Korona, sa du?

I de siste par månedene må man nærmest ha bodd på andre siden av klllllllllllllimagassene for å ikke ha fått med seg det nye, og mye omtalte korona-viruset, angivelig “made in china” – som med alt annet rart folk velger å ta med i hus og hytte nå om dagen.

Personlig var jeg en av de som gikk rundt og bekymret meg (litt) for en ukes tid siden, men etter å ha “saumfart” 100 nye korona-overskrifter hver bidige dag siden da, ja så har jeg omsider bygget meg opp en større og større “likegyldighets-mur” som ville fått selv Trump sykelig stolt.

Per dags dato er jeg med andre ord ikke lengre nevneverdig bekymret. I den grad jeg tenker noe særlig over det nå så er det helst i form av diverse vitser, komiske Youtube-videoer osv. som jeg vurderer om jeg skal hoste ut, eller bare sette i karantene, for så å la de sakte, men sikkert råtne vekk på den måten.

Og mens jeg sto og tok oppvasken i dag så tok jeg meg selv i stille meg selv følgende spørsmål; hvor bekymret ER jeg for denne koronaen? Eller for å si det på en annen måte. Hvilke ting er det jeg akkurat her og akkurat nå frykter pittelitt mer når alt kommer til stykket?

  1. den kleine stillheten mellom venner og bekjente man enten ikke har så mye felles med, eller som man mer eller mindre allerede har snakket med “alt” om. Ellllllller som man ikke kjenner så godt enda, og derfor er litt ekstra lite keen for å drite seg ut foran. Take a pikk.
  2. at jeg skal få kjeft fra fremmede (eller bekjente for den saks skyld) for å dukke opp forkjølet inn på butikken – tok meg selv i å bli bittelitt skeptisk her om dagen da en fyr satt og snufset litt på en benk like ved meg på Coop Mega 😅
  3. at jeg ikke skal klare/ gidde/ tørre å gjennomføre alle målene jeg har satt meg for 2020.
  4. at humoren i mine fremtidige poster skal bli så tørre at følgeskaren tørker ut.
  5. at pcen, spill-konsollene og/ eller tven skal dø ut mer eller mindre på likt.
  6. at “nye” Paradise Hotel skal suge mexicaner-balle.

Er du beskyttet for korona? *host, host*..
Bekymret mente jeg, selvfølgelig! 🤪

Aylar Von Kuklinski

Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos

5 kommentarer
    1. Herlig innlegg, som vanlig 🙂 Ikke veldig bekymret men man blir jo “tvunget” til å forholde seg til dette ca 15 timer i døgnet. Vi har en jobb som er litt bobleaktig, så glemmer i noen timer 🙂

    2. Ja, virker ikke som dette viruset er veldig mye farligere enn alle andre ting som muligens kan skje. Selv de over 80 har under 20% sjanse for å virkelig bli alvorlig rammet, så de får heller fortsette å frykte “god gammeldags kreft” hvis jeg våger å bruke det uttrykket.

      Når du nevner Paradise Hotel, klarer jeg ikke å bestemme meg om jeg skal ta opp episodene i sesong 9 eller ikke før de forsvinner fra Viaplay om ti dager.

      1. Selv tror jeg ikke at jeg hadde giddet det ihvertfall da det er så mye annet å fokusere på av fremtidsting, i stede for å ta vare på så mye “gammelt” “hele tiden”. 😅

      2. Tenker å ta opp det jeg får tid til, er mye morsomt i sesongen. Ikke alt av fremtidsting er bra heller xD Føler alt for mye fra før i tiden blir bare kastet og glemt. Men er enig at det er mye skrot og drit som ikke er verdt å ta vare på.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg