommer jeg ikke på mer i farten.


© Fotograf av dette bilde er Fredrik Knoph.
Kirsten Jakobsen/kiddys.blogg.no

Og hva med filmsmaken din?
Før var det grøssere, fordi jeg lette etter noe som kunne skremme meg, men ble aldri riktig skremt.. Men nå går det i sci-fiction. Er særlig glad i serier som Stargate Atlantis, Fringe og Warehouse 13.

Finalespørsmålet, leser du fullstendigkaos.blogg.no, og hva har du av meninger å ta av eventuelt der?
E faktisk eneste bloggen eg e innom nesten hver dag.. Er ikke alt jeg leser fordi jeg ikke er en bloggperson, og det er egentlig få ting jeg bryr meg om og har meninger om, men når jeg har noe så kommenterer jeg..
Det kommer ofte noe nytt, det varierer veldig på hva som kommer, så det er ikke en kjedelig blogg der alle innleggene er de samme, så det er alltid noe å lese egentlig..



Og med det vil jeg takke Kirsten for et godt intervju. Og jeg vil minne dere om å titte inn på bloggen hennes som fortsatt er kiddys.blogg.no!

Håper at alle sammen vil få en god fredag.
Ta godt vare på dere selv!

Vi reblogges!
5 kommentarer
    1. En del å lese der ja..=P
      Og litt for mange setninger tatt med men det blir vel bra=D Alltid hyggelig å bli intervjuet..XD Så takker^^

    2. k1kk1: Liker det best når det er litt tekst. Å lese mye selv liker jeg ikke, men når det kommer til hva jeg selv har hos meg selv så foretrekker jeg at det er noe. Og du synes jeg også bare har nødvendige og gode svar. Så ville helst forkorte det minst mulig.

      Tusen takk skal du ha, knallglad i deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg