Den første klagen

Akkurat nå kjenner jeg at jeg er litt irritert, ja faktisk også litt sint. Jeg var for en liten stund siden en tur innom Youtube, noe jeg vanligvis pleier da jeg oppdaget noe jeg heldigvis ikke har til vane å oppdage alt for ofte enda. Jeg har nemlig fått min aller første klage om brudd på opphavsrettigheter, og det første jeg tenkte var at det kanskje var noen av de videoene hvor jeg hadde brukt litt av Marilyn Mansons musikk i bakgrunnen, for jeg har jo lagt ut en del av de for en tid siden. Og hvis det hadde vært DET så hadde jeg egentlig kunne skjønt det, og akseptert det. Men neida, det var ikke noe sånt.

Alt i alt er det to videoer nå som det er snakk om, og begge er faktisk også blitt fjernet fra Youtube nå etter en juridisk klage fra noen fra Nordic Content Protection. Den første videoen som er blitt klaget på (og fjernet..) er den videoen jeg la ut for noen år siden hvor jeg viste frem alle autografene jeg hadde fått fra Hotel Cæsar til da. Og den andre videoen er den hvor jeg bladde i utklippsboka mi som inneholder diverse artikler og bilder som jeg for det meste hadde klipt ut fra Se&Hør.

Og nå sitter jeg her å tenker.. Kommer de også til å prøve å ta ned alle fan-bloggene der ute? Kommer de til å foreksempel ta ned den fan-gjengen som media (blant annet Tv2 selv) har skrevet om en del ganger de siste årene for sin Cæsar-entusiasme ved å blant annet ukentlig legge ut bilder på blogg.no fra serien, samt klipp på Youtube hvor de har reagert til enkelte episoder og hendelser. Disse fantastiske menneskene som Hotel Cæsar selv har invitert til å komme på besøk en rekke ganger etter at bloggene deres har blitt kjent, eller vil det bli gjort enkelte unntak for nettopp de?

Alt i alt kjenner jeg at jeg syns dette bare er helt hull i hode. Hadde jeg lagt ut video-klipp eller brukt noe av musikken til serien, så hadde jeg forstått det litt bedre. Men når det er noe så enkelt som at jeg blar i en fysisk bok jeg har satt sammen med artikler og sånn, eller noe så enkelt som noen bilder jeg har fått signert opp gjennom årene, og KUN det, da syns jeg altså at det hele er jævlig teit, og at noen  tar jobben sin litt for alvorlig, og kanskje heller burde finne noe annet å bruke tiden sin på.

Når det igjen er sagt. Jeg er så absolutt FOR at det skal finnes regler om rettigheter og opphav. Men her syns jeg likevel at noen har tatt et skritt for mye i en litt gal retning. Så.. Ja. Det var vel alt jeg hadde å komme med for denne gang. Har nettopp sendt en mail til han fyren fra NCP som har klaget inn disse videoene, hvor jeg blant annet har gjort det ganske klart hva jeg synes om denne saken, samtidig som jeg stilte han noen av de spørsmålene jeg nevnte over her nå, om de faktisk kommer til å gjøre visse forskjellsbehandlinger eller ikke.

Vurderer også å kontakte Youtube i håp om at disse to videoene kan få komme tilbake, men i første runde venter jeg nå på svar fra han fyren som altså har sendt inn disse to juridiske klagene.

Mulig at jeg blir litt fraværende de neste dagene, innser nå etter i dag at jeg bør gå gjennom alt som eksisterer av videoer på Youtube hvor jeg bærer en og annen t-skjorte eller lignende med et og annet trykt bilde eller logo jeg ikke egentlig sitter med rettighetene til…

Coca Cola på boks, eller på glassflaske?

Jeg vet ihvertfall hva JEG liker best
 gjør du?

Føler meg mislykket!

Det sies at himmelen, ja den er alltid blå. Men det er ikke alltid like lett å huske når alt man kan se er sky, på sky, på sky. Og selv om de ikke er så fordømt gråe av seg, og lufta ikke så alt for tung å puste inn, ja så er det gjerne fort gjort å frykte seg det aller verste – en lang og kaotisk orkan som kan komme til å bringe med seg langt flere ødeleggelser enn den gjør noe positivt for seg.

I løpet av det siste døgnet har jeg ikke bare vært plaget av en noe tildekket, grønn himmel, jeg har også delvis gått meg bort i en tett og fuktig tåke. Jeg syns stadig jeg ser et par lysglimter her og der, men før jeg rekker å finne ordentlig fram til de så slukner de og blir borte. Og jeg er igjen like langt. Jeg kan fra tid til annen også høre stemmer, fremmede som roper “kom hit, jeg er din venn”, men enn så lenge er disse stemmene bare lyder uten ansikt.

Men når det igjen er sagt, jeg har vært i denne knipa før. Jeg nekter å slå på panikk-knappen riktig enda. For jeg har greid å finne frem til byen igjen et par ganger tidligere, og jeg SKAL klare det igjen. Om så jeg må krype i mitt eget blod de siste meterne.. Jeg SKAL greie det. Det må dere ikke tvile på.

FAKE NEWS!

Hvem tror du egentlig at jeg er? Jeg mener, hvor godt “kjenner” dere meg sånn faktisk? Eventuelt – hvor godt tror du at du kjenner til min karakter utifra de få inntrykkene du har til nå hvis dette innlegget skulle vise seg å være ditt aller første?

En ting kan jeg røpe med en gang.. Av dere som først og fremst følger meg via sosiale media så kan jeg allerede fortelle at det er ingen av dere som helt kjenner meg. Selv om du anser deg selv som en fan og har sett og lest mer eller mindre alt jeg har lagt ut til må jeg har jeg nok likevel skuffe deg: Det er faktisk en del ting også om meg som ikke ligger på nett, og en del av det som ligger ute er en smule overdrevent, og noen ting må jeg bare innrømme at jeg simpelthen har diktet opp. Man skal med andre ting ta mye av det jeg skriver og sier i sosiale media med en viss klype salt. Til tider kan jeg simpelthen være selve definisjonen på “fake news”, for å si det sånn xD

Men, jeg skal være helt ærlig med dere akkurat nå, det vil si – kinda. For nå har jeg tenkt å gi dere hele tolv opplysninger om meg selv hvor ti av de stemmer, mens to ikke. Så da er det opp til dere å gjette hva som er “fake news”, og hva som ikke er det. Så da spørs det da – kjenner dere meg egentlig så godt som ihvertfall noen av dere liker å tro?

1. På 18-årsdagen min gikk jeg rundt med “18 år” i panna.

2. Jeg slo ned min egen bror en gang da jeg var ca. 11.

3. Nordfjordeid var det første stedet jeg reiste til helt på egenhånd.

4. Jeg ble kvitt jomfrudommen i en alder av 24 år.

5. Jeg elsker energidrikker.

6. Jeg har hatt med selveste Kristopher Schau i et par filmer jeg har laget.

7. Jeg har aldri vært full.

8. Jeg har vært medlem av SIAN (Stopp Islamiseringen av Norge) på Facebook.

9. Gjennom nesten hele ungdomskolen bidro jeg med å mobbe en av mine beste venner.

10. Jeg kan knapt snakke om ting som har mer frisering å gjøre uten å bli veldig svimmel.

11. Jeg har skrevet og utgitt en bok.

12. I perioder ELSKER jeg å stå foran speilet og studere meg selv.

Sånn. Da har jeg sagt mitt for denne gangen, nå er det altså opp til dere å finne ut av hvilke av disse påstandene som er sanne, og hvilke jeg bare har tatt rett ut av ræva..

God jakt, og husk;
– Stay goregeous!

Skrekk og gru-hu-hu

God kveld, har dere hatt en bra dag? Jeg håper det! Jeg har ihvertfall hatt en ganske.. Vel, ærligheten skal faktisk få lov til å seire igjen: Dagen i dag har foreløpig vært helt ok. Akkurat nå er jeg litt smådeppa og frustrert over at INGEN har likt det siste forsidebildet mitt på Facebook enda (hint, hint), så i skrivende stund sliter jeg litt med at perfeksjonisten i meg kjefter sjela mi huden full, men det går nok over om noen timer.. Jeg begynner å bli vandt til det xD

ENYWAY! – Jeg har fått meg post igjen 😀 Og i kveld er det nok en gang skrekkens verden som står i høysetet da jeg igjen har vært innom cdon og bestilt meg et par skrekkfilmer som jeg foreløpig ikke har sett enda. Ah, ja, også et ikke alt for nytt ps3-spill som jeg ærlig må si at jeg gleder meg til å prøvekjøre, for å si det sånn!

Sånn, da tror jeg at jeg skal gå og mekke meg noe mat, så er det ihvertfall et lite håp om at Facebook-frustrasjonen (en av de verste) gir seg, samt at blodsukkeret og humøret kommer sakte, men sikkert tilbake. Eller – kanskje det ikke tar noe særlig lang tid i hele tatt da jeg tross alt skal se ukens Hotel Cæsar-episode nå straks ^^ Det er i hvertfall lov å håpe, sant?

Hva er dine planer for kvelden?

The Autopsy of Jane Doe (2016)

Det er ikke alt for ofte jeg kan si at jeg faktisk blir overrasket over skrekkfilmer lengre, spesielt ikke i positiv forstand. Jeg har for lengst ramlet ut av tellinga når det kommer til hvor mange filmer jeg har sett, men for å si det sånn – jeg har sett mange. Veldig mange.. Så når jeg nå bestemte meg for å sette meg ned for å se “The Autopsy of Jane Doe” så var ikke forventningene så alt for høye. Jeg tenkte at nå skulle jeg få servert nok en historie jeg har blitt fortalt før, bare med litt andre folk, kanskje en litt annen vinkling også videre. Men sannheten er.. Det viste seg fort at jeg hadde tatt feil.


© Bildet er tatt fra bloody-disgusting.com

I begynnelsen blir vi først tvunget til å ta noen steg gjennom det som trygt kan kalles for et massakrert hjem. Likene ligger strødd litt sånn rundt om kring, ganske så synlige for politiet som akkurat har kommet dit for å etterforske hva som kan ha skjedd. En hel familie ligger altså død i sitt eget hjem, men i kjelleren finner politiet etterhvert enda et lik (spilt av Olwen Catherine Kelly), delvis begravd – en kvinne vi aldri helt får vite den sanne identiteten til, en kvinne som vi “inntil videre” får nøye oss med å kalle for “Jane Doe”.

Etter en kort stund blir alle likene fraktet til likhuset hvor vi så blir introdusert for den eldre herremannen Tommy Alden (spilt av Brian Cox), samt hans sønn Austin (Emile Hirsch), som begge jobber der. Vi blir også såvidt det er presentert for Austins kjæreste Emma (spilt av Ophelia Lovibond), samt sheriffen Burke (spilt av Michael McElhatton), men stort sett så er det far og sønn Alden vi skal tilbringe mest tid med i løpet av de neste 80 minuttene. Ja, også “Jane” da..


© Bildet er tatt fra bloody-disgusting.com

Når jeg først skal anbefale noen en film pleier jeg stort sett å fortelle folk litt om hva den handler om. Det skulle jeg gjerne også gjort her hadde det ikke vært for at desto mer jeg sier om plottet, desto mer risikerer jeg å legge en viss demper for de forskjellige overraskelsene denne herligheten har å by på. Så DERFOR mine damer og herrer er alt jeg vil si om plott og story-Line for denne gang følgende: “Jane Doe” er ikke et lik lik alle andre lik. Hun er derimot et ganske likandes lik, ihvertfall om man LIKer litt av de samle skumle tingene som meg selv. Sånn – ingen flere lik-metaforer på meg i dag!..

I den senere tid har jeg stadig utviklet en mer og mer utålmodig sjel når det kommer til film-titting. Men for å si det sånn, det var ikke noe problem her. For så fort man er blitt introdusert for “Jane Doe”, ja så er det ingen vei tilbake. Dette er nemlig en film som er skremmende godt laget på faktisk alle plan. Den har en meget original historie, noe som er både godt gjort og ikke alt for vanlig lengre særlig innenfor skrekk-sjangeren. Den byr på den ene etter den andre meget godt fotograferte og regisserte sekvensen, skuespillerne er nærmest som tatt ut av himmelen, og den har et soundtrack som mildt sagt er helvetes tilfredsstillende.


© Bildet er tatt fra bloody-disgusting.com


© Bildet er tatt fra bloody-disgusting.com

Ah, ja også var det en liten ting til sånn apropos regien – nevnte jeg i ste at det er vår egen André Øvredal (kanskje mest kjent for “Trolljegeren” (2010)) som har stått for akkurat den jobben? Ikke? Vel, NÅ har jeg ihvertfall gjort det. Og for å si det sånn: André Øvredal har virkelig noen beundringsverdige talenter, og forhåpentligvis en meget lys fremtid i vente. En mann vi neppe har sett eller hørt det siste fra, for å si det på det slik. Så.. Da ser jeg egentlig ingen grunn til å si noe mer, annet enn at hvis du som meg har sansen for litt skumle (og delvis morbide) filmer så er simpelthen dette en gullperle du bare MÅ feste fast til perlebåndet ditt.

stay goregeous 


#theautopsyofjanedoe #skrekk #horror #skrekkfilm #andreøvredal #trolljegeren #morbid #lik #briancox #emilehirsh #olwencatherinekelly #død #supernatural #overnaturlig #likhus #gru

Siste skrik!

Dere vet den følelsen man gjerne får når man ENDELIG har lyktes med noe man har strevd med å få til i en lengre tid, noe man egentlig burde ha lyktes med for lenge siden, men likevel ikke har, mye fordi man bare ikke har giddet å gjøre noe ganske vesentlig man egentlig BURDE ha gjort fra dag en? Eller i mitt tilfelle ikke har tenkt så alt for mye på.. Også blir man sittende igjen i lykken over å endelig ha lykkes, mens man irriterer seg litt over seg selv forså å stille seg følgende spørsmål: “Hvorfor gjorde jeg ikke DET for leeeenge siden?”.

Jeg har det litt sånn nå. For jeg har ganske lenge slitt med å få tak i noen nye bukser som faktisk passer. Og som dere fleste sikkert vet så handler jeg nesten aldri klær i fysiske butikker lengre, FUCK PRØVEROM og denslags liksom. Så jeg har de siste årene egentlig bare satset på at det har gått bra å bestille over nettet. Og det har som regel ikke lyktes helt. Enten har det passet ganske bra fra der magen har sluttet og nedover mens akkurat rundt selve livet har det fort blitt litt for trangt.. Eller så har jeg fått meg bukser som ikke har passet i hele tatt da de enten har vist seg å generelt være alt for små, eller ALT FOR STORE..

Men for noen dager siden oppdaget jeg at EMP-SHOP har en egen side som forklarer hvordan man best mulig regner seg frem til den mest korrekte størrelsen på ting. Eller, jeg har vel egentlig kjent til den størrelseguiden til EMP en god stund nå, men jeg har likevel aldri faktisk satt meg noe særlig inn i den, fordi jeg har tenkt at jeg sikkert bare vil tolke den feil likevel. FUCKINGS IDIOT-HJERNE… xD Men uansett.. I DAG kunne jeg endelig kjenne på gleden over å faktisk ta på meg en helt ny bukse som faktisk passer meg YPPELIG på alle måter.

Hva syns dere? Ganske kul, ikke sant?? Det eneste jeg dog ikke var helt fornøyd med når jeg først fikk pakket den ut var at jeg ganske tidlig kjente på en lukt som ikke akkurat RUNKET NESEHÅRENE mine for å si det sånn. Luktet litt stramt, luktet litt.. Okei, nei, nå skal jeg prøve å ikke henge ut noen her.. xD ENYWAY! – buksa ligger i vaskemaskina nå da jeg uansett alltid vasker ting før jeg faktisk bruker det, så når den prosessen bare får gjort seg ferdig regner jeg med at den lukta som minner meg litt om noen jeg ikke skal nevne her og nå har forsvunnet! 😀

Ah, og mens jeg enda husker på det.. Det er ikke bare ny bukse jeg har fått meg i dag, neida, jeg har nemlig også oppgradert boxer-shorts-“samlingen” min litt.

Og, ehm, ja.. Jeg vet at dette er det tredje “se hva jeg har kjøpt”-innlegget som jeg legger ut på rad nå. Og før noen eventuelt får “panikk” her: FULLSTENDIGKAOS.BLOGG.NO har IKKE blitt til en shopping-blogg! Jeg lover å komme opp med noe helt annet igjen om ikke så alt for lenge. Men jeg kan derimot ikke love at det blir med de to-tre neste innleggene da jeg venter et par ting til som jeg gjerne vil vise dere i en ikke alt for fjern fremtid. SORRY!.. xD Så til dere som kanskje er litt lei nå..: please vær tålmodige med meg i et par innlegg til, så lover jeg å smelle til med noe helt, helt annet igjen ganske snart.

Hva syns dere om den nye buksa?

stay goregeous 

Til helvete med helsa!

I skrivende stund står den kjære vaskemaskina mi på badet og bromler og bråker, og jeg tenker, hva er vel egentlig bedre å bruke denne ventetiden til, enn å ploppe opp med et nytt blogginnlegg igjen? Nå skal det sies at jeg har ikke så innmari mye nytt å legge til annet enn at jeg ikke har sovet i sengen min nå på godt over et døgn. Men når det igjen er sagt – jeg har faktisk sovet i natt, bare at det ble litt ufrivillig på sofaen i stede xD

Blogginnlegg slutt. Hehe, neida, jeg har faktisk en liten “ting” å legge til. For i går viste jeg dere noen bilder av to blader og ei bok som jeg har kjøpt tidligere denne uken, og nå tenkte jeg at jeg kunne smelle til med å vise dere noe av det snopet jeg har handlet inn de siste dagene. Dere vet, siden jeg ikke har annet å gjøre på nå likevel som jeg gidder å gjøre.

Og ja.. Nok en gang er det sikkert en del som tenker at dette er ganske mye for en person, og at “rart at han Kaylar fremdeles er så tynn, og et MIRAKEL at han ikke har fått diabetes enda”, også videre.. Vel, hold på de tankene i noen dager til. For i går bestilte jeg meg nemlig TO KASSER fra Sverige fult opp med snop. Og for å si det sånn, hvis dere syns at det dere har sett nå er mye – Bare vent til jeg forhåpentligvis får lagt ut noen bilder fra den siste svenskehandel-bestillingen min.. xD

Noen som er blitt godtesyke?

stay goregeous 

“Den vokser!”

Det er vel verken noe gammelt nytt eller nytt fordagens at jeg har vært, og fremdeles er ganske flink til å improvisere. Veldig mange av valgene jeg tar i livet skjer gjerne svært spontant og det igjen byr gjerne på en del spennende opplevelser som i bestefall blir til en god historie for ettertiden. Jeg har nok blitt noe flinkere til å planlegge og tenke meg om i den senere tiden, men fortsatt skjer det at jeg foretar meg et eller annet som, vel, ikke akkurat er planlagt.

Sånn sett kan man trygt si at jeg er som livet selv. Man vet aldri helt hvor det fører deg, hva det vil gi deg neste dag, og sånn er jeg også. En noe uforutsigbar bombe. Ta soverommet mitt foreksempel. Jeg leser nesten aldri. Likevel har jeg en ganske høy bunke nå ved sengen med blader og bøker jeg bare såvidt har tatt i per dags dato. Tenkte kanskje det skulle hjelpe litt å kjøpe meg et bokmerke for noen dager siden, men så langt ingen fremgang.

Og tror dere at den bunken nå har sluttet å vokse? Neeeeeida. For samme hvor mange ganger jeg sier til meg selv at NÅ må jeg få stanset mine stadige impulskjøp til jeg faktisk har fått lest gjennom noe av det jeg allerede har, så ser det visst ikke ut til at det hjelper. For etter at jeg hadde tatt meg en tur innom Domus i går formiddag så kunne jeg blant annet ta med meg dette hjem:

Men, men. Nå må det vel snart skje noe. Jeg har en god følelse på at jeg snart skal begynne å faktisk LESE det jeg har liggende nå. Kjenner det på meg – om ikke så alt for lenge så skal jeg nok omsider fått kastet meg uti det. Like før nå. Like før.

Handler du ofte på impulser?

stay goregeous