Stressless livsstikk uten bekymring?

Jeg har aldri vært sånn spesielt glad i nåler. Det vil si, jeg likte å sy nå og da som barn. Men så fort det blir snakk om å stikke noe inn i kroppen så legger ansiktsfargen seg på løpsk før jeg får sagt “blodpropp taktapet!” – og all selvfølelse bare blekner mens skjermen freser i sort.

På fredag fikk jeg en sms jeg både har ventet på og gruet meg til å få. 😕 Jeg er satt opp til første vaksinedose torsdag ettermiddag. Et stikk jeg har bestemt meg for å ta, og jeg skal ta den nå, ikke vente til senere. Har lest og hørt fra flere som heller vil vente, og jeg har en viss forståelse for det, men samtidig har jeg også nok tro på dagens pfizer slik at jeg ikke engster meg nevneverdig for at dette senere vil vise seg å bli et valg med bismak av anger.

Jeg er først og fremst bare ikke så begeistret for ting som skal stikkes inn i kroppen. Heldigvis er dette ikke en altfor uvanlig fobi. Her i Oppdal har man nemlig gått til anskaffelse av en stressless stol fra Møbelringen til de som lettere ender opp svimmel og uvel som meg selv.

I går ringte jeg vaksinetelefonen og fortalte om mine tidligere episoder, så når jeg dukker opp på torsdag vil de som kommer meg i møte være klar over dette på forhånd, og jeg vil bli satt til en noe mer komfortabel stol helt frem til jeg føler meg pigg nok til å reise meg, og dra hjem igjen. 😊

Forhåpentligvis går dette ganske fint. Jeg har ikke grudd meg eller tenkt over dette spesielt mye siste døgnet. Er “heldigvis”/”dessverre” såpass vandt med å føle meg svimmel og i tåka til vanlig. Og så tenker jeg samtidig mer og mer på at jeg straks vil være et steg nærmere med å kunne reise til f.eks Oslo/Bergen/Trondheim igjen, fremfor å fokusere på at det kan bli litt ubehagelig i noen minutter torsdag. Samt når jeg enn måtte få tatt andre, og eventuelt en dose nr. tre, en eller annen dag/kveld.

Stay goregeous! 🤪🤘

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos

8 kommentarer
    1. Sikker på at dette går fint 🙂 Du blir overrasket over hvor lite man merker, og jeg merket ikke stort etterpå heller. Velger å tro på at dette vil gjøre livet litt bedre, både for meg og andre. Har tatt to doser. Ingen sen-virkninger ennå 😀

      1. Gjør nok mest sannsynlig det, og heldigvis har jeg fortsatt ikke gått og kjent noe mer på gruselen etter at jeg ringte og sa i fra i går 😇

        Akkurat NÅ er dette mer på likt med litt kjedelige avtaler jeg ser mest frem til å ha unnagjort i kalenderen 😅 fokuserer generelt litt mindre på andre ting hvisvet at jeg har noe jeg må/skal gjøre snart, om så det er aldri så lite viktig, gøy eller grusomt 😂

    2. Goergeous <3 Ha ha…

      Jeg har heligvis ikke denne skrekken for nåler og første dosen blei satt for snart 4 uker siden, ca 1.5 år tidligere enn først tenkt 😛 Jeg var nemlig veldig skeptisk til å begynne med og ville drøye det så lenge som mulig – jeg er uansett ikke ute å reiser og bortsett fra at jeg jobber i nabokommunen er jeg sjeldent andre steder enn hjemme. Men så har jeg disse tantebarna mine over grensen da, som jeg gjerne vil treffe, så jeg overtalte meg selv til å i alle fall sette meg i kø, og så kunne jeg heller ombestemme meg når jeg først fikk timen, men det gjorde jeg ikke 🙂 Så bra at de har en godstol dere kan benytte ved behov <3

      1. Overrasker meg lite at du har tantebarn som er litt over grensen. Mener åhuske du kan være litt over grensen selv til tider 😊💜😄

        Hvordan var første natta etter første stikk? Har ei venninne som er ferdig vaksinert nå, og som sov litt dårlig begge nettene etterpå pga litt smått ubehag. Men som kun følte seg litt småslapp dagen etter, og siden var helt fin igjen.

      2. Jeg merket absolutt ingenting av sprøyten på noen verdens måte 🙂 Jeg hadde jo hatt PT-time dagen før så kan hende jeg hadde vondt under all stølheten min 😛 ha ha

    3. Skal ta første dose den 10. august. Gruer meg litt. Har hatt litt angst for nåler opp gjennom årene, men må bare få gjort det. Har ventet til nå pga det jeg har lest om bivirkninger, er fortsatt litt bekymret for det. Ja skjønner at du ikke gleder deg spesielt til det, med tanke på det du har skrevet om tidligere episoder om det. Det skulle vel heldigvis bare vare noen sekunder.

      1. Masse lykke til 💜

        Har vært litt usikker grunnet lesning om bivirkninger jeg også, men kommet frem til at det verste er såpass lite sannsynlig. Både pappa, mamma og lillesøster har tatt nå. Ingen bivirkninger. Kun litt stølhet 2-3 dager etterpå. Så går nok fint for meg også.

        Ja, og takk for det 😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg