Takk for alt Hotel Cæsar


© Bildet er tatt fra tv2.no.

Ja, da var det visst slutt da. I skrivende stund har jeg akkurat karvet meg opp av sengen, fått på meg klær og sjekket mobilen – for å se om det har skjedd noe nytt i verden siden jeg la meg i dag mores. Noe av det første som jeg sånn virkelig registrerte meg er det faktum at Hotel Cæsar nå legges ned.

For å starte med det litt mer positive. Jeg er glad for at jeg allerede hadde kommet meg opp av sengen og kledd på meg når jeg fant ut av dette, for ellers hadde jeg nok vært liggende der fortsatt, og slitt veldig med å komme meg opp igjen på ganske lenge. Og jeg hadde allerede ligget der mer enn jeg burde fra før av da.

Så, hva skal jeg si… Jeg er ikke sjokkert eller spesielt overasket. Mentalt har jeg vært forberedt på dette lenge nå. Egentlig helt siden det ble klart at serien skulle bli en eksklusiv Tv2 Sumo-serie har jeg vært veldig klar over at det er en større sannsynlighet enn på ganske lenge for at det ikke blir noe mer neste år igjen (altså i 2018).


© Bildet er tatt fra tv2.no.

Men når det er sagt så er jeg altså ikke helt uberørt nå likevel. Som Tom Sterri har sagt tidligere i dag i et intervju med media – dette er som et dødsfall. Selv om vedkommende har vært syk lenge, så er det likevel trist når han eller hun plutselig er borte. Og det kan jeg ihvertfall si at jeg er nå. Jeg føler meg for øyeblikket litt trist og noe tom inni meg…

Som helt sikkert veldig mange av dere vet så har Hotel Cæsar betydd veldig, veldig mye for meg veldig, veldig lenge. Jeg har tidligere gått så langt som å kalle Hotel Cæsar for det lengste vennskapet jeg noen gang har hatt med noe(n) uavbrutt, en bestevenn gjennom nesten 20 år. Og det står jeg så inderlig for en dag i dag.

Fra og med nyttår mister jeg dette vennskapet. På en måte. Forhåpentligvis vil de “gamle episodene” fortsatt ligge på Tv2 Sumo ihvertfall en stund etter at den siste episoden er blitt lagt ut i midten av desember, og uansett har jeg jo alltids de 40 første episodene på dvd. Samt en rekke med effekter og autografer jeg har samlet på gjennom årene som har vært.


© Bildet er tatt fra tv2.no.

Men selv om jeg har vært forberedt lenge nå, og selv om jeg fortsatt vil kunne beholde en del episoder og ting jeg har tatt opp, og tatt vare på så vil det likevel bli litt rart når 2018 er blitt et faktum, og jeg aldri mer kan se frem til nye episoder igjen. Men sånn er livet, dessverre. Alt som går opp må en gang gå ned, til og med verdens fineste og herligste tv-serie gjennom tidene..

Helt avlslutningsvis vil jeg bare si tusen takk til alle som har bidratt til å gjøre Hotel Cæsar til det det har vært og fremdeles er, fra det startet opp i 1998 og til i dag. Tusen takk for alle de gode latterne, alle intrigene og den endeløse bølgen med helt fantastiske høydepunkter dere har gitt hele det norske folk, enten dere har stått bak eller foran kamera. Tusen, tusen takk. Jeg elsker dere <3

Hvordan er din reaksjon på nedleggelsen av Hotel Cæsar?

Stay goregeous!

16 kommentarer
    1. Jeg startet også å se i 98. Hotel Cæsar minner meg om oppveksten min. Jeg kunne vente lange skoledager mens jeg ble sittende å fundere og vente på nye episoder og videre handling. Klokken halv åtte på hverdagene pleide jeg å se Cæsar med moren og faren min. Jeg måtte se hver eneste episode, helst direkte halv åtte. Ingen kunne legge planer med meg da.
      Jeg så nyeste episode med moren min istad. Jeg syns denne sesongen er veldig bra, og kan nesten ikke tro det du skriver her..at hotel Cæsar snart er historie. Dette er det mest triste blogginnlegget jeg noen gang har lest her på bloggen din.

    2. Hadde jo håpet at denne såpeserien skulle blitt Norges svar på The Days of Our Lives som har gått i 52 år!!
      Selv sluttet jeg å se på denne serien i 2009, men kommer alltid til å huske denne serien. Jeg mistet tross alt jomfrudommen under en episode i 1998. Det var da Juni var alkis. Det sier vel mest om hvor minnesverdig den første gangen var når det er Tv-programmet jeg husker mest av…

    3. Celina Noir: Hotel Cæsar “minner” meg også en del om min oppvekst, da serien i har vært en veldig stor del av den, og nå skulle jeg til å legge til “på godt og vondt”, men akkurat her har det faktisk først og fremst vært “på godt”. Eller, har vært noen episoder hvor jeg har sett diverse underholdningsprogram som oppsummerte året som har gått, også har ikke Hotel Cæsar vært med i det programmet det og det året, men det føler jeg er mer på sin plass å kladre Tv2 for. Men eh, jo okei, jeg antar at det likevel går an å si “på godt og på vondt” likevel. xD

      Oi, det tristeste innlegget du noen sinne har lest her inne? Jeg trodde nesten du hadde lest alt her inne nå? Hehe, bare tuller med deg. Litt. Nei, hvis du mener det, så skal jeg ikke stille noe særlig spørsmålstegn bak det. Folk er veldig forskjellige når det kommer til hvordan man oppfatter ting.

      Selv vil jeg nok si at jeg har skrevet tristere innlegg enn dette, men igjen vi er forskjellige 🙂 Men trist er det, det er det ingen tvil om..

    4. Hege Kristin: Og det skal jeg ikke kladre deg for 🙂 Selv om jeg personlig tenker at “alle” burde gjort det, så er jeg likevel veldig inneforstått med at folk har forskjellige interesser. Samt at det jo ikke er helt gratis å ha Tv2 Sumo heller..

    5. ill jill: Nja, akkurat 52 år tror jeg nok ikke hadde gått uansett. Men jeg er likevel veldig overbevist om at det ihvertfall ville kunne rullet og gått et par år til om ikke Tv2 hadde valgt å kutte ned formatet til en langepisode i uken dette året, nå som det ble sumo-eksklusivt.

      For ser det er mange som har tenkt å se denne sesongen, men som i stede for å se episodene nå har man heller planlagt å binge-watche sesongen når det nærmer seg jul.

      Hadde Tv2 vært litt smart og forholdt seg til 4 22 minutters episoder ukentlig sånn som før tror jeg nyhetene kunne vært annerledes i dag, altså til det bedre. Som jeg har skrevet på Cæsars Facebook-side tidligere i dag, det er nok ikke det at serien har blitt Sumo-eksklusiv som nå har tatt livet av serien, men det nye “Skam”-formatet som, vel, rett og slett kler “Skam” bedre enn det kler Cæsar. “Skam” kan man jo i det minste se “gratis”, mens Sumo koster sånn ca. like mye som Netflix.

    6. Tja, serien har jo gått i 19 år allerede… Kunne sikkert holdt på i 19 år til 🙂 Under riktig omstendigheter, vel og merke…
      Men du helt rett når det gjelder formatet og overgangen til sumo. Det var nok litt teit å endre formatet slikt, og synd de ikke ventet med å se hva slags seertall de ville fått etter sesongen siden flere ser ut til å vente. Men Cæsar passer seg ikke et slikt langformat, uten at jeg egentlig kan uttale meg så mye om det siden jeg ikke har sett noen av de episodene, men det krever jo at kvaliteten på hver episode er bedre. Hvordan har det vært etter at episodene ble lengre?

    7. ill jill: Episodene har ikke blitt lengre. Men stort sett mye kortere.

      Mandag, tirsdag og onsdag har Tv2 lagt ut små klipp på 5-8 minutter, altså noen småepisoder. Mens på torsdager har man fått en episode på normal lengde (ca 22 minutter, slik det alltid har vært), som kort fortalt er de samme klippene man har sett tidligere i uken, bare sydd sammen til en episode.

    8. Tenkte meg at dette muligens ville skje.. men ikke så fort.. Ta en slik avgjørelse allerede nå? Har sett nesten alle 2016 episodene, er noen fra høstsesongen jeg fortatt ikke har sett, men har sett nesten alle. Har ikke fått sett de på sumo enda da..
      Hotel Cæsar har vært til stor hjelp for meg når min angst har vært på det verste. Men for meg har serien vært nesten like mye en kjip fiende som en god venn. Det er en del ting der som har skjedd som jeg bare synes er helt fullstendig feil og ekkelt som er plagsomt å tenke på. Tenker det er sikkert sånn det må være med serier. Men mye fint og bra også! De siste to årene har vært kjempebra. Jeg har i det siste lett rundt på Google maps og prøvd å finne steder som er blir brukt til inspilling. Noen steder fant jeg nærmest på første forsøk. Som feks parkeringsplassen der Loke ble drept. Bor i Oslo så har vært på mange av områdene. Vurderer å ta en tur å se på hvordan bygget der de har studio ser ut nå.. om Cærar-skiltet henger der fortsatt eller om det er tatt ned.

    9. Dark Elf: Hotel Cæsar har utvilsomt betydd og vært veldig mye, for veldig, veldig mange. Jeg tror foreksempel ikke at jeg hadde levd i dag om det ikke hadde vært for at Hotel Cæsar hadde eksistert fortsatt under visse, veldig ekstreme perioder i livet mitt. Så hadde det ikke vært for Cæsar hadde nok ikke dette innlegget vært skrevet, av flere enn bare en grunn. Har vært nær ved å ta mitt eget liv flere ganger, og særlig to av gangene har jeg å takke denne serien for ikke ble noe av.

      Ah, skulle ønske jeg bodde i nærheten av Oslo også. Tror nok ikke jeg ville trivdes i lengden i selve Oslo, eller kanskje.. For noe av det jeg tenker på nå er jo det med sosial angst, men det hadde kanskje vært enda lettere å trene på om jeg hadde vært født og oppvokst der.. Vet ikke.

      Du, kan jeg spørre om hva slags ting du syntes har blitt fullstendig feil og ekkelt? Hvis du ikke vil gå inn på noe i hele tatt er det helt greit, bare ble litt nysgjerrig nå.

      Jeg har forresten også vært noen steder hvor det har blitt filmet scener. Har foreksempel vært utenfor “hotellbygningen” en gang, for veldig mange år siden. Også har jeg faktisk vært inni den campingvogna som Runa og Goggen datet en del i for en god del år siden.

    10. Det som plager mest, vil jeg nok ikke si nå. Tror det blir litt for sært for andre. Er mye forskjellige greier. Sikkert en del ting som bare jeg ikke liker. Men en ting er greia med Rolv. Han er vel den det gikk dårligst med. Synes det er litt rart at Anker-Hansen gjengen bare lot ham bare sitte i fengsel selv om de visste sannheten. Hildring har jo sluppet helt unna og driver å koser seg i Brazil og har hatt stor suksess som ble nevnt i en av de siste Tv-episodene ifjor. Har ikke sett alle 2002 episodene, men de bare ga opp når de hadde rotet bort alle bevisene. Besøkte de ham noen gang i fengselet for å si at de var på hans side men ikke hadde bevis? Hvis de gjorde det er det litt rart at han var så forskrudd, annerledes og forbanna på dem når vi fikk se ham igjen i 2005. Synes også han hadde forandret seg urealistisk mye. Var ikke et fnugg igjen av den gamle Rolv.

    11. Dark Elf: Neida, årsaken til at jeg ikke svarte var først og fremst at jeg ikke hadde noe særlig å svare. Noen ganger hender det at jeg bare leser kommentarene, og godkjenner dem og lar det være med det, da jeg personlig ikke tenker at alt er like nødvendig å svare på hele tiden.

    12. Ventet ikke nødvendigvis noe svar, men følte jeg gikk litt for mye inn på temaet kanskje. Går ofte ganske dypt inn i tema når jeg først starter. Men men
      Ser at google maps linken jeg postet ikke fungerte helt, skulle gå helt til street view, men regner med at du fant fram for det. Hvis ikke kan jeg prøve igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg