Paradise Hotel S16E01

🦋 PARADISE HOTEL ER TILBAKE! 🦋

Foto: Viaplay/ Tv3.

Og man kan undre seg om det er NOEN i Oslo omegn som IKKE har fått med seg dette. I helgen la en av de nye deltagerne ut en story på Instagram, et bilde som viste en giiiiiiigantisk reklameplakat på utsiden av Oslo S! 😍 Det er ikke til å slikke under en sol at seertallene til «Paradise» (“woke-utgaven” av «Paradise Hotel») ikke har vært av de alt for svære dimensjonene. Deltagerne i «Paradise» var hakket snillere og “straighte” av seg, likevel skjedde det ting under innspilling av de to sesongene også (muuuulig jeg har fått litt insideinfo fra samtlige venner som var med). Dessverre ble det aller meste klippet vekk av produksjonen, og særlig «Paradise» sesong 1 led av at noen hadde vært i overkant overivrig med sensursaksa på klipperommet!.. 😒 Synd, for jeg tror woke-«Pærra» absolutt kunne blitt en langt større suksess om det ikke var for at produksjonen var såpass OVERforsiktige. I stede ble det som det ble – og det var for det meste deltagerne som ble shamet, kritisert og trakassert i sosiale medier.

Men denne tiden skal vi nå forsøke å legge bak oss. «Paradise» er dessverre (jeg skal stadig innrømme at jeg er en av de.. den ene?.. som oppriktig koste meg med «Paradise» også (mulig det er litt inhabilisme med i bilde, men pytt sølepytt!)) historie nå som «Paradise Hotel» er tilbake, etter to år i graven. 🧟‍♀️🧟‍♀️

Og nå som det først er tilbake så er det så VELDIG tilbake også!! Første epidose åpner med en aldri så liten teaser på hva vi har i vente de neste dagene/ ukene. Og her blir vi servert heftig krangling, snørr og tårer, fyll og faenskap, og en og annen sekvens som ikke er utenkelig at noen legger ut på en viss nettside med et navn som i likhet med Paradise Hotel også kan forkortes til PH.

Etter at teaseren er ferdig rullet ruler de nye deltagerne inn i paradis, hvor særlig to av de er i tåttene på hverandre så og si før de i hele tatt har tredd over dørstokken! 😅 Og det er klart. Hvilket rom man får, og ikke minst hvordan deltager-bildet som man tross alt, forhåpentligvis, skal ha ved sengekanten de neste par ukene er dødsviktig!! Og når slike ting ikke helt når opp til forventningene er det jo høyst forståelig at det blir et rabalder uten like. Det blir som det MÅ bli – krangling og gråting fra første stund. Jeg tror faktisk ikke det tar 5 minutter en gang før katastrofen er et faktum, ny rekord? 🧐

Foto: Viaplay/ Tv3,

Av disse nye trynefaktorene er det Helin fra Eidsvoll som er min favoritt-is hittil! 💜 Hun kommer stadig med nye vittige kommentarer, og det kommer greit frem relativt tidlig at ingen i nærmeste omgangskrets jobber i Nato.. 🤔 Helin får MYE skjermtid i første episode, og det samme må man også si om laksekongen Bendik fra Trøndelag, som jeg foreløpig ikke liker like godt. Men det kan forandre seg! Jeg var ikke så fan av Even Kvam (som btw ikke er tilbake.. enda?) i starten heller, men det endret seg litt frem og tilbake ettersom tidene kom og gikk. Så mulig at denne “Even Kvam fra Wish” også vil få meg til å endre mening, litt frem og tilbake. Etter hvert. 🤞

Etter at de nye deltagerne har fått pratet og kranglet litt med hverandre tar det ikke lang tid før programleder Andreas/ TIX serverer sesongens første twist-pose. Denne gangen er det ikke bare én programleder som skal holde deltagerne i øret så de ikke flipper helt ut, men to! Ut fra røyk og damp stiger ingen andre innringere enn selfeste Triana Iglesias!! Og hun kommer ikke alene!! 😃 For med seg har hun hele 5 (+ 1) fjes som (blod)fans kjenner igjen fra tidligere: Mario fra sesong 11, Johannes fra sesong 13, Maryann og Ferdinand fra sesong 15, Aurora fra sesong 6, og Martine fra sesong 7.

Særlig Aurora Gude ble et veldig trivelig gjensyn for undertegnede. Jeg har jo fulgt Aurora i sosiale medier i noen år nå, og syns stadig hun fremstår som en veldig herlig farveklatt med mange fine verdier, en kvinne som stadig vet å vise nye, gode sider og impulser med seg selv. Dessverre har jeg aldri sett den tidligere sesongen hun var med i (det samme må også sies om sesongen som Martine var i da jeg begynte først å se Pærra fra sesong 9), så det at jeg nå endelig skal få sett Aurora i PH-sammenheng, DET gledes!!! 😄

Godt er det også å se Ferdinand og Maryann igjen som jeg husker jeg likte veldig godt i sesong 15. Dette er mennesker som vet å skape god tv på en måte som gjør at jeg ikke knytter sammen nevene. Mario har jeg dog litt blandede følelser rundt. Men jeg er stadig åpen for å gi folk en ny sjanse, folk forandrer seg jo, og av og til til det bedre, så jeg skal ikke være alt for kritisk her jeg sitter. 👽 Johannes har jeg ikke noe særlig meninger om, han stiller jeg meg mer nøytral til. Og Martine har jeg dessverre aldri hatt gleden/ vreden av å se/ følge med på, så i Martine-land er jeg helt ukjent som turist inntil videre. 😊

Selv om gode, gamle PH nå er tilbake med alt det hører med seg, så har de heldigvis tatt vare på NOE fra “woke”-«Paradise» også. Sengene på rommene er separerte, man KAN ligge i samme seng, men det er IKKE et “must” – og man står fritt til å stå med hvem man vil, uavhengig av hva man måtte ha mellom skinnbena.

Men utover dette er det altså lite igjen som minner om «Paradise». Første epidose inneholder såpass mye gullkorn fra bar munn, samt liv og røre at det føles som det gamle PH aldri har vært borte. Klippingen er det lite å si på, og den superdramatiske “såpeopera”-musikken som spilles over en lav lest er absolutt på plass. Og sist, men ikke minst – de geniale, vittige og dels banale animasjonene som særlig det norske «Paradise Hotel» er så kjent for er definitivt blitt løftet opp “noen” hakk – til STOR GLEDE for onkel Aylar! 🥳

Epidose 1 er rett og slett en energibombe uten like! 🔥 Og energien føles stort sett god. Krangelen som oppstår i løpet av de første minuttene er ikke av den sorten som gir sure oppstøtt i munnviken, for selv om temperaturen skrus høyt opp relativt tidlig så er denne konflikten av de mer morsomme å være bevitne, og altså ikke av den typen med usle personangrep og det som verre er – som jeg ikke har særlig til overs for.

Igjen, det er MYE energi, liv og faenskap i episode 1, og det av den GODE typen! 🤩 Nå gjenstår det bare å se om de resterende 29 epidosene holder samme standard. Noe sier meg at det kommer til å gjøre litt vondt i tiden fremover, men det til, så får jeg håpe at de klarer å holde seg unna de mest smakløse/ ondskapsfulle kommentarene når det etter hvert handler om mer enn bare rom og nattbords-bilde.

Jeg gir «Paradise Hotel» episode 1 sesong 16 110 av 10 sommerfugler! 🦋

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Tik Tok: aylarkuklinski

2 kommentarer
    1. Kjempefint at Paradise Hotel er tilbake, er alt for mange sesonger jeg ikke har fått sett. Håper de dukker opp igjen. Ja, jeg var ganske skeptisk til woke Paradise. Nå er jeg ganske opptatt med Farmen Kjendis, hvor det stadig dukker opp Paradise Hotel deltakere. Så er det Torpet Kjendis hvor min ganske fjerne slektning Aune Sand har kommet på besøk. Passet seg bra sikkert fordi de er tilbake på det samme stedet som sist han var der.

      1. Sesong 4 er tilbake på Viaplay igjen nå, så blir det spennende å se om de legger inn igjen flere gamle sesonger senere. Men med tanke på musikkrettigheter og andre ting så vil jeg ikke ha for høye forhåpninger. 🥺

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg