Den store strøm-skrekken!

Bildet er tatt fra: pixabay.com

Den neste måneden er jeg så heldig at jeg faktisk har flere ting som jeg nå ser en del frem til, og blant disse tingene de finner vi IKKE strømregningen. For fra midnatt 1. november til midnatt natt til i dag så har jeg visst klart å bruke sånn omtrent 1290 kWt som er sånn ca 150 mer enn hva jeg brukte den samme perioden i fjor. Og nå på denne tiden av året pleier jeg dessverre å lure litt på om det er meg det er noe “galt” med. For jeg får helt ærlig litt noia og tenker at jeg rett og slett må være dum som klarer å bruke så mye strøm. Men nå har jeg gjort litt research og sammenlignet meg med andre som holder til i forskjellige leiligheter/ hjem på omtrent samme størrelser og kommet frem til at selv om de forskjellige kWt kanskje er litt høye, ja så er det visstnok ikke så uvanlig som jeg lenge har trodd og fryktet.

For det første – jeg holder til i en kald lita fjellbygd. For det andre – sokkelleiligheten min er på 79 kvadratmeter, og den er ikke akkurat så veldig ny nå da den visstnok ble til på 70-tallet en gang. Noen av vinduene er litt lekk, så jeg får dessverre inn en del uønsket kulde på grunn av det. Ja, også er jeg heller ikke typen som fyrer så veldig ofte med ved da ved-fyring er noe jeg er skikkelig utålmodig på, så DERFOR blir det heller at jeg bruker panelovner og slikt no i stede, sånn bortsett fra når den verste sprengkulda først har slått til.. Ja også er jeg som kjent en ivrig gamer, blogger og Youtuber, så både PS4, tv og pc står gjerne på en del timer i løpet av et helt døgn.

Bildet er tatt fra: pixabay.com

Så.. Når jeg har lagt sammen alle disse faktorene der så er ihvertfall det inntrykket jeg sitter med nå det at 1290 kWt ikke er så veldig ille, sånn egentlig. Og grunnen til at jeg den siste måneden har brukt omkring 150 kWt mer enn samme periode i fjor, tipper jeg vil ha noe med å gjøre at frem til i år så har jeg vært veldig sparsommelig på alt som har med varme å gjøre, og har frem til dette året heller stort sett valgt å sitte og fryse fingrene av meg i de verste periodene, enn å orke å gjøre noe med kulda..

Men tja.. Hvor stort er egentlig der dere du bor nå? Hvor gammelt er stedet dere (l)eier, og hva bruker du helst mest av i uken av forskjellige elektriske dingser og duppeditter?

Stay goregeous!

5 kommentarer
    1. Leil.er vel på 60kvm…aaneer ikke når det bygd her,men ganske lenge siden… det som brukes mest er vel mobillader og oppvaskmaskin haha:) betaler en fast sum hver måned,med avregning til sommeren og nå (selvføøøølgelig,bah!) Før jul…..

    2. Jeg leier en leilighet rundt 30 kvm. Leiligheten er fra 2003, men den er fin. Det som blir mest brukt er mobillader, pclader, oppvaskmaskin og vaskemaskin. ^^

    3. samfunnet: Aha, med andre ord så ser jeg ihvertfall for meg at du ikke har fått like høye strømregninger som det jeg har fått på det verste da særlig det faktumet at leiligheten min er såpass nyere enn min nok gjør at du har det varmere enn jeg har, uten alt for mange hjelpemidler ^^

      Er nesten, men bare nesten, så jeg savner å bo på en trang, liten hybel igjen nå xD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg