Det går nedover!!!!

I følge de aller fleste så skal en julekalender åpnes fra luke 1. Den er jeg med på. Men hvilken luke er egentlig nummer 1?

Åpenbart den det står 1 på, eller? Jeg har selv tenkt som så.

Man starter jo første desember. Altså nr. 1! Ferdig og vedtatt. Elllllllleer??

Helt til veldig nylig var det denne regelen som regjerte også for meg. Men så nevnte Jonas Bergløv på «Morgenshowet med NRJ» at man teller jo strengt talt NED til jul – gjør man ikke det da??? 😳

Under sendingen fikk Jonas MYE pes, særlig fra makker Kristine Arntzen, om hvor ufattelig dust han var som kunne mene noe sånt!! Og på en avstemning på Instagram stemte jeg først for at man åpner fra 1 til 24. Dette var før jeg hadde hørt sendingen og Jonas sine argumenter.

Men da jeg så hørte på podcasten innså jeg hvor mye mer mening det faktisk gir at man i stede åpner fra 24 til 1. Jeg har siden angret på valget mitt i denne pollen, som har bidratt til at Jonas “tapte” denne diskusjonen ganske hardt – og det har plaget meg litt siden. 😥

Enyways. På torsdag (2. desember 😘) gikk jeg og kjøpte meg en kinderkalender. Og ganske riktig: jeg startet med å åpne luke 24!

Nå er det sikkert noen som vil argumentere for at luke 24 har større sjokoladebit enn luke 1. Ja det stemmer. Men samtidig får man gjerne mer enn nok godt på julaften uansett, ERGO er det nok en gang helt passende å åpne luke 1 i stede for 24 den dagen.

Det er nå på høy( )tid at Norge, og resten av verden for øvrig, får øynene opp for dette her. Jeg vet nemlig ikke om jeg orker å leve i en verden hvor så mange fortsatt henger opp dorullen med papiret vendt mot veggen, og attpå til starter med å åpne julekalendere med “luke 1″… DET ER EN SKAM!!

Any thoughts? 🧠

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg