Lisens til å tenke miljø

Det å TENKE smart, og det å GJØRE smart, er ikke alltid en kombinasjon som er like lett å få til. For det siste året har jeg blant annet blitt mer bevisst på en rekke ting jeg bør gjøre, og gjerne slutte å gjøre, sånn med tanke på miljøet. Og EN ting jeg definitivt har blitt flinkere til å kutte ned på er kjøp av film, spill og musikk i fysisk form. Og særlig sånn med tanke på at jeg ihvertfall STORT SETT har ganske greit nett, så.. Ja, det er ikke noen store utfordringer for meg der sånn sett.

Men så er det likevel noen ting jeg har litt noia for.. Hva om foreksempel Youtube ikke overlever de nye EU-reglene som ble stemt ja til nå i høst? Ja hva da med de 4 filmene jeg har kjøpt der inne foreløpig? Eller hva når Play Station Store plutselig mister rettighetene til de forskjellige spillene jeg har kjøpt der digitalt? For det kan så absolutt skje. Det vil nok selvfølgelig ikke skje med det første med de aller største spillene, men når det kommer til litt mindre spill.. *hyyyl!!*

Så ja, nei. Det er ikke alltid bare-bare å gjøre rett valg hele tiden. Og nok en gang er det med en viss vemod at jeg nå sitter her og tenker tilbake på den varme sommerdagen jeg og farfar (hvil i fred <3) satt i solveggen og snakket litt alvorlig om at det er ingenting her i verden som varer evig. Noe jeg er litt glad for, men når det kommer til enkelte ting, ikke så veldig. Men sånn har livet alltid vært, og sånn vil livet alltid være, jeg må vel bare prøve å godta tanken om det, først som sist..

Er du først og fremst en streamer, eller en digital/ fysisk kjøper?

4 kommentarer
    1. Jeg kjøper fortsatt mye DVD/Blu-ray og spill fysisk. Har fortsatt ikke satt meg inn i å kjøpe filmer digitalt. Noen covere er også veldig fine!

    2. Dark Elf: Jeg skjønner. Vel, det er ihvertfall ikke så vanskelig å kjøpe filmer/ spill/ musikk digitalt. Det er mer miljøvennlig, sparer mer plass, og, ja.. Det er en del fordeler for å si det sånn. Men så er det også noen utfordringer også. Og en ting jeg ser jeg har glemt å nevne i dette innlegger er at.. Dessverre så er det sånn at kjøper man fysisk, ja så er det av en eller annen grunn stort sett billigere enn om man kjøper digitalt..

      Så, ja.. Selv om jeg personlig blir mer og mer fan av digitale kjøp, så kan jeg fortsatt forstå hvorfor enkelte fremdeles tviholder på det fysiske.

    3. landspartiet: Jeg TROR jeg forstår. Altså, hos meg så er det ihvertfall noen veldig få cder, filmer og spill jeg bare MÅ ha fysisk, og da velger jeg altså.. Fysisk. Og det er kanskje der vi først og fremst møtes nå eller? ^^

      Takk, du også! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg