Instagram lately

Foto: Tørris Flatås Storli.

Særlig i den siste tiden så har jeg virkelig pushet meg litt ekstra når det kommer til å knipse bilder. Både når det kommer til fra speilrefleksen, men også fra mobilkameraet. I tillegg har jeg også blitt litt mer nøye på mine resultater. Blitt flinkere til å ikke nødvendigvis alltid gå god for et av de første bildene jeg tar, men faktisk jobbe litt ekstra for å oppnå ENDA litt bedre bilder. Og det samme gjelder også arbeidet mitt i ettertid av at et bilde er tatt – altså redigering og sånn.

Jeg har kort fortalt latt perfeksjonisten i meg få vokse litt igjen, noe som virkelig kan by på en del hodebry og frustrasjon mens jeg først holder på. Men når alle de indre kampene mellom meg selv så er over og jeg endelig føler at det jeg da har ofret en del tid og krefter på omsider er godt nok, ja da er det så absolutt STORT SETT verdt det. Og det jeg vil vise dere sånn her og nå er noe av det jeg har jobbet med å oppnå på Instagram i løpet av den siste måneden:

DERSOM du nå sitter og tenker litt som meg at her var det jammen meg et par veldig kule bilder, ja DETTE vil du veldig gjerne se mer av, ja så er akkurat det rett og slett noe som veldig lett lar seg gjøre. Alt du trenger å gjøre er bare å gå inn på Instagram-siden min, forså å klikke helt i vinkel på den knappen hvor det står “Følg” på – og vips har du høynet din egen livskvalitet enda et lite hakk. Du kommer neppe til å angre for å si det sånn. – @aylarkuklinski

Har du Instagram?

12 kommentarer
    1. Haha, herlige bilder! Added deg på IG, og spemmet litt likes i samme slengen 🙂 Om du ser en merkelig kreatur ved navn Lilleskygge, så er det altså meg. Men er mest på gaming IG’en min 😛 Ha en strålende dag!

    2. Jeg blir mest frustrert når jeg tar et bilde som er bra nok, men som jeg vil få enda bedre, så jeg prøver litt forskjellig, men når jeg kommer hjem så er det første jeg tok det beste! Irriterende 😛 ha ha..
      Jeg er på Insta- følger deg så klart 😉

    3. Elevele: Nei, lett skal det ikke alltid være, sa kjerringa også falt hu faktisk rett uti den grønnsakssuppa som hun har brukt seks timer på å lage til gubben sin.

      Ah, apropos det å komme hjem etter å ha knipset bilder, med speilrekfleks. En ting jeg sliter litt med er at jeg ikke syns at skjermen på kameraet mitt er god nok til å fortelle meg hvor skarpt enkelte ting vil bli eller ikke når man jeg så har overført det på pcen. Så har hendt et par ganger at jeg har tatt en del bilder som jeg har sett meg nokså fornøyd med når jeg har vært ute, også har jeg kommet hjem og fått overført de på pcen, og da er jeg plutselig ikke nødvendigvis like fornøyd lengre. Så jeg bør kanskje fortsatt bli litt flinkere til å ta enda litt flere bilder når jeg først er ute, sånn for sikkerhetsskyld.. xD

    4. Zoomer du inn på bildene når du ser på de på kameraskjermen? Da kan man få et litt bedre pekepinn på om de er skarpe og slik- men, det hender jeg blir litt lurt likevel 🙂

    5. Jeg syntes det er så irriterende når jeg blir fornøyd med noen bilder, men så er ikke kvaliteten og sånn helt som jeg håpte på når det overføres til pc´en… men jeg gir meg gjerne ikke, så da prøver jeg å ta noen nye bilder, gjerne flere av samme sted, motiv osv i håp om at ett av bildene blir bedre enn de andre. Du vil nok snart få en ny følger på instagram 🙂

    6. Misha: Ja, det er noe dritt. For å si det sånn, du er IKKE alene om å streve og irritere deg over akkurat det, for det der er noe jeg sliter med fra tid til annen også..

      Så jeg fikk en ny følger ved navn Misha for en liten stund siden, ja, hyggelig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg