Tålmodighetens U


Bildet er hentet fra: pixabay.com

Funfaqt om meg: Jeg hater å vente. Eller nei, det gjør jeg ikke. Jeg HATER det!! Caps Lock på og hele pakka. Jeg kan virkelig ikke fordra det. Og da særlig om det er noe jeg bare ser sånn helt okei frem til, eller ikke ser frem til i hele tatt. Dere skal få et eksempel, ikke at dere trenger det, men dere skal få det nå likevel. Like før månedsskiftet hadde jeg omsider mottatt et blåaktig papirark i postkassa. Innkallelse til ny tannlegetime. Noe jeg faktisk ble litt glad for, for der og da hadde jeg gått og ventet på dette en stund og nesten vært litt redd for at tannlegen hadde glemt meg, eller at det fra og med nå av var meningen at jeg skulle bestille meg tannlegetimer selv.. Men neida, det er fortsatt sånn at jeg skal få innkallelse en eller annen gang hvert halvannen år.

Men så tok jeg en nærmere titt på datoen.. “Niks.. Ikke denne uken her.. Og ikke neste uke heller gitt, men om.. TRE UKER!?”. For noen så høres sikkert dette helt greit ut. For jeg vet at det finnes nok av de som tenker at desto lengre uti slike ting ligger, desto bedre. Men jeg er så absolutt ikke sånn. Jeg vil være hos tannlegen min NÅ. Jeg har ikke noe spesielt med tannlege-skrekk så jeg gruer meg ikke eller noe sånn, og det er heller ikke slik at jeg liker det spesielt godt heller. Jeg vil ganske enkelt bare ha det unnagjort, enklere er det ikke. Og nå i denne saktens stund er det heldigvis ikke 3 uker igjen, men en liten en. Torsdag 16. november skal det skje, og når jeg er da er blitt ferdig, ja så kan jeg forhåpentligvis lese bøker, se filmer, spille spill, gå turer og ta meg en runk igjen UTEN at alle disse uoppgjorte, fremtidige “aktivitetene” ligger og hvisker meg i bakhodet.


Bildet er hentet fra: pixabay.com

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Jeg HATER å vente!.. Jeg blir faktisk litt depressiv av det, på vippet til å si gal, si, men det er jeg jo allerede. Faen, vet dere hva jeg akkurat kom på nå?.. I begynnelsen av desember har jeg igjen en ny hos terepeuten. Blæh.. Og igjen, jeg har INGEN TING i mot verken terapeuten min, tannlegen min eller noen andre som jeg har ventet på i en eller annen sammenheng det siste året. Saken er bare den at jeg HATER å vente. Jeg vil stort sett helst at ting skal foregå impulsivt, at ting skal skje her og nå med en eneste gang. Planlegging og diverse gjør meg bare til et stygt, lite nervevrak.. Ikke greit.

Flere som HATER å vente?


#tid #venting #vente #klokke #avtaler #tannlege #terepeut #impuls #impulser #uforutsigbar #forutsigbar #tilfeldig #mønster #forstyrret #planlegging #planer #utålmodighet #asperger

4 kommentarer
    1. Siden jeg bor i ei bygd må 80% importeres via posten og hoff, det er slitsomt. Jeg har faktisk kikket ut av et vindu for å se om postbilen kom, i over en time(her varierer det svært,posten er aldri punktlig). Jeg har også tannlegeskrekk så får jeg en innkallelse 2 uker før jeg skal inn, ja så gruer jeg meg de dagene, selv om det bare er til kontroll,hehe…og dagen før? Hoff, mareritt dag, men men, det går jo bra, selv om man aldri vet,hehe.

    2. Tom Kristoffersen: Skjønner så utrolig godt hvordan du har det med tanke på det med posten. Og da særlig når det er snakk om noe man VIRKELIG gleder seg til å bare sette fingrene sine på. HELDIGVIS bor ikke jeg slik at jeg kan se når posten har vært her, for da hadde jeg nok bare stirret ut av vinduet enkelte dager jeg også i en time eller flere xD Husker jeg gjorde det når jeg bodde på hybel for et par år siden, ikke helt sunt altså.. xD

      Da er det nesten bedre å heller sette seg ned med et spill, ei bok eller noe annet å PRØVE å fokusere på noe helt annet en liten stund, og heller ta seg et par turer frem og tilbake til postkassa til det man venter på har kommet frem. Men LETT, det er det faen meg ikke bestandig altså, hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg