13 Reasons THATS Why!


Bildet er tatt fra: serienytt.no

Haaaaaaaaaaaaaaalllllloeeeennn! Har dere det bra? Hvordan JEG har det?? Naww, dere er bra søte da.. Nei, jo, jeg har det igrunnen ganske greit. Akkurat karret meg ut av kjøkkenet etter å ha tatt oppvaska med bittelitt hjelp fra my boys Harm og Hegseth. Men, det er ikke de jeg har tenkt å dedikere dette innlegget til i kveld. Det har seg nemlig sånn at jeg har en liiiiten oppdatering å komme med angående mitt litt schizofrene forhold til 13 Reasons Why. For i går så kom jeg jo frem til at jeg var fornøyd med å ha sett den første episoden av sesong 2, men at jeg trolig ikke skulle gidde meg til å se resten. Vel, det varte bare i et par timer, så forsvant sola, og “emo-kidden” i meg poppet frem igjen. Og TRO meg: den bekmørke emo-gutten i meg lever fortsatt i beste velgående.

.. Og nå sitter jeg og tenker at det først og fremst var tre grunner til at jeg var såpass bestemt på at 13 Reasons Why egentlig ikke var noe for meg der og da – 1: Det var fremdeles sol og varme ute – jeg blir som kjent litt gretne-Petter av sol og varme. 2: Denne sesongen starter med en tatovering-sekvens – alle som har fulgt meg en stund bør vite nå at jeg får temmelig fort noia av sånt, og har jeg først fått slengt slike scener i fleiser blir jeg gjerne litt ekstra farvet av det en stund etterpå. 3: Jeg har så og si bodd på Paradise Hotel den siste måneden. Så overgangen fra Hotel Tull og Fjas til 13 Nitriste ble litt i overkant røff. Man kan på en måte sammenligne det med å omsider komme hjem igjen etter å ha tilbragt en langhelg med verdens beste venner. Jeg trives (stort sett) ganske greit her hjemme, men når man akkurat har kommet hjem igjen fra verdens beste vennehelg.. Ja, dere skjønner tegninga.


Bildet er tatt fra: thrillist.com

Enyway: Etter at jeg ved midnattstider hadde gått meg en tur med Ozzy i bånd, kommet meg hjem igjen, og kokt meg et par veggis-pølser, bestemte jeg meg for å gi 13 Reasons Why sesong 2 en sjanse til. Og for å si det sånn: Alle de falske “nei, dette er ikke en serie for meg. Jeg er ikke en sånn en serie-dude”-tankene fra noen timer tidligere var plutselig like forduftet som sunn fornuft i det hvite hus etter at USA hadde valgt å peke ut en muggen appelsin som sin neste president. Jeg er ikke helt sikker på hvor mange episoder det ble i natt, men jeg tror at jeg ihvertfall slukte tre episoder helt rått før jeg omsider fant det for godt å legge bein og innvoller tilbake i kista. Så da vet dere det! ^^

Stay alive – stay goregeous!


#13reasonswhy #netflix #serier #tv #streaming #mobbing #uthenging #voldtekt #ensomhet #samfunn #skole #ansvar #emo #mørke #ung #ungdom #sosialemedier #harmoghegseth #podcast

5 kommentarer
    1. For å si det sånn, du er absolutt ikke den eneste som blir gretten av sola og varmen! Jeg har aldri likt sola, til tross for at jeg faktisk er litt ute nå for tiden, fordi det rett og slett gjør vondt i øynene. Kanskje det er Aspergern eller så er det bare meg og merkelig personlighet, men jeg er altfor oversensitiv for det derre lyset fra’n. Og varmen fra den også da, selvfølgelig! Men da er det som regel litt deilig å kunne legge seg i senga eller sofaen, med vifte rett på deg, noe kaldt å drikke og en serie. Skjønner egentlig at du har sett på Paradise, selv om det ikke er helt min greie. Noen ganger er det så sykt digg å se på noe hjernedødt hvor du ikke trenger å føle noe, men andre ganger er det så absolutt innafor å se noe som bringer frem masse følelser. Jeg er sykt happy for at du likte den nye sesongen alikevel! 😀

    2. Padmé Sophie: Jeg tror ikke den forakten for varmen trenger å skyldes verken asperger eller merkelig personlighet, for å være helt ærlig.

      Og nå handler forsåvidt ikke dette innlegget om Paradise, men har du egentlig noen sinne sett på det i hele tatt? For.. Sannheten er ihvertfall at da jeg f.eks så fjorårets sesong for noen uker siden så har jeg aldri følt så MYE forskjellig av en tv-serie på veeeeeldig lenge, som jeg gjorde da. Sesong 9 av Paradise Hotel gjorde at jeg lo veldig mye, og som regel var det MED folk og ikke av, da ihvertfall en del av de som er med der er MYE smartere og oppegående enn en del av de som særlig ikke har sett på serien selv enda, men bare hørt ting og tang fra alle andre, skulle tro.. Paradise sesong 9 fikk meg også nesten til å ta til tårene flere ganger, og under en sekvens så klarte de det også for å si det mildt. Og i tillegg så er også Paradise (etter min mening) veldig nervepirrende og spennende til tider. Så det med at Paradise er en serie man ser uten å føle noe er (etter mine erfaringer) så feil som det kan gå an. Og spesielt hjernedødt syns jeg heller ikke at det er. Jo, det er alltids noen deltagere der som ikke akkurat er blant de smarteste i samfunnet, men de er det faktisk ikke så alt for mange av, ihvertfall ikke i de tre sesongene jeg nå har sett. Og serien i seg selv er ihvertfall alt annet et hjernedødt, men faktisk en ganske smart og kreativ reality-serie..

      Så.. Hvis du faktisk har sett noe på Paradise selv, og likevel mener det du skrev nå så… Greit, vi kan uansett ikke mene og tenke det samme om ting. Men hvis greia er at du faktisk IKKE har sett på, men heller bare gjort deg opp noen meninger gjennom inntrykk fra media, venner og sånn: Ja, så vil jeg faktisk utfordre deg til å gi Paradise Hotel en sjanse. Det KAN nemlig hende at du ender opp med å spise dine egne ord til slutt, for å si det sånn 😉

    3. Jeg tenkte mer på den forakten for sol i seg selv, fordi det gjør vondt i øynene 😛 Er ikke alle som fortsatt er irritert over sollyset mens de har på solbriller eller føler de skal dø i 10 varmegrader.
      Jeg har sett en del videoer på youtube av noen av deltagerne og har prøvd å se på Paradise et par ganger, men det er virkelig ikke helt min greie. Kan nok hende jeg gir det en til sjanse litt senere, men ikke akkurat nå. Har mange andre serier jeg ser på for å le og bare.. ikke tenke så mye ^^

    4. Iselin Renée: Skjønner godt at du ikke har bestemt deg helt. Er ihvertfall ikke en serie folk flest setter på for å komme i bedre humør etterpå, for å si det sånn.. Er blant annet et par sekvenser som har fått til og med MEG til å reagere litt, så.. Ja.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg