6 myter om asperger syndrom / autisme

I dag tenkte jeg å ta et skikkelig balletak rundt samtlige myter som dreier seg om folk med asperger syndrom, og generelt autisme – 6 myter det virker som flere fremdeles tror er riktige.

Og mytene jeg tar for meg i min aller nyeste video er:
– folk med asperger/autisme er følelseskalde mennesker som ikke bryr seg om andres følelser
– folk med asperger/autisme liker å krangle
– folk med asperger/autisme hater fysisk kontakt
– folk med asperger/autisme forstår ikke humor, ironi og sarkasme
– folk med asperger/autisme er late
– folk med asperger/autisme har en “overnaturlig” evne innenfor sine interesser

Stay goregeous! 😎

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos

2 kommentarer
    1. Du sa det veldig bra, folk med asperger er like forskjellige som andre. F eks jeg gidder heller ikke vaske vinduer eller særlig mye annet husarbeid enn akkurat nødvendig, blogger eller gjør andre hyggelige og aktive ting i stedet. Og jeg har ikke Asperger 😊 Fin og opplysende film dette.

      1. Herrrrrlig å se det er flere som ikke er helt nazi på å fikse, vaske, støvsuge, gjøre hagearbeid og slikt «hele tiden» – blir helt ærlig litt nervøs rundt folk som er sånn. Særlig hvis de prøver å pirke borti hvordan andre tær seg med tanke på skrått og rett, rent vs skittent og sånn i tillegg xD

        Men igjen, jeg har slike «lidelser» selv, bare på helt andre områder som føles viktigere for meg, så jeg burde igrunn ikke si for mye på det sånn egentlig 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg