Akkurat nå kjenner jeg at jeg er litt irritert, ja faktisk også litt sint. Jeg var for en liten stund siden en tur innom Youtube, noe jeg vanligvis pleier da jeg oppdaget noe jeg heldigvis ikke har til vane å oppdage alt for ofte enda. Jeg har nemlig fått min aller første klage om brudd på opphavsrettigheter, og det første jeg tenkte var at det kanskje var noen av de videoene hvor jeg hadde brukt litt av Marilyn Mansons musikk i bakgrunnen, for jeg har jo lagt ut en del av de for en tid siden. Og hvis det hadde vært DET så hadde jeg egentlig kunne skjønt det, og akseptert det. Men neida, det var ikke noe sånt.
Og nå sitter jeg her å tenker.. Kommer de også til å prøve å ta ned alle fan-bloggene der ute? Kommer de til å foreksempel ta ned den fan-gjengen som media (blant annet Tv2 selv) har skrevet om en del ganger de siste årene for sin Cæsar-entusiasme ved å blant annet ukentlig legge ut bilder på blogg.no fra serien, samt klipp på Youtube hvor de har reagert til enkelte episoder og hendelser. Disse fantastiske menneskene som Hotel Cæsar selv har invitert til å komme på besøk en rekke ganger etter at bloggene deres har blitt kjent, eller vil det bli gjort enkelte unntak for nettopp de?
Alt i alt kjenner jeg at jeg syns dette bare er helt hull i hode. Hadde jeg lagt ut video-klipp eller brukt noe av musikken til serien, så hadde jeg forstått det litt bedre. Men når det er noe så enkelt som at jeg blar i en fysisk bok jeg har satt sammen med artikler og sånn, eller noe så enkelt som noen bilder jeg har fått signert opp gjennom årene, og KUN det, da syns jeg altså at det hele er jævlig teit, og at noen tar jobben sin litt for alvorlig, og kanskje heller burde finne noe annet å bruke tiden sin på.
Når det igjen er sagt. Jeg er så absolutt FOR at det skal finnes regler om rettigheter og opphav. Men her syns jeg likevel at noen har tatt et skritt for mye i en litt gal retning. Så.. Ja. Det var vel alt jeg hadde å komme med for denne gang. Har nettopp sendt en mail til han fyren fra NCP som har klaget inn disse videoene, hvor jeg blant annet har gjort det ganske klart hva jeg synes om denne saken, samtidig som jeg stilte han noen av de spørsmålene jeg nevnte over her nå, om de faktisk kommer til å gjøre visse forskjellsbehandlinger eller ikke.
Vurderer også å kontakte Youtube i håp om at disse to videoene kan få komme tilbake, men i første runde venter jeg nå på svar fra han fyren som altså har sendt inn disse to juridiske klagene.































