SI FRA!!

Ok, nå er det på tide å leke litt alvorlig et lite øyeblikk. Jeg har for lenge siden både skjønt og akseptert at vi mennesker alltid har vært og alltid kommer til å forbli veldig forskjellige fra hverandre. Selvfølgelig, noen mer enn andre. Og jeg kan også blant annet se hvorfor enkelte bloggere ikke vil ha kommentarer på enkelte av innleggene sine, da kanskje særlig på litt mer personlige ting hvor man ikke helt vil høre hva folk faktisk mener.

Sånn, da var det sagt. Men det jeg derimot IKKE skjønner, og som irriterer meg litt her nå er når folk som har stengt muligheten for å kommentere IKKE har en liten advarsel på de(t) innleggene/ innlegget det gjelder…. Jeg mener, strengt talt burde ikke den kommentar-boksen ha vært der i hele tatt i slike tilfeller, så der har blogg.no forsåvidt en jobb å gjøre.. Men inntil det blir gjort en dag: HVER SÅ SNILL Å SI FRA!!

Jeg skal ikke nå late som jeg er super-irritert eller noe, for det er jeg ikke da min siste mislykkede kommentar heldigvis ikke ble så veldig lang, så med andre ord: Jeg hadde ikke kastet bort veldig mye energi og tid akkurat der. Men det kunne jeg fort ha gjort (hø-hø, det rimte..) Så nok en gang: Kjære alle dere som på død og liv vil ha deaktivert muligheten for folk til å legge igjen kommentarer i innleggene deres: SI FRA SÅNN AT FOLK SLIPPER Å KASTE BORT DYREBAR TID PÅ Å SKRIVE NOE DE IKKE FÅR SENDT DEG UANSETT!!

Takk, det var egentlig alt jeg hadde på hjertet for i kveld!

Har du noen gang stengt kommentarfeltet?

⊗ stay goregeous ⊗

18 kommentarer
    1. Med dine lange innlevende kommentarer så kan jeg skjønne at dette faktisk blir et jævla irritasjonsmoment :’)… Dog enig, jeg har ikke opplevd det enda.. men jeg kan også bruke noe tid på kommentarene mine, hadde surna om jeg ikke kunne posta den da altså…!+!=2!

    2. Christine Bærøy: Hehe, ja. DET skal sies, jeg har faktisk opplevd en gang å skrevet en ganske lang kommentar på en blogg som har stengt muligheten for å sende inn kommentarer. Husker at jeg ikke ble så veldig happy akkurat da. Og når man først får seg en sånn “smell” blir man jo gjerne litt “engstelig” for å prøve å legge igjen kommentarer andre steder en stund. Så sånn sett tenker jeg litt at de som ikke sier fra fort kan ødelegge litt for flere enn “bare” de som forgjeves prøver å kommentere innleggene deres også…

    3. Jeg har den funksjonen som gjør at jeg må godkjenne kommentarene, men jeg vil jo bare bruke den om noen er hinsides ufine. Ikke om de er uenig med meg.
      Kan man sperre totalt for kommentarer? Da er det vel greit en enkel sak å skrive det nederst i bloggen? “Jeg vil ikke ha kommentarer på dette.”
      Kjenner jeg har mye å lære om mulighetene som ligger i bloggoppsettet. 🙂

    4. Ei_heks: Ja, det er den funksjonen som jeg har valgt å tatt i bruk også 🙂 Derfor man ikke ser kommentarene man har postet til min blogg umiddelbart, med mindre jeg faktisk er innlogget akkurat der og da.

      Ja, man kan altså gjøre det. Når man er inne og skriver et innlegg til bloggen finner man tre faner under det vinduet hvor man lager selve innlegget. Først ser man en fane hvor det står “Kategori”, så “Kode” og helt til høyre: “Kommentarer”. Hvis man trykker på sistnevnte så kan man trykke på en liten firkant som avgjør om det innlegget skal gå an å kommentere i hele tatt, eller ikke.

      Hvis man velger å fjerne den haken som er der fra før av, så kan altså folk ikke sende inn kommentarer i hele tatt, ikke sånn at det bare er du som vil få lese de en gang. Det til tross for at den kommentar-boksen fortsatt vil være der… Så med andre ord bør altså bloggerne selv si fra om den boksen ikke har noe for seg, da blogg.no som skrevet lengre oppe fremdeles har en jobb å gjøre her.

    5. Det er sykt irriterende når man skriver en kommentar (og i hvert fall når den er lang) også bare går det ikke an å publisere. Haha :p Heldigvis har det ikke skjedd så mye xD

    6. Sharone: Jepp, det er mildt sagt ikke så gøy at det når noe de (heldigvis) få gangene det skjer. Jeg skrev en gang en lengre kommentar hos en blogger som hadde deaktivert de mulighetene. Brukt god tid på å lese gjennom den og full pakke, virkelig passet på at den kommentaren skulle bli så bra skrevet som mulig. Også hadde jeg selvfølgelig ikke tenkt på å stryke over det jeg hadde skrevet og kopiere det noe sted før jeg skulle trykke “send”, også trykket jeg “send”… Og, ja, det var et par minutter jeg aldri fikk igjen som bare ble helt borte i ingenting der xD

    7. BRA:) Dette er bare SÅ irriterende. Sitte der å skrive, uten å få respons tilbake……. Du vet ikke en gang om de har lest …..

    8. due: Ikke sant!! Ja, de tankene der har jeg også vært innom ved et par anledninger. Noe irriterende ja, uten tvil.

      Kan forstå de som får tusenvis av kommentarer daglig, når det kommer til å ikke svare på alt. Men de aller fleste bloggene jeg er innom og kommentarer får ikke inn SÅ mye kommentarer stort sett. Er stort sett ikke inne på så mange av toppbloggerne ihvertfall da jeg rett og slett ikke har så mye tro på at de har tid til å svare likevel.

    9. Nei de toppbloggeren gidder kanskje ikke å lese en gang. Eller gjør de? Har sett mange ubesvarte spørsmål er hos dem ja :))))

    10. due: Jeg tror nok de leser, om ikke alt så ihvertfall det aller meste, for å eventuelt luke ut et par kommentarer som ikke hører til noe sted.

      Jeg foreksempel følger en del folk på Youtube som er veldig populære i dag. Og flere av de jeg følger der har sagt flere ganger at de leser faktisk alt de får inn, men med tanke på det enorme antallet, og den knappe tiden så lar det seg ikke gjøre å svare på alt.

      Men… Nå er det igjen en del der ute som IKKE får så enormt masse hver dag, og som likevel ikke svarer leserne sine av en eller annen grunn.

    11. Ok, jeg tror deg 🙂 Men at ikke de som er slik som meg “hverdagsblogger” svarer, det er uting…… Jeg er i alle fall flink er 🙂 Du også :)))))))

    12. due: Der er jeg enig! Jeg prøver ihvertfall så godt jeg kan. Det hender noen ganger at jeg først leser også godkjenner, forså å vente med å svare da jeg egentlig ikke har tid der og da, men jeg svarer ihvertfall etterhvert, selv om det ikke alltid skjer like raskt.

      Takk! Håper du og dine får en fin-fin torsdag! 🙂

    13. Takk det samme til deg <3 Travel torsdag her, men den blir fin :)))))))
      Hvor er du egentlig fra? Du høres litt trøndersk ut, men du er kanskje fra Moldedistriktet, eller noe i den dur?

    14. due: Er fra og bor også fortsatt i Oppdal (Sør-Trøndelag), men jeg er nok noe “språk-skadet” da jeg nesten ikke har noen jeg omgås eller snakker med her.

      De aller fleste jeg har kontakt med har jeg kontakt med over nettet. Skype, Facebook, blogg.no også videre. Og kun noen veldig få av de jeg snakker mest med holder til i nærheten av Trøndelag. Så jeg er trønder og oppdaling, med av forskjellige årsaker så snakker jeg nok litt blandet når jeg åpner munnen, hihi ^^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg