Marilyn Mansons sweet16

Skal man for en gangs skyld velge å tro på Marilyn Manson igjen så skal han nå i følge sin offisielle Instagram-profil FORHÅPENTLIGVIS snart være ute med et nytt album igjen. Og mye kan tyde på at det neste albumet hans vil bli ihvertfall noe country-preget, om ikke et helt fullstendig cunt-try-album (.. jeg antar jeg får prøve enda litt hardere neste gang!! xD).

Og for folk flest som ikke er så nevneverdig stor fan av Manson, men som likevel har hørt en og annen låt, ja så er det gjerne som oftest(?) Personal Jesus, Sweet Dreams, Tainted Love og/ eller This Is Halloween mange trekker frem, og nevner at de har hørt – fire låter som alle har en ting til felles; de er alle coverlåter.

Og i løpet av de 30 siste årene har Marilyn Manson til sammen covret… HINSIDES mye! Han er for å si det sånn veldig glad i å rappe stuffs som andre har gjort før han, forså å gjøre det om til noe eget, og yeah.. Tanken min nå er rett og slett å gi dere en aldri så liten ønskeliste over sanger han enda ikke har fingret borti, MEN som jeg tenker kunne gjort seg om han bare gadd å gi de et skikkelig forsøk. (Sorry til de av dere som nå eventuelt måtte reagere litt på den negative tonen min her nå, men la oss bare være ærlig – duden HAR tapt seg en hel del de siste årene..)

Så.. Mine herrer og kvinner – HER har dere 16 sanger som jeg tenker kunne vært spennende å Manson gjøre sin helt egne og unike tolkning av:

1. “Baby” “av” Justin Bieber
2. “Always Coca Cola”
3. “Let it go” (fra “Frozen”/”Frost”)
4. “Space Oddity” av David Bowie
5. “I Never Cry” av Alice Cooper
6. “Je t′aime moi non plus” – en duett med Lady Gaga (opprinnelig med Serge Gainsbourg og Jane Birkin)
7. “I Wish I Were a Princess” (fra “Hairspray”)
8. “More” (skrevet) av Marilyn Brown og Jane Perry
9. “Ordinary World” av Duran Duran
10. “Party in the U.S.A.” av Miley Cyrus
11. “Teenagers” av My Chemical Romance
12. “Smells Like Teen Spirit” av Nirvana
13. “Still Alive” (fra “Portal”)
14. “We′re Not Gonna Take It” av Twisted Sister
15. “Applause” av Lady Gaga
16. “Psycho Killer” av Talking Heads

Og jaaada, jeg VET hva samtlige av dere måtte tenke nå, men jeg HALLOEN – det må jo være lov å “DRØMME” i det minste, right? :-p

Hvilke låter kunne DU tenkt deg å høre en Manson-utgave av?

Aylar Von Kuklinski

Følg gjerne bloggen min på Bloglovin!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg