Når hodet tar høst før høsten!

Foto: Rune Heggvoll

Av en.. eller en helt ANNEN grunn så har jeg frem til ganske nylig tenkt at 1. august er begynnelsen på høsten. Ikke så rart med tanke på at skolestart skjer i august, aka. slutten på SOMMERferien. 😵 Og så pleide «Hotel Cæsar» også å starte opp igjen etter sommerferie i august, og de sesongene som gjorde det ble gjerne kalt for “høstsesongen”.

Men jeg vet nå at sommeren strekker seg fra 1. juni til 31. august! Likevel har jeg kjent på en slags nedstemthet rundt det siste månedsskiftet. Nå VET JEG som nevnt at det fortsatt kind off er sommer. Og det er en rekke fordeler med at det stadig nærmer seg enda kaldere tider også. 😊 For meg som både er pollenallergisk, og som heller ikke takler varme altfor godt så burde jeg “strengt talt” trekke smilebåndet høyere oppe i trynegardina jo nærmere vinteren vi er. Men akkurat nå sitter visst snora fast i noe gammelt ræl.

Pleier ikke jeg strengt talt å like høst og vinter da? JO! Og jeg gjør fortsatt det. Så HVORFOR “deppe” da? Jeg vet ikke. Okey, så vi må visst ANALysere litt. 🤔 Det har regnet mye i sommer. Selvfølgelig, holder fortsatt til i Trøndelag, har ikke blitt sørlending enda. Det har vært mye gråe dager. Igjen, jeg bor fortsatt i… okei, dere skjønner hvor i landet “gubben” “ligger”. Med det sagt så har det, etter min mening, ikke vært så ille heller. Jeg har fint kunne gått rundt og spilt Pokémon Go, eller hva enn jeg har hatt på planen, så og si VÆR dag. Og igjen, jeg liker jo egentlig at det regner litt og ikke er så varmt. 😅

Foto: Rune Heggvoll

Da sitter vi i bunn og avgrunn med et logisk alternativ igjen: Jeg liker simpelthen ikke når jeg på en eller annen måte blir påminnet hvor fort tiden går, og hvor lite jeg føler jeg har fått utrettet. Alt jeg hadde tenkt jeg skulle gjøre innen nå og da, men som likevel ikke har skjedd. 🙃 Jeg blir stadig dyttet nærmere neste bursdag, som igjen føles som en stadig større påminnelse om.. at jeg blir eldre. Noe som også er ganske teit da man i 30-årene ikke er gammel i hele tatt.. så alt koker vel ned til at jeg må jobbe litt med tankesettet. Hmm, ja der tror jeg vi har det. 🤨 Først som sist.

Stay goregeous! 😈

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Tik Tok: aylarkuklinski

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg