Trygge Oslo? Stygge Oslo?

Bildet er tatt fra: pixabay.com

Det sies at den beste måten å holde hjerne og kropp ung og frisk lengst mulig på, ved siden av et godt kosthold, fysiske aktiviteter, samt moderate mengder med søvn, er å stadig kaste seg ut i nye, ukjente opplevelser. Og nettopp det kommer jeg nå nokså snart til å gjøre igjen. Jo altså, jeg har jo tross alt postet TO innlegg her inne den siste måneden om at jeg tenker på å snart ta meg en tur til enten Oslo eller Bergen. Og i går ble ikke bare til at jeg hadde bestemt meg for hvilket sted jeg skal gå grønn for, for nå er nemlig turen både booket og bestilt.

Jeg har ikke tenkt å avsløre NÅR jeg drar her inne av litt ymse grunner, men det jeg godt kan avsløre er at etter MYE frem og tilbake så ble det altså Oslo som stakk av med seieren denne gangen siden det som nevnt tidligere er Bergen jeg har endt opp med TRE ganger på rad nå de siste 4-5 årene, mens Oslo har jeg bare vært og besøkt EN eneste gang, og det var i 2003 eller 2004. Med andre ord – leeeeeenge siden.

Og som en del av dere som har fulgt meg en stund sikkert har klart å tenke dere til allerede så er jeg nå noe spent. Jeg er først og fremst spent på hvordan det vil bli å finne frem til riktig togplattform når jeg skal dra hjem igjen, men jeg er også litt spent sånn med tanke på at de fleste gangene man hører om ran, vold og den salgs dritt her i Norge, ja så er det nettopp i Oslo-området disse tingene har skjedd. MEN så lenge jeg ikke reker gatelangs alene om nettene, noe jeg ikke har de helt store planene om, ja så tror jeg nok sånn egentlig at ting vil gå nokså greit.

Stay in touch?

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos

5 kommentarer
    1. Oslo er ganske trygt etter det jeg har erfart. Har bodd der hele livet mitt. Selv om natten i gatene ved der jeg bor, kan jeg chille og late som jeg eier stedet, er ganske tomt bortsett fra helgene. Er mange kule steder å utforske.

      1. Er for det meste nokså lite bekymret for akkurat det selv også nå, hehe, i skrivende stund tenker jeg heller mer på hvordan jeg vil takle det og hva jeg eventuelt bør gjøre om toget mitt hjem igjen ikke skulle være i rute hele dagen grunnet kraftig uvær eller det har skjedd noe annet som gjør at jeg må finne en annen måte å komme meg tilbake til Oppdal på.

      2. Ja, det er også sånne ting jeg tenker mye på før jeg skal reise også! Er også engstelig for at toget skal kjøre fortere enn vanlig slik det gjorde for meg i sommer. Føreren både så ut og kjørte som en viking haha. Men var stort sett bare den ene gangen det gikk fort. Men heldigvis går det ofte flere tog i samme retning. Eller så går det buss for tog isåfall.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg