Får du ikke svar?

Er du en av de som har lagt igjen en og annen kommentar på en eller annen blogg i det siste, men aldri fått noe svar? Vel, det kan faktisk hende at vedkommende har svart deg, bare at du som med-blogger ikke har fått varsel om det likevel da du KAN ha glemt et eller annet viktig da kommentaren din ble sendt inn. Først og fremst, bare for å rydde all mulig tvil til side med en gang – Dette innlegget er forbeholdt de av dere som faktisk har en blogg. Så med andre ord er ikke dette innlegget veldig vesentlig å lese for dere som verken har noe blogg akkurat nå, og som ikke har noe plan om å opprette en i fremtiden heller.

Så alle kjære med-bloggere der ute, da var det oss igjen da! Grunnen til at jeg nå velger å skrive dette innlegget er at jeg har latt merke til at et par av dere som har kommentert den siste tiden, og som vet har en egen blogg her inne, likevel ikke har fått med noe profilbilde etter at jeg har godkjent kommentarene som dere har sendt inn. Og en av de vanligste feilene folk gjerne gjør er å kommentere uten at man er pålogget.

Så det aller første du MÅ være sikker på om du vil ha med profilbildet ditt, samt å motta et varsel når kommentaren din er blitt besvart er: VÆR PÅLOGGET når du er inne og kommenterer. Den andre feilen folk gjerne gjør er å glemme å legge inn blogg-adressen i URL-feltet som som oftest er å finne under “Navn” og “E-post”. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror du også må passe på at det står http:// i starten. Hvis bloggen din f.eks heter fullstendigkaos.blogg.no (noe den forhåpentligvis ikke gjør, hehe..) så skal det stå http://fullstendigkaos.blogg.no i “URL”-feltet.

Så, kort oppsummert..
SLIK sørger du for at kommentaren din både får med profilbilde, pluss at du får automatisk varsel etter at kommentaren din er blitt besvart:

1. Du MÅ i utgangspunktet ha en blogg.
2. Du MÅ være pålogget på blogg.no når du legger igjen din kommentar.
3. Sørg for at bloggadressen din er med i “URL”-feltet, og at det altså IKKE står igjen tomt eller noe.

Forresten, en ting til.. Dette er jeg ikke helt sikker på, men jeg TROR du også øker sjansen for å få med profilbildet om du f.eks heller kommentere fra pc eller mac, fremfor mobil. Men akkurat her er jeg altså ikke helt sikker da jeg veldig sjeldent bruker mobil for blogg selv. Mulig usikkerheten jeg har akkurat på det feltet i bunn og grunn skyldes at jeg glemte meg på et eller annet område den ene gangen jeg brukte mobilen til å kommentere en annens blogg fra for en tid tilbake.

Og du..: IKKE SLETT BLOGGEN DIN!!

Hvor viktig er kommentarer med bilde for deg?

⊗ stay goregeous ⊗

6 kommentarer
    1. Due: Nei, og det ser jeg også mangler nå da du ikke har tatt og skrevet inn bloggadressen din der det står “URL:”.

      Du MÅ altså gjøre det hvis du vil ha med bildet ditt, samt å være pålogget på blogg.no.

    2. Mia: Vel, noen ganger kan man selvfølgelig være rammet av en teknisk feil eller noe som ligger hos blogg.no der og da, men HVIS man bare følger disse tre rådene så skal man ihvertfall stort sett være rimelig safe. 🙂

    3. Det er noen ganger jeg glemmer å skriveinn url’en, men det er ikke så ofte :p Det er fint at blogglinken kommer opp av seg selv når man er pålogga på blogg 🙂

    4. Sharone: Ja, hvis man har skrevet den en eller annen gang i den samme nettleseren man bruker der og da, og ettertid ikke har tatt for seg noe omfattende ryddeaksjon på maskinen, så skal det som regel komme inn av seg selv 🙂

      Håper du har hatt en god dag (har ikke vært innom og lest noe særlig på bloggen din enda i dag, dessverre, så det vet jeg ikke så mye om enda), og at du får en fin-fin kveld videre!! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg