ROSA PLAYSTATION!!

Det begynner å bli ei grei stønn siden jeg ga bort min sorte playstation 2 til Tørris (brodern). Høsten 2011 flyttet jeg for meg selv på hybel og da bestemte jeg meg like gjerne for å skille meg fra denne gamle konsollen. Jeg hadde tross alt en ps3, og trolig var det ikke sååå lenge til ps4 skulle komme heller. Konsoller og spill tar plass, og var det noe jeg ikke hadde mye av på hybelen, så var det plass. 😎

Joda, jeg kunne for så vidt ha skaffet meg en ps2 da jeg et år senere flyttet inn i en 80 kvadratmeter(?) stor sokkel, men næh.. Jeg var ferdig med denne gamle maskinen. Og dette var en beslutning jeg har stått ved nokså lenge. Inntil nokså nylig.

Forrige uke kom jeg ved et viss tilfeldighet over en rosa ps2 på Finn. Jeg tok umiddelbart kontakt med selger og fikk vite at jeg kunne få den for 600 kroner, samt 80 kroner i frakt med Helt Hjem. Julie (selgeren) kunne fortelle meg at grunnen til at hun ville selge den var ganske enkelt at ingen i familien var nevneverdig interessert i gaming. Så den har stort sett bare stått til pynt.

Så jeg slo til!! 😁😅 Jeg var litt skeptisk siden den ene(ste) personen som har rated henne foreløpig ikke har gitt hun mer enn 5,8 av 10 poeng. Men jeg valgte likevel å gi det en sjanse. Det er ikke alltid selgeren som er problemet. Jeg har selv sett flere nettbutikker få dårlige anmeldelser jeg ikke kjenner meg igjen i over hode. Butikker jeg har handlet hos MYYYYE. Sååå ja, jeg bestemte meg for å gi det en sjanse, og det angrer jeg ikke på nå for å si det sånn.

Tirsdag ble den sendt, og i går lå den bokstavelig talt i postkassa mi! – pakket inn i to bæreposer. Nok en gang kjente jeg på skepsisen. Men det skulle ikke vare lenge. Jeg klipper opp posene, og der lå neeeesten alt jeg trenger. En konsoll, to kontrollere, diverse ledninger, samt et Eye Toy-kamera og et Buzz-spill jeg ikke var klar over at jeg også skulle få med på kjøpet. Men det gjorde jeg og.. Jeg klager ikke for å si det sånn. Eneste jeg savner er et minnekort slik at jeg i hele tatt kan lagre, for sånn var det nemlig på den tiden. Heldigvis selger CDON fremdeles minnekort til både første og andre generasjons playstation, så dette ordner seg. Jeg bestilte meg like så godt et på 64 MB i natt. Høres ikke så mye ut, men i ps2-sammenheng er det en del. Og btw, de mest standarde ps2-kortene den gangen lå på intet mer enn.. 8 MB!! xD

Jeg koblet til maskinen i går kveld og møtte straks på en annen utfordring. Ledningen som skal koble maskinen til tven er for gammeldags for min tv. Så jeg tok like så godt turen innom en kompis for å låne en “Ps2 til HDMI adapter”, syklet så hjem igjen, koblet den på plass og.. Nei. En stund slitet jeg. Det var null problem å koble ledningene og adapteren sammen, men jeg fikk stadig sort skjerm.

Google det etter en stund og jeg innså nesten umiddelbart at det trolig var noen innstillinger som måtte innstilles. På ps2en!!!.. 😟😲🤣 jeg innså dessuten at hvis jeg skulle ha sjans til å spille på den i løpet av kvelden så måtte jeg prøve å finne frem i menyen og innstillingene.. i blinde. Og takket være den ene Youtube-videoen så gjorde jeg til slutt nettopp det.. på første forsøk!! 😀

En del timer senere sitter jeg godt planta i sofaen og koser meg med TIDENES NOSTALGI-TRIPP!! Var på mandag innom brodern for å hente/låne åtte av de spillene jeg har savnet mest de siste årene (av det som ikke er blitt gitt nytt liv på nyere konsoller), og av disse åtte er det særlig étt spill jeg har savnet noe ekstra, og som jeg en dag i dag drømmer om skal få sin remaster til ps5 og Xbox Series X/S.

Yes, jeg har lenge vært en filmdude – også når det gjelder spill..
Ååååh, hjertet mitt <3 dette spillet er altså bare SÅ RÅTT!!!!!

Sååå ja. Jeg er mildt sagt veldig lykkelig og ekstremt fornøyd med dette fortryllende kjøpet. Har spilt gjennom ca halve «007: Nightfire» i natt og verken spillet eller maskinen har bydd på noen som helst problemer – i motsetning til min gamle, slitne, og meget godt brukte ps2 som brodern bare skal få fortsette å beholde til han velger å kaste den. Hihi. 😊

Og en ting til. Det er minst 10 år siden jeg spilte dette Bondske spillet nå. Likevel var det mye som satt fascineres godt i hukommelsen. Ikke bare av de store tingene, men også veldig små sære ting som hvor det finnes forskjellige fiender, hvor det ikke finnes folk, hvor forskjellige hemmeligheter ligger skjult, hvordan musikken vil utvikle seg om 2-3 sekunder, etc.

Ikke første gangen at ting fra såpass langt tilbake viser seg å være bedre lagret enn man kanskje skulle tro, men jiiiisøs så fascinerende dette er likevel!! Og GØY ikke minst.

Life is wierd – but also very, very AMAZE!! 🎮💞

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos

10 kommentarer
      1. Har du forsøkt å blåse støv fra den? 😊

        Ikke sikkert det hjelper, veldig mulig det er slitasje etter mye bruk, men tenker at du kanskje kan prøve å sett om du får renset den på noe vis?

    1. Savner Ps2, må vurdere å skaffe meg en sånn slim. Mange spill der jeg spilte før i tiden. Mange retro spill som er veldig gøy å spille!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg