Mobberen Mads Hansen!

Bildet er tatt fra: side3.no

Dette innlegget som du sitter og leser akkurat nå er et innlegg jeg har vært en del frem og tilbake på den siste tiden om jeg skal orke å skrive eller ikke. Litt fordi jeg har vinglet noe frem og tilbake når det kommer til meningene mine rundt denne saken. Men også fordi jeg ikke helt vet om jeg orker alle de forskjellige kommentarene som potensielt kan dukke opp fra folk som mildt sagt ikke deler det samme synspunktet som jeg har her nå, da det jeg skal skrive om nå faktisk er en ganske seriøs, og alvorlig greie. Og som dere nok allerede har skjønt utifra overskrift og bilde – ja, dette innlegget skal handle om Mads Hansen. Den avdanka fotballspilleren, “popstjernen” og mobberen.

Og ja, du leste riktig. Jeg som Isabel Raad, velger nå også å kalle Mads Hansen for en mobber. Fordi det er nettopp det han har blitt. En ynkelig mann på 34 år som rakker ned på yngre jenter som har valgt å operere seg for et og annet. Og bare for å gjøre det helt klart. Det å være kritisk til at folk fikser på utseendet, det er bare er sunt. Man skal utvilsomt kunne snakke om dette temaet på en skeptisk måte i det offentlige, og jeg mener også at man skal ha lov til å være ganske spesifikk og bruke f.eks Isabel Raad som eksempel når man snakker om dette med operasjoner. Men et sted ligger det en grense, og DEN mener jeg at Mads Hansen har tråkket over, for en god stund siden.

For en ting er å poste saklige innlegg i sosiale media der man gjør det klart at man ikke nødvendigvis er så veldig enig i hvordan Isabel Raad eller Sophie Elise for den saks skyld har valgt å nærmest “normalisere” diverse type operasjoner som om det var det mest naturlige i verden. Men når man sitter der og publiserer det ene innlegget etter det andre hvor man latterliggjør kroppen til den stort sett samme personen gang på gang, på gang på gang, slik som Mads nå har gjort i en lengre periode med Isabel.. Ja, så er det faktisk mobbing, enten man liker det eller ikke. Så Mads.. Jeg liker “Sommerkroppen”, jeg tror ikke egentlig at du er en slem fyr. Men nå har du rett og slett gått for langt, det er på tide at du lar Isabel være i fred!

Hva tenker du om denne saken?

21 kommentarer
    1. Enig! For noen dager siden skrev jeg en kommentar til Isabel på Instagram at jeg selv ser på dette som mobbing. Fikk med engang høre av sinte lesere da haha ….. latterlig !! Man må da få lov å ha sin egen meningen om hele det oppstyret? Han mobber ikke bare unge jenter , men han prøver å bli mer populær og la det fremstå som om han faktisk bryr seg om sine ukjente følgerne . Tviler helt ærlig på hele hans oppfatning om hvor dårlig forbilde han også er !

    2. Elma: Tragisk.. Og ja, det er ikke “bare” Isabel Mads faktisk har mobbet den senere tiden. For når han f.eks gjentatte ganger har lagt ut bilder på My Story med spydige kommentarer om rumpa hennes.. Gang på gang.. Så mobber han kroppen til Isabel. Men indirekte så mobber han jo også andre jenter som har mer eller mindre eksakt lik rumpe. Og for alt vi vet kan det være de der ute som føler seg enda mer såret over dette enn hva Isabel har måtte følt på den siste tiden..

      Nei, jeg tror heller ikke han er så veldig bevist på hvor dårlig selvbilde han også er. For.. Som sagt så er jeg også i tillegg til en god del andre ganske skeptisk til måten Isabel har nærmest normalisert kroppsoperasjoner på, men Mads Hansen har etter min mening vært et MINST like usunt forbilde nå i det siste..

    3. Kjenner ikke denne Hansen, og har ikke lest meg opp på saken. Men mobbing er ikke greit. Slik lager han blest om seg sjøl, ved å rakke ned på andre. Og så lenge dette resulterer i klingende mynt inn til plateselskapet, så kan man vel ikke forvente seg en undskyldning derfra heller. Folk bør heller snu ryggen til på opptredener han har, for å vise avsky. Alt dreier seg om penger…og da trår mange over lik 🙁

    4. Jeg er helt enig i det du skriver her om mobbingen og at denne saken har gått for langt. Utrolig trist at enkelte mener at dette ikke er mobbing, jo det er mobbing. Jeg liker ikke selv hvordan Isabell har “normalisert” operasjonene hennes, men syntes det er flott at hun advarer leserne sine og forteller sannheten om hvor lite operasjonene faktisk har hjelpet henne. Likevel mener jeg at bloggere ikke skal ha skylden for kroppspress basert på at hver enkel person selv har et eget ansvar på om de velger å operere seg eller ikke. Det Mads holder på med er helt klart mobbing og saken han har skapt er med å normalisere at det er greit å mobbe! Helt skammelig

    5. Grete Kvelstad: Skal ikke sitte her å påstå at jeg kjenner Hansen jeg heller, akkurat. Jeg vet bare at det jeg har sett av innlegg som han har publisert ganske hyppig om kroppen til særlig Isabel Raad den senere tiden har vært over streken etter min bok.

      Og jepp.

    6. Marthe Christine: Jepp, det er det. Har lest litt flere kommentarer enn jeg har orket å telle fra folk av begge kjønn og i alle aldre som mener at folk må ta seg sammen, at man må tåle såpass, at det Mads har drevet med ikke er mobbing, og simpelthen bare noe alle og enhver bør kunne akseptere og tåle.. Og en ting er at det er en del ganske unge mennesker som skriver disse kommentarene, men jeg har altså også sett en del folk som vi godt kan kategorisere som godt voksne som også har skrevet disse tingene.. Og ja, det er simpelthen bare trist, og igrunn litt skummelt.

      Og ja, jeg er enig i det du skriver her om at man ikke kan legge skylden på bloggerne for det med blant annet kroppspresset. For folk må ta ansvar for sine egne handlinger, først som sist.

    7. keg tenker vi bare må blåse i det nå. Akseptere at alle er forskjellige, og la vær å tjene penger på å hakke ned på andre

    8. Ser ikke på kritiske uttalelser som mobbing. Når disse jentene flasher plastisk kirurgi, fortjener de å høre hvor dårlig de påvirker barn.
      Heia Mads!

    9. Tenker det er pr stunt eg. Raad får MYYYE publisitet på dette, samtidig som han får promotert musikken. Det at hun velger å la seg provosere og svare på så mye av det han legger ut, sier meg at begge er med på det. Om ikke hun hadde hattnoe å vinne på det hadde hun jo ikke brydd seg 😉

    10. Doc&Dask: Det kan være, isåfall er de begge enda verre forbilder enn først skulle tro. For misforstå meg rett.. Jeg er for at folk skal slå seg sammen, lure folket, spille et spill, leke fiender, lage en fake splid og alt det der. Jeg kunne gjort det selv, for å si det sånn.

      Men de tingene Mads har lagt ut på My Story inne på Insta og Snap, er altså så usaklig, frekt og slemt, at jeg egentlig bare håper det er han som har vært uvitende om hvor skadelig slik kommentarer faktisk er for ikke bare Isabel eventuelt, men også for de som nå blir utsatt for det samme av folk som har Mads som et forbilde, og som nå tror at å skrive slike ting er greit.

      Og med slike ting, mener jeg blant annet det som er blitt screenshootet her:
      http://sraad.blogg.no/1532714876_her_er_noe_av_kritikken_jeg_har_blitt_utsatt_for.html

      For å si det sånn.. Hvis dette ikke er et pr stunt fra deres begge side, så syns jeg Mads fortjener en saftig bot, og kanskje et år eller to i fengsel.. Og hvis dette er et pr stunt, hvis Isabel har godkjent alt dette på forhånd.. Ja, så syns jeg de begge bør ta seg en tur i buret.. Rett og slett.

    11. Her er jeg nok enig med @Docogdask
      Jeg mener.. Det begynte jo å stilne av dette her en gang for en snau mnd siden, hvorpå hun flesker til med en post hvor hun sitter i en luxus-residens i LA og hiver rundt seg med sedler i Onkel Skrue -stil.. Da tapte dama det hun måtte ha hatt av troverdighet hos meg 😉

    12. Gry Henriksen: Så.. Bare fordi man ikke skriver eller sier noe særlig om noe på en stund, og poserer med et smil og en del penger, så betyr det at man på innsiden ikke føler seg tråkket på og mobbet, etc?.. Det blir ihvertfall en litt for lettvint tankegang for min del..

    13. Nei, “omvendt”.. Da Mads Hansen (+Kristin Gjeldsvik/Dennis Poppe) i utgangspunktet lot til å ha sagt sitt om Isabel Raad [og hun derav skulle vært fornøyd til fulle], så kliner hun til med dette innlegget som var garantert å skape mer bråk enn noen sinne!
      Greia er at postingen av innlegget med 100 dollar-sedlene i suiten er uforenlig med et genuint ønske om ‘fred’ fra Mads Hansen & co.

    14. Stiller meg 98% bak Mads Hansen.
      De 2% jeg ikke stiller meg bak er at det kan oppfattes som mobbing.
      Jeg har ikke følgt med på hu Raad dama. Rett og slett for at det hu driver med ikke interesserer meg, men hun oppfordrer til at “operasjoner” og et “uoppnåelig” utseende er greit. At kirurgi er kult !
      Der er jeg imot. Skal du ta operasjon, gjør det om du har blindtarm betennelse eller kreft. Ikke for å få større rompe for at gutta ikke vil kikke på en “flat-ass”
      Heia Mads – ut med mobbing.

    15. Gry Henriksen: Hmm.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg vil ikke utelukke 100% at du kan være inne på noe, da jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg SÅ hardt i det, men det jeg kan si her og nå er at uansett om dette måtte stemme, eller ikke, så syns jeg hele denne saken er litt bedriten..

    16. Kim: Jeg lurer på noe.. Har det egentlig noe å si hvordan andre kan oppfatte noe dersom en selv vet eller har en klar nok mening om hvordan “fasiten” egentlig ser ut?

      Jeg mener, burde det med hvordan andre folk kan oppfatte noe avgjøre hvor sterkt en kan stille seg bak noe(n)?

    17. Nei ikke blåse i at folk mobber 🙂 men å blusse D mer opp for da får han mer oppmerksomhet og det vil han. Jeg synes hun skal sette ned foten og anmelde uansett og heller fortelle oss at Hun har anmeldt noen som har mobba henne og ikke gi han flere følgere. da viser hun et standpunkt. At sånt ikke er greit. Nå har han jo sluttet unna med alt.Om du skjønner hva jeg mener <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg