Min mobbehistorie

Vi alle vet om en eller annen som har vært offer for mobbing, eller som har bidratt til å mobbe noen selv. Jeg foreksempel var et offer for mobbing gjennom så og si hele barneskolen, ungdomskolen, samt en mindre del av det første året på videregående. Ja, også hadde jeg det ikke helt bare-bare i barnehagen heller., Jeg har blitt slått, jeg har blitt sparket, jeg har blitt holdt nede hardt mot min vilje med fjeset begravd ned i iskald og skitten snø, jeg har blitt kjeppjaget gjennom skoleområdet, jeg har blitt fryst ut i friminuttene, jeg har blitt kalt for det aller meste som et barn kan komme på å si til andre barn, ja i hele tatt: Jeg har virkelig fått smakt mitt.

Jeg har kort fortalt “et par” historier jeg godt kunne ha fortalt dere, men som jeg enda ikke har fortalt. Men i dag derimot, ja så har jeg bestemt meg for å ihvertfall dele LITT av en av de mest spesifikke mobbehistoriene som jeg husker aller best fra start til slutt sånn en dag i dag. For da jeg endelig var ferdig med 5-6 års mobbehelvete på barneskolen, ja så trodde jeg en stund at jeg skulle “få fri” når jeg omsider kom på ungdomskolen, men den gang ei.. Og det er denne historien jeg har tenkt å dele med dere nå i dag.

Har du blitt mobbet?

6 kommentarer
    1. Sterk som deler! Barn og undom kan være grusom til tider 🙁 Ble selv mobbet på barneskolen, på ungdomsskolen laget jeg meg en kald front som forsvar. Og aldri har jeg hatt lett for å få venner siden, man blir preget. Kan vell egentlig ikke si jeg har noen venner som jeg treffer IRL. Thank you mobbing in the past!

    2. Mia: Takk! 🙂 Ja, det kan det, utvilsomt. Men voksne også. Har sett ganske mange, spesielt eldre mennesker i sosiale medier de siste par årene li fra seg det ene og det andre som etter min mening ikke hører hjemme noe steder, om mennesker som f.eks Sophie Elise..

      Og skjønner hva du mener. Tillit og slik var også noe jeg slet en del med sånn i etterkant av disse årene..

    3. Trist å lese, og se videoen du har lagt ut. At noen kan behandle andre slik du er blitt behandlet det er trist å lese. Jeg ønsker deg en fin dag og helg som er rett rundt hjørne. Stå på med bloggen. Jeg følger bloggen din 🙂

    4. Tweenspappa: Ja.. Verden kan være, og den vil være ganske grusom, urettferdig og uforståelig til tider, men heldigvis er det alltid lys, et eller annet sted. Det gjelder “bare” å finne det. Og DET føler jeg heldigvis at jeg har gjort i dag. 🙂

      Takk!! 🙂

    5. Det er veldig trist å lese din historie, og ikke minst å se videoen. Jeg har vært offer for mobbing selv (hele barneskolen og hele ungdomskolen). Barn og ikke minst ungdommer kan være så slemme, og ekle. Mobbing må tas mer på alvor, for dette er viktig at man snakker ut om! Håper du har det bedre i dag, og skulle du trenge noen å snakke med kan du alltid snakke med meg. ( internett venn) 🙂

    6. samfunnet: Takk for kommentaren din! 🙂 Og trist at du også har gått gjennom dette. Og enig med deg, mobbing må helt klart tas på alvor, for i verste fall så kan det ende veldig, veldig galt hvis man ikke gjør det..

      Jeg har det bedre i dag. Har selvsagt mitt å slite med nå også, som alle andre, men jeg har det bedre. Og forresten, så er det bare å legge meg til på Facebook, hvis du har og hvis du vil det 🙂 Er ikke bestandig like flink til å svare, nødvendigvis, men du heller må ikke være redd for å ta kontakt, om det skulle være et ønske for det.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg