Har bestilt tannlegetime

I de siste par dagene har jeg IGJEN vært litt plaget av litt ubehag i tannkjøttet. Ikke noe nevneverdig sånn til vanlig, først og fremst når jeg pusser tennene. Og for å være ærlig så har jeg ikke tenkt noe særlig over det for jeg har jo opplevd litt ubehag ved tannpuss fra ende til annen før også, og det har alltid gått over etter noen dager. Men i kveld var det noe som likevel gjorde meg litt bekymret, som igjen førte til at jeg nå har sendt avgårde en mail til Oppdal Tannklinikk og bestilt meg time.

For da jeg i kveld tok meg en liten titt i speilet så oppdaget jeg et veldig, veldig lite hull nederst på høyre side på tannkjøttet, og ved siden av det lille, lille hullet er det nå en ca like liten hvit prikk. Det trenger ikke være noe alvorlig i hele tatt, men for å si det sånn; jeg ønsker ikke å gamble med den slags, så nå er det igrunnen bare å håpe at jeg får time fortest mulig slik at jeg slipper å gå rundt å spekulere på dette lengre enn “nødvendig”. For sånne ting tar så utrolig lett fokus bort fra andre ting, og det går helt klart utover livskvaliteten min.

PS: Hva skjer med at skyggen min på bildet over ligner en creepy morder-gorilla, egentlig?

PSS: Og JAAAA, jeg har oransje tannbørste, og NEI – det har ikke`no med å gjøre at det snart er 17. mai.

Fortsettelse følger!

Aylar Von Kuklinski

Følg gjerne bloggen min på Bloglovin!

5 kommentarer
    1. Jeg suger i å pusse tennene, gjør det lenge og grundig men ikke i nærheten så ofte som jeg burde. Så regner med at tannlegen har dårlige nyheter til meg neste gang jeg skal dit.

      1. Man skal jo helst pusse tennene to ganger om dagen, ihvertfall en. Og slurver man med å gjøre det, og dette forekommer flere ganger over lengre tid.. Absolutt ikke bra.

      2. Har slurvet i over 10 år med det.. Men utrolig nok fant ikke tannlegen noe feil, med mindre de også slurvet og overså viktige detaljer… kan hende jeg er paranoid, men ikke alle gjør en like god jobb der. Men flaks varer ikke evig, så må stramme inn skikkelig. En gang om dagen som regel, kanskje to noen ganger, men kan ikke pusse for ofte for da skader det emaljen.

    2. Auuuu! Det er så grusomt når noe ikke stemmer med tenner og tannkjøtt! Jeg har visdomstenner som vokser ut, og for et par år siden fikk jeg en åpen lomme i tannkjøttet der visdomstanna kulle ut. Fy fader! Det var vondt å snakke, gape, le…. uansett hva jeg gjorde så var det helt forferdelig!

      Tannlegen min anbefalte meg å pusse med korsodyl (vanlig tannpuss med tannkrem, for så å pusse der det gjør vondt med korsodyl.) Det var noe innihelvetes vondt og stod og grein mens jeg pussa. Men etter fire dager med dette her, så ble smerten borte. Det var helt fantastisk! Så nå bruker jeg den også om jeg får noe smerter i tannkjøttet.

      Kan være verdt et forsøk. Det har hvertfall funket på meg 🙂
      Deler bare min egen erfaring og anbefaler det til alle opplever ubehag/smerter i tannkjøttet. Men jeg er ikke noe lege/tannlege – så bare keep that in mind! 🙂

      1. Ja det er absolutt ikke noe snadder når slikt er et faktum, nei.

        Men du, jeg sitter og lurer litt på noe her jeg sitter på dolokket i det jeg nå leser og svarer på kommentaren din; vil du si selv at du pusser litt hardt når du pusser tennene? For jeg fikk vite av min forrige tannlege sist jeg var hos han at nok nok til da hadde pusset litt for hardt, med en litt for hard tannbørste i samme slengen 😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg