JEG HAR LAGET MUSIKK!

For noen dager siden ble jeg tipset av en venn om et nettsted som lager musikk for folk – suno.ai.

Låter blir laget på rekordtid, vi faktisk om få sekunder.. og resultatet blir (som oftest) LANGT over det jeg hadde forventet!! 😀 Mye av det jeg har fått høres ut som er spilt inn, sunget og gjort av profesjonelle artister av kjøtt og blod, i et dyrt og helproft studio.

Det å si at jeg har blitt hekta ville vært en underdrivelse av den milde typen. For faktum er at jeg nå sitter på en stadig voksende katalog av egne låter, hvor flere av de har blitt spilt kraftig på repeat! – og i videoen over kan dere høre TO av de! 😍

Men bak all begeistringen og fasinasjonen finnes det også en skepsis og uro. For det er ikke til å stikke under en grein at nå som vi har fått såpass god “Black Mirror”-teknologi som gjør at basically alle (mer eller mindre) kan mekke faktiske gode låter selv så vil det gå ut over noen. Ekte musikere, foreksempel..

Hva mener du om KI/ AI? 😊

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Tik Tok: aylarkuklinski

3 kommentarer
    1. Jeg må starte med å si at i utgangspunktet har jeg veldig lite til overs for AI..spesielt når det kommer bilder/foto. Det er nesten blitt sånn no at jeg veit aldri om jeg kan stole på at det jeg ser faktisk er ekte, og det irriterer dritten av meg for å si det mildt. Og jeg har veldig forståelse for at et program som Suno garantert kommer til å bli som flere spiker i kista til de skikkelige musikerne.
      Med alt detta sagt så må jeg likevel si at jeg hadde veldig sansen for akkurat detta, da.. jeg bruker av og til legge ut naturvideoer på YouTube-kanalen min og har lenge hatt et ønske om å ha min “egen” musikk til disse videoene. Kun instrumentalt. Og jeg lurer på om du har utforska dette lenge nok til å vite om dersom jeg lager meg ei låt eller 1000.. kan jeg bruke de til nettopp et sånt formål dersom jeg bruker gratisversjonen?
      Så igjennom heile videoen her og jeg syns begge sangan dine var dritkule 🤩

      1. Jeg også har det sånn. Og dette igjen har ført til tanker om at når jeg i fremtiden måtte dele bilder av kule opplevelser jeg akkurat har hatt, at folk vil tenke at jeg bare har funnet opp det, og photoshoppet meg til at jeg har møtt den personen, vært på ferie her og der, osv. Jeg vil jo vite at jeg har opplevd de tingene uansett. Men så er det jo gøy å dele ting fra livet med andre også. Og da er det kjipt om jeg ikke skulle bli trodd i fremtiden fordi det har blitt så vanlig at folk har skapt falske virkelighet med AI og lignende.

        Når det kommer til det du spør om tror jeg du kan bruke Suno-låter gratis sett at du ikke har aktivert den Youtube-funksjonen som gjør at du vil kunne tjene penger på views. Det sår i hvertfall i regelverket til Suno at gratis-brukere kan laste ned og bruke innholdet de skaper, sett at bruken IKKE er kommersiell.

    2. Nemlig..det er faktisk helt sykt at man snart verken kan stole på noe eller noen.. eller forvente å bli trodd sjøl. Pluss at jeg er rimelig lei folk som bruker så mye filter på seg sjøl at selv om de er godt oppi årene ser de ut som ei nypudra banræv i huden.. hva er greia med det? Aner jo ikke hva man kan forvente når man møter et menneske for første gang om man bare blir presentert for sånne bilder i forkant.
      Tusen takk for svar. Du bekrefter det sånn jeg tolket det, men det skader jo ikke å sjekke med noen som faktisk kan litt om ting 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg