FÅTT MEG “NY” LEILIGHET!!!!!!!!!!

HJELP så vanskelig det skulle være å starte dette innlegget her da!!!

Okei, jeg får bare kaste meg rett uti det – JEG HAR FÅTT MEG LEILIGHET!!!!! 😃😃😃😃 ENDELIG!!! Dette har jeg ventet så urokkelig lenge på, og nå har alle tankene og drømmene omsider blitt omgjort til en oppfylt realitet!!!

Fra DENNE stua har 99% av alt jeg har publisert på denne bloggen de siste 9 årene blitt skrevet og redigert!!!

I rundt to måneder har jeg vært nokså aktiv inne hos Finn og Facebook. Jeg har overvåket nettet i en slik grad at det av og til ikke har vært helt sunt. Har vært dager jeg ikke har ville gått meg en liten tur en gang fordi jeg har vært redd for at et tilbud skulle poppe opp, og forsvinne igjen før jeg i hele tatt har rukket å kommet meg hjem igjen.

Og frem til forrige uke har jeg aldri kommet lengre enn å veksle noen ytterst få meldinger med en og annen utleier, hvor de fleste har endt i “beklager, men leiligheten er allerede utleid!”, ja også var det en som kunne fortelle at han snart skulle ha noe ledig, men at mine Facebook-bilder ikke akkurat innbydde, men kanskje jeg hadde preferanse? Jo ja, jeg hadde for så vidt det, men NEI TAKK!… 🤪

Men forrige uke dukket det ikke opp bare én, men hele to veldig aktuelle leiligheter. På onsdag var jeg på visning i en sokkel som bokstavelig talt ligger på andre siden av veien for der jeg bor nå. En sokkel som leies ut av (blant annet) en av mine aller beste klassekamerater gjennom 7 år på barneskolen. En veldig moderne og nyoppusset sokkel som jeg hadde utrolig lyst til å ta over for å si det mildt. Og utleierne… AH!! – for noen flotte, hyggelige og njuuuuudelige medmennesker!! 💖💖

Blir litt rart å ikke lengre lage flere liste-videoer og vlogs med dette kjøkkenet i bakgrunnen… 😮

Og hadde det ikke vært for at jeg så og si samme dag som denne visningen tok sted ble kontaktet av en fyr som også straks ville få noe ledig, som han lurte på om kunne være av interesse, ja så tror jeg at jeg hadde endt opp i denne sokkelen fra forrige onsdag nå.

Men slik ble det altså ikke. For på fredag gikk jeg altså på en visning til. Denne gangen snakker vi verken hybel eller sokkel, men en faktisk leilighet med egen over- og under-etasje. Et sted som ser litt eldre og litt mer brukt ut, men som samtidig er noe større, enda nærmere sentrum (vi snakker faktisk bare 3 minutter gange), og UTEN noen naboer som holder til verken under, eller over.

Så.. Etter fredagsvisitten ble det noen runder på meg i tenkeboksen. Jeg var sant og si veldig usikker på hvilke av disse to leilighetene jeg hadde mest lyst til å flytte inn i. Begge har mildt sagt mye bra med seg som appellerer VELDIG til meg, men jeg måtte ta et valg, og jeg kunne ikke gå og dvele ved dette alt for lenge. Så etter et veldig close race, etter noe om og men, litt frem og tilbake – ja så endte jeg med å takke ja til den med to etasjer som jeg var og så på fredag.

Søndag skrev jeg under leiekontrakt og betalte depositum, samtidig som jeg fikk skrevet ut, skrevet under og levert en oppsigelse på leiligheten jeg sitter og skriver i nå – som jeg har bodd i i snart 9 år!! 😯😯

Her ble jomfrua mi tatt kverken på for noen år tilbake… RIP <3

Om jeg nå ser frem til å flytte? Både litt ja og nei. Altså, jeg ser veldig, VELDIG frem til å komme meg inn i et nytt og roligere hjem. Men jeg er litt stresset med tanke på enkelte detaljer ved selve flytteprosessen. Det som stresser meg mest akkurat nå at jeg ikke vet helt sikkert når hun som enda bor der skal ha flyttet ut og vasket ferdig. Hun skulle egentlig vært ute til 1. juni, altså i går. Men grunnet litt diverse så sitter jeg i dag og venter på at hun forhåpentligvis skal være ute til den 15. juni i stede. Min nye leiekontrakt trer i kraft 1. juli, men lar det seg gjøre kan jeg få flytte inn før det.

Skulle helst hatt avtale med både flyttebil og vaskehjelp nå, men i og med at jeg ikke vet det jeg ikke vet, så vet jeg altså ikke når jeg kan… Ja, DERE vet.

Så lurer jeg også litt på hva jeg skal gjøre med den nokså flate og skjøre 55 tommeren. Jeg håper vi finner en smart og trygg måte å flytte den på som ikke skader tv-skjermen. 😢 Forhåpentligvis går det nok bra, men inntil det faktisk er gjort.. Ja så kommer denne bekymringen til å henge ved meg som en plagsom flue jeg ikke får bragt til stillhet….

Og her har…….

Det aner meg at dere svært gjerne skulle hatt noen bilder å se på nå som viser hvordan det nye stedet ser ut. Dessverre må også det vente litt. Det er nemlig ikke blitt lagt ut noen annonse på nett, eller andre steder. Han som eier stedet eier ganske mange leiligheter rundt om i Oppdal sammen med sin far, som jeg ofte har sett poppe opp her og der i div “kjøp, leie og salg”-grupper det siste året.

Og for en måned siden tok jeg kontakt med han og forklarte min situasjon. At jeg var på jakt etter et sted som er sånn og sånn og sånn, fordi derfor, slik og på grunn av det og det. Men forhåpentligvis er det ikke fryktelig lenge til jeg får flyttet inn der, og daaaaaa!! 😊😊

Stay goregeous!!

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos

12 kommentarer
    1. Så bra at du endelig får deg en annen leilighet da, gratulerer. Håper du finner roen på den nye plassen, det høres ut som du kommer til å like deg godt der.

    2. Gratulerer med nytt bosted.Så bra at du kan flytte på sommeren,jeg flyttet i snøstorm engang,lite festlig.
      Håper du trives der,ønsker deg en fin flytting.hA en fin sommer.

      1. Noe mer lytt enn det jeg foretrekker. Rolig nabolag, men i og med at det er en sokkel, og leiligheten min er rett under de som jeg bor hos så hører man godt hvis de spiller litt musikk ovenpå, feks. Og de er ganske glad i det.

        Og så er vindu på både stue og bad ikke akkurat tette, så de, samt ytterdøren har sluppet ut en del varme om vinteren, slik at det har blitt virkelig kaldt innendørs når vinteren har vært på sitt kaldeste, og derav vært noe slitsomt å varme opp med ved igjen neste dag, for ikke å snakke om å beholde varmen ut dagen.

        HELDIGVIS skal de pusse opp nå etter at jeg har flyttet ut. Det trengs her og der.

      1. Vil ikke si at jeg har hatet leiligheten, men mer kombinasjonen av enkelte ting rundt om kring her.

        Men stemmer at jeg har mistrivdes og vært rimelig misfornøyd med en del ting i mange år nå.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg