Spøkelserommet!

Jeg vil ikke akkurat kalle meg selv for så veldig overtroisk, men i går kveld så opplevde jeg et par ting som jeg ikke helt kan forklare nå ihvertfall. Og HELDIGVIS så var jeg ikke helt alene, for hadde jeg vært det hadde sjela mi trolig hoppet ut av kroppen, forså å aldri vende tilbake.. Jeg kan begynne med å si såpass som at jeg tilbragte mesteparten av gårsdagen på Ladppo Hotel, sammen med ei venninne av meg som heter Sabina. Altså hun som jeg traff ganske random ved Vangs-kirka forrige uke, og som jeg NESTEN endte opp med å “følge hjem”, hehe.. Vi har kort fortalt hatt en del kontakt den siste uken, så når hun ringte meg i går formiddag og spurte om jeg ville holde henne med selskap på et hotellrom hun nå har måtte leie fordi en løk av en rørlegger hadde “gått amok” sånn nesten hele førsteetasjen i leiligheten hennes er blitt oversvømt, ja så var jeg ikke så veldig vond å be, for å si det sånn. Jeg mener, hva har man egentlig venner for? Ja, nemlig.

Klokka var vel sånn ca halv åtte da jeg først var der, og i og med at ingen av oss hadde noe behov for å henge noe særlig andre steder bestemte vi oss for å (stort sett) bare holde oss på det nye rommet hennes. Og kvelden var igrunn ganske fin sånn til å begynne. Først var vi to som satt på gulvet og spilte Monopol, men sånn rundt klokken 21 ble vi tre en liten stund da ei venninne av Sabina som heter Elin også hadde lovet å ta turen innom. Og, ja.. Ikke spør meg om hvem av oss som gjorde det dårligst spillmessig den kvelden. Men for å si det sånn.. Det var ikke akkurat jeg som ble sittende igjen med flere tusen på konto mot slutten, for å si det på den måten. xD Men uansett – etter at det hadde gått sånn omtrent en times tid måtte Elin dra hjem igjen til seg selv, da hun blant annet har en flamme som også følte for å få litt kjærlighet.

Så da satt vi der igjen da, jeg og Sab, mutters alene på et litt mørkt hotellrom. Eller, det var ihvertfall det vi nok tenkte en stund, helt frem til klokka begynte å nærme seg midnatt og vi begynte å legge merke til noen bankelyder i veggene. Og i starten så valgte vi å ignorere det så godt vi kunne, men etter en stund ble Sab litt lei og bestemte seg så for å ringe ned til resepsjonen for å klage. Og det er NÅ de litt ekle tingene begynte å skje.. For visstnok så skulle det ikke være noen på noen av hotellrommene ved siden av oss der og da. For sikkerhets skyld ble noen sendt opp for å sjekke, for det kunne jo være at noen har brutt seg inn på en eller annen måte, men etter at noen av de ansatte hadde sjekket begge naborommene ganske grundig. Ingen tegn til innbrudd, eller noe.

Men like etter at de ansatte hadde dratt igjen kom banken tilbake, noe som gjorde at jeg ikke akkurat følte meg mer komfortabel, for å si det sånn.. Så.. Siden ingen av oss hadde særlig lyst til å være der stort lengre da så endte vi til slutt opp med å bare gå hjem til meg. Og i det jeg nå sitter og skriver på dette innlegget sitter så faktisk Sab ved siden av meg, og prøver så godt hun kan å ihvertfall få så mye penger som mulig tilbake for hotellrommet som hun ganske så forståelig ikke er så keen på å leie mer (leien hennes skulle egentlig vart til mandag). Og det ser heldigvis ut som hun får igjen pengene som hun ville ha brukt om hun faktisk skulle blitt “boende” der til mandag, men de andre pengene virker det dessverre som hun nå ikke får igjen.. Og akkurat det syns jeg helt ærlig er litt kjipt da..

Noen som har opplevd lignende?

5 kommentarer
    1. Hmm er det tilfeldig at dette innlegget kommer idag? Nøyaktig 20 år etter en viss serie om et hotell hadde premiere? Så ut som et fint hotell da. Det ble ikke noe.. trekant? heheh. Nå blir det bedre stemning i verden med halloween og greier!

    2. Noen ganger blir jeg litt satt ut av enkelte tilfeldigheter så er vel derfor jeg tenker mer på det enn mange andre. Men uansett, kjipt at tiden går så fort.. Halloween blir jo ferdig før man skjønner bæret, så kommer julepynten.. Ikke for å være gledesdreper eller noe heheh.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg