Mitt gjesteinnlegg til “Samfunnet”


Bildet er tatt fra: pixabay.com

“Og bare for å gi dere et lite bilde av hvordan ting enn gang så ut: Jenter som opererte seg var dumme. Jenter som brukte sminke var svake. Bloggere som først og fremst brukte bloggen til å skrive om hverdag, outfits og mote hadde ikke noe liv. Og folk som tilhørte en eller annen religion var nærmest uten unntak tilbakestående. Dette var en verden jeg levde i så alt for lenge.” 

“For en ting er at man generelt bør være ganske forsiktig med å henge ut spesifikke personer uansett, men når jeg først hadde bestemt meg for å lage slike innlegg så var hensikten så godt som ALDRI for å skape en saklig debatt om et noe viktig tema, som f.eks kroppspress, men fordi jeg så ned på de jeg ønsket å navngi, og hadde et håp om at de det gjaldt skulle få det med seg, og forstå hvor dumme jeg tenkte at de var, og samtidig lese alle kommentarene jeg hadde fått inn fra alle de forskjellige som var enige med MEG..”

“Men det er EN ting som har begynt å plage meg litt nå de siste par årene, som jeg kanskje ikke tenkte over i hele tatt den gangen.. Og det var FØLELSENE til de jeg brukte så mye tid og krefter på å skrive dritt om. Og det er særlig et menneske jeg har ganske dårlig samvittighet for nå og da i dag, som jeg aldri får sagt unnskyld til, samme hvor sterkt jeg enn måtte ønske det. Fordi dette mennesket ikke lengre er blant oss.”


Bildet er tatt fra: pixabay.com


For noen dager siden så hadde jeg den store gleden av å få lov til å skrive et aldri så lite gjesteinnlegg for min gode blogg-kollega og venn “Samfunnet”. Et innlegg om mobbing der jeg i stede for å skrive om min rolle som mobbeoffer nå har valgt å dele min forhistorie som MOBBER. En historie jeg ikke er spesielt stolt av en dag i dag, men som jeg tenker er viktig å få ut, rett og slett for å understreke det faktum at man ikke kommer noen vei i det lengre løp med å hakke ned på og rive ned andre. Og jeg håper at så mange som mulig av dere vil ta dere tid til å klikke dere inn og lese dette innlegget, for dette er uten å overdrive et av de beste og viktigste (og lengste xD) innleggene jeg nå har skrevet på en god, god stund.

Les mitt gjesteinnlegg til “Samfunnet” – her!

Ta vare på hverandre! <3

10 kommentarer
    1. Samtidig er det viktig å skille mellom personangrep og usaklig ‘argumentasjon’ [typ; ‘du er jo faen sprengt i hode og er feit som et fjell], hvilket er mobbing, og det å ha sterke meninger. En må kunne gi sin ‘uparfymerte’ mening, både innen et bestemt emneområde, og i form av krass kritikk mot enkeltpersoner der en anser det berettiget og en sef holder seg til saken.

    2. Gry Henriksen: DET er jeg helt enig med deg i. Men dessverre så var en del av det jeg drev på med den gangen faktisk det, altså personangrep. Folk med med vilje hang ut, kun for å henge ut, og litt også fordi jeg ville bygge meg selv om mine bloggstatistikker opp, opp, opp.

    3. Helt forjævlig når den hersens forbanna døden hindrer så mye! Mange døde som jeg også skulle tatt opp ting med! Ja, man må tenke på følelsene til de man driver heksejakt mot.

    4. Dark Elf: Mhmm.. Det jeg skal skrive nå har jeg ikke skrevet noe sted tidligere, tror jeg, men.. Jeg har faktisk vurdert å ta kontakt med en såkalt klarsynt en gang. For jeg tror faktisk ihvertfall LITT på at det kan finnes noen som kan det, problemet tenker jeg bare er å finne en som er seriøs, og ikke en som bare kødder rundt..

    5. Tusen takk for så fin (dog trist) kommentar på bloggen!💕 Skal prøve å forklare litt bedre i neste video, er ikke vant til å prate om det på norsk så ble litt rotete hele greia. Håper du får en fin dag☺️🔮💕✨

    6. Gypsygirl: Bare hyggelig <3 Eller kanskje ikke så hyggelig, men.. Ja, du skjønner forhåpentligvis hva jeg mener. Vet du, jeg syns du gjorde en veldig god jobb allerede i den videoen du alt har lagt ut jeg. Slik jeg ser det er det ikke du som gjorde en mindre god jobb i å forklare, men mest jeg som altså ikke er så inne i det spirituelle. Og med aspergers så har jeg også litt ekstra utfordringer med å konse alt for mye om diverse ting som ligger utenfor mine aller største særinteresser. Vel, jeg syns ihvertfall du er flink 🙂

      Fin dag til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg