DET KLLLLØØØØØØØØR!!!!

Man skal helst ikke fokusere for mye på de negative tingene i livet, men noen ganger er det mildt sagt lettere skrevet enn faktisk gjort.

Den siste uken har jeg vært plaget av kløe over nesten hele kroppen. 😫 Noe som i og for seg ikke er sånn kjempeuvanlig, men det er virkelig lenge siden det var SÅ intenst som det er nå. Altså her snakker vi flere ÅR, liksom.

For greia er at jeg nå har fått en rekke røde prikker på maven, armene, men også litt på rygg og bein. Og først mistenkte jeg mango for å være synderen, så jeg googlet det, og fant ut at enkelte kan få en viss uønsket kroppslig reaksjon ved å spise nettopp denne frukten.

Men så begynte jeg å tenke tilbake på tidligere tilfeller hvor jeg har fått prikker et eller annet sted, mest sannsynlig som et resultat av hva jeg har spist (eller ikke spist). Og da har jeg fått en del kviser i ansiktet først og fremst, men ikke noe særlig andre steder.

Denne gangen er derimot ansiktet nærmest så rent og behagelig som jeg kan få det. Så med andre ord er ikke mangoen som jeg debuterte med for snart en uke siden så høyt oppe på listen over mistenkte mer. Men hva kan det da være? 🤔

Jo.. Jeg er heller ikke 100% sikker på dette her, men for ett, eller kanskje noen år siden kjøpte jeg tre flasker med Axe sin dusjsåpe inne hos en nettbutikk som solgte varer som ellers ville bli kastet i vanlige butikker enten fordi de snart gikk ut på dato, eller at de var såkalte sesong-varer.

Denne Axe-såpen har jeg hatt stående uåpnet, urørt og glemt i sikkert et år, kanskje litt mer. Og bare det er sikkert ikke helt bra? Jeg vet ikke. Men så skal det også nevnes at jeg tidligere har hatt dårlige erfaringer med den underarm-sprayen som Axe har. 🤨 Først og fremst at den har fått meg til å lukte ganske ekkelt og stramt etter en stund (noe som godt mulig mest skyldes at jeg har brukt for store doser, men likevel…).

Uansett.. Denne såpen begynte jeg å bruke ca. samtidig som denne kløen og alle disse myggstikk-lignende prikkende poppet opp. Og når jeg smører meg inn blir det fort sånn at jeg tar mest på mage og armer, og så litt mindre på rygg og bein. Noe som faktisk passer ganske greit med hvor jeg nå har flest av disse kløende prikkene også! 🧐🤪

Så, ja. Jeg har nå de siste dagene tatt og dusjet UTEN noe såpe på kroppen, sånn for å se om det vil bedre seg etter at det har gått en ukes tid igjen da, eller noe sånn. Noe jeg både tror og selvfølgelig også HÅPER at det vil gjøre. For hvis ikke bør jeg vel oppsøke lege igjen, og akkurat det er jeg ikke sånn megagira på kjenner jeg.

Stay goregous! 🧟‍♀️

Aylar Von Kuklinski

Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos

8 kommentarer
      1. Føles ikke så deilig heller, særlig ikke om natta når jeg gjerne blir litt ekstra varm under dyna etter en stund.. og så vet jeg at man ikke skal klø på det, men DET er virkelig lettere skrevet enn gjort!! 😫

    1. Ser ikke veldig gøy ut. Rare er at jeg tenkte en del på sånne ting for noe dager siden. Vet om en som fikk sånne voldsomme røde prikker på armene en gang i måneden, sånn kronisk. Skulle ikke være noe farlig, men det er sånn som noen ganger oppstår når man nærmer seg 30 har jeg lest.

    2. Hei! Cocky doktor Lilli her!
      Slutt å bruk den såpen. Bruk neutral eller annen paraben- og parfymefri såpe.
      Kanskje ta en skikkelig vask på senga. Bytte sengetrekk og laken, vask på 60°C og med allergivennlig vaskemiddel. Samme med klær.
      Rens madrassen på ett vis. Har du teppebanker i støvsugeren? Eller en middrepende spray? Eller vask den. Og heng madrass, dyne og pute ute på lufting.
      Dyner og puter tåler fint å vaskes på 60°C og tørketromles med tennisballer etterpå. Hvis ikke dette hjelper, kan tror jeg at jeg diagnoserer deg med skabb. Da må du til apoteket å kjøpe NIX krem.
      (Litt tullette kommentar, men mener det på et måte også. Disse tipsene kan ber gode forslag å teste ut)

      1. Har ihvertfall ikke tenkt å bruke den på like store deler av kroppen mer, men det jeg derimot vurderer er å teste den kun på det ene benet en periode, etter at kløen jeg ha nå har gitt seg. For begynner det benet å klø da som eneste sted er jo all tvil sparket avgårde. 😎

    3. Høres ikke godt ut. Jeg håper det går over. Verste jeg vet er å klø på kroppen. Særlig fordi myggen er utrolig glad i meg av en eller annen grunn.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg