Paradise Hotel Norge S13E01

Da årets vårsesong av Paradise var i gang satt jeg og følte på en slags indre krise. “Er jeg blitt for gammel for dette?“, “deltagerne er jo blitt så unge!..“. Ja, faktisk var jeg litt nedfor etter første episode av denne vårsesongen. For jeg elsker jo serien og konseptet PH så inderlig mye, men med alle disse barna følte jeg liksom at jeg satt og så på en litt mer avkledd utgave av Nrks “Flipp Klipp”…

MEN GREIT!!!!! Våren har omsider gått inn i historiebøkene, og som med de fleste andre bøker skal også nå vårsesongen av Paradise Hotel lukkes, plasseres i en bokhylle, for så å bare stå der og tiltrekke seg støv (før jeg omsider tar og selger den for en billig penge på Finn.no). For nå ser det ENDELIG ut som at orkanen jeg har ventet på SÅ LENGE har ankommet – ENDELIG(!!!!) er det på tide at også de “voksne” skal få leke igjen. Ja eller, bare at denne gangen så virker det ikke som at deltagerne “leker” lengre.

FOTO: Roy Darvik/NENT Group

Når trettende sesong åpner opp blir vi sendt rett inn i en krangel som kan minne om noe fra Paradises såkalte “gullalder”. Det pekes, smelles og kjeftes på. Temperaturen er helt klart ganske het, uten at det føles for hett. Jeg personlig er ikke den som syns “at all krangling er god krangling”. Hvis jeg ser at folk går til personangrep, begynner å rive hverandre i håret, eller ganske enkelt bli mobbete mot hverandre, og på død og liv skal “TA” hverandre.. Ja da syns ikke jeg det er like gøy mer, og kan fort kjenne på fristelsen til å slå av.

Heldigvis er ikke denne åpningsekvensen en sånn type scene. Joda, det blir som sagt ganske hett, men det går likevel an å puste og akseptere det man fritert og servert (i motsetning til ex antall sekvenser fra en lignende serie på Tv Norge). Og i stede for å bare bli frustrert og lei meg finner jeg heller denne krangelen underholdende. La oss bare krysse fingrene for at det fortsetter sånn fremover, for med tanke på hvilke personligheter som har fått slippet inn i høst ser jeg for meg at dette vil bli en sesong med MYE intriger!

Foto: Roy Darvik/NENT Group

Ja, så kan vi forsåvidt hoppe på spørsmålet “hvilke deltagere liker jeg foreløpig best fra høstens sesong?” Av de man får hilst på i første episode er svaret nokså lett: Maria “glad-kokko” Moen (27 år) fra Asker. Helt siden den lille teasen mot slutten av vårsesongen har jeg vært litte sånn betatt av denne energiske skapningen, og jeg kan absolutt si at hun allerede har levert både det ene og det andre i denne etterlengtede premieren.

Nå kunne jeg valgt å bruke ca. resten av anmeldelsen på å skrive om det “alle andre” har skrevet om siden de første smakeprøvene ble sluppet – at hun er en levende sex-terminator som trolig vil eliminere den ene etter den andre sex-rekorden med sine sjarmerende laserøyne og eksplosive karisma, meeeeeen.. Jeg vil heller si litt mer om karismaen.

For guuuuud som jeg elsker slike mennesker som Maria. Et livsfornøyd og smørblidt sjarmtroll som er i stand til å få sur melk fra forrige århundre til å gå inn på dato igjen. En skapning som ikke ser ut til å ta seg selv særlig høytidelig for fem flate ører (eller bein), og som i stede for å fokusere på det hun måtte finne negativt rundt seg, heller tar å fokuserer på og fremhever det positive. Nå skal jeg dog passe meg for å virke i overkant naiv, for alt kommer neppe til å være “fryd og gammen” med denne jenta heller. Jeg VET basert på klipp “fra fremtiden” at hun også kan bli ganske “smellete”, men det tenker jeg kan ha sine akseptable grunner – og HELDIGVIS tenker jeg – for det kan fort være litt irriterende med folk som BARE er glad og bli “hele tiden” også. Men ja, om det skulle være noen tvil: JEG ELSKER MARIA MOEN!! 🖤

En annen figur jeg er litt nysgjerrig på, og som jeg gleder meg til å følge med på i høst er Mathias Haukeland (24 år), lillebroren til TIX. For de av dere som har fulgt med i timen er jeg nokså fan av TIX som låtskriver og artist, men også som medmenneske. Og det kan se ut som også Mathias har mange av de samme, gode kvalitetene som sin bror. I motsetning til Maria har ikke Mathias gjort like mye ut av seg på hotellet (enda), men at dette er en gutt med et stort hjerte som banker for rettferdighet og nestekjærlighet – DET hersker det ingen tvil om. Og ikke “bare” har TIXs lillebror sjekket inn nå, det samme har også Ine Marlen Mausethagen (også 24) som har vært sammen med TIX i tre år. Hvilket forhold Ine og Mathias derimot kommer til å få inne på hotellet har jeg lite formeninger om nå, og noe sier meg at en av de dessverre kommer til å ryke rimelig kvikkass da folk som kjenner hverandre fra før lett blir sett på som en trussel i henhold til spillet ovenfor de andre, og ja.. De har ikke akkurat gjort noe for å skjule at de er gamle bekjente, sååå, hmm. Ja, nei det blir spennende å se!

FOTO: Roy Darvik/NENT Group
FOTO: Roy Darvik/NENT Group

Alt i alt er jeg veldig positiv til denne sesongen. Jeg så knapt ned på mobilen en eneste gang i løpet av de 51 minuttene denne førsteepisoden varte. Jeg ble underholdt, og jeg har i tillegg begynt å investere en del tanker og meninger rundt flere av folka. Den legendariske redigeringen fra crewet “på bakrommet” er fortsatt på plass, samtidig som den ikke føles like innpåsliten som den har gjort i noen sesonger tidligere. Musikken som spilles er dessuten den ene hitten etter den andre – og alt jeg har savnet og/eller var litt misfornøyd med i vår ser nå endelig å være på plass/i orden igjen. HØSTEN ER REDDET!!

Flere som er gira på årets høstsesong?? 🦋

Aylar Von Kuklinski

Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendigkaos

2 kommentarer
    1. Ja, er utrolig mye artige programmer å se. Skulle ønske flere sesonger var tilgjengelige, men føler ikke for å se denne nye enda, vil se de forrige først, Er på S08E01 nå den sesongen har nylig blitt lagt ut igjen, men har også sett Sesong 9 frem til Episode 21. Er spennende siden jeg ikke vet hvordan det vil gå i noen av sesongene. Men skal jo også se denne nye. Vurderer å ta en titt inne i mellom. Sjekker ut mange internasjonale versjoner av realityprogrammer samtidig. Paradise Hotel er en av mange ting som gjør livet verdt å leve!

      1. Sesong 8 ja, med andre ord Viafree? Da har du mer tålmodighet enn meg, jeg orker som sikkert nevnt før ikke den reklamemengden der som bare sluker tid fra livet mitt jeg aldri får igjen!! 😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg