Post monsteret

Gud bedre og fallerallandei så mye det er å se frem til for tiden!! Og enda godt er det med tanke på at jeg syns det har begynt å se litt vel mørkt ut på en del fronter rundt om kring i verden nå. Men som jeg var inne på litt tidligere i høst, desto kaldere vinter, desto varmere sommer kommer forhåpentligvis etterpå. For ja, det vil helst gå godt. Man kan ikke gjøre annet enn å bare tro og håpe det beste.

Men nå var det ikke meningen at dette innlegget skulle dreie seg så alt for mye om den litt kalde vinden fra høyre, men heller mer om hva jeg likevel skal klare å kose meg med fremover mens det blåser som verst nå. For saken er den at jeg har fått meg post igjen i dag. To spill, 1+2 cdeer, samt en film jeg egentlig har tenkt og vurdert om jeg skal se en stund.

Ja, dette er altså hva jeg kunne plukke opp fra postkassa mi i dag, men jammen skal det bli flere godbiter på han onkel Kuklinski fremover. Bestilte for noen dager siden Resident Evil 7 som jeg har gledet meg til å spille egentlig helt siden de første ryktene om det begynte å slå sine røtter for en god stund tilbake, tipper det ligger klar og venter på meg i morgen tidlig. Og den 14. februar så slår jaggu meg Marilyn Manson til med sitt tiende studioalbum Say10. Hell yeah!!

Ah, og så var det den plassen jeg har her i leiligheten da. For får jeg stort mer post nå blir det nok litt POSTtraumatisk her til slutt xD

Hva ser du mest frem til fremover?

Stay goregeous!

8 kommentarer
    1. GaGa💖
      Babycall er det lengen siden jeg har sett. Såvidt jeg husker er den ganske ok.
      Men, det store spørsmålet er.. Blir det noe nytt fra MM på tirsdag? Iså fall ønsker han å utgi albumet uten noe form for reklame eller mulighet til å forhåndsbestille.

    2. C Noir: Babycall så jeg i går, helt enig i at den er ganske ok. Vil ikke si noe mer enn det egentlig. Likte bedre Naboer for å si det sånn. Men ingen dårlige filmer noen av dem, jeg bare syns at Babycall ble litt langtekkelig etter en stund..

      Hmm.. Det har jeg tenkt litt på de siste 3 ukene. Jeg håper selvfølgelig at det blir slik som det er skrevet diverse steder, at det kommer et helt album i morgen. Men i og med at det ikke har kommet en eneste singel, og som du sier ingen mulighet for forhåndsbestilling enywhere… Jeg lurer faktisk på om det hele kan være en litt dårlig spøk..

      Også tenkt på om han kan ha feiget ut. Er ikke noe hemmelighet at han ikke er noe fan av Trump, og at det visstnok skulle komme bedre frem på dette albumet, og at han rett og slett har trukket seg i frykt for Trumps eventuelle reaksjon..

      Jeg vet ikke jeg. Men blir ikke så veldig overrasket om det faktisk ikke kommer noe i morgen. Ville ikke akkurat vært første gang Manson hadde skuffet fansen sin isåfall, for å si det sånn.. Men håper selvfølgelig det beste, men har ikke så veldig troa akkurat nå. Syns Manson dessverre har synket ganske lavt de siste årene.

    3. Kan garantere deg to ting angående Manson:
      De har jobbet med det tiende studioalbumet siden november 2015. Det er ikke noen spøk, det kommer et nytt album, men neppe i morgen.
      MM er ikke redd Trump, og kommer ikke til å trekke tilbake et album av politiske årsaker. Faktisk mislikte han Clinton like mye, og oppfordret folk før valget til å boikotte, og da ikke stemme på noen av kandidatene.
      Det går også rykter om at CDen ikke er ferdig enda. Tyler Bates (gitarist fra også forrige album) skal ha sagt til fans at Say10 er forsinket.
      Nei, vi får nok ikke noe nytt album i morgen altså. Hvis ikke han gjør som Miley Cyrus, utgir albumet uten promotering for gratis nedlasting. Men det skal vel mye til..
      Hvorfor syns du Marilyn Manson har sunket lavt? Mener du at han behandler fansen dårlig, eller er “sellout”?
      Jeg er enig i at musikken har endret seg ganske mye fra 90-tallet; slik jeg ser det måtte han igjennom det kommersielle øyet av berømmelse først. Der har han gjort mange offringer; blant annet for seg selv og sin helse. Han måtte igjennom søksmål og kommersielle skandaler. Men i 2010 nådde han endelig målet sitt; å kunne være en selvstendig musiker, som eier av Hell, etc. Da kunne han for første gang utgi musikk uten å begå kompromiss, generelt slippe å bli bitched av Interscope Records. Born Villain og Pale Emporor er faktisk de mest selvstendige albumene han har laget. Men, jeg vet knapt om en eneste Manson-fan som liker disse albumene eller forstår den realiteten.
      Etter the triptych, altså antichrist superstar, Mechanical Animal og Holly Wood, var Marilyn Manson ferdig med sitt største “oppdrag” og formidling på scenen. Etter det forventet han seg sitt eget plateselskap, men Interscope var ikke ferdig med ham eller bandet (ca 2002). Rundt den tiden han var sammen med Dita og skrev Golden Age, raknet livet og karrieren hans mer og mer sammen. Man kan se på EAT ME DRINK DRINK ME som et resultat av all dritten han gikk igjennom. Etter EAT ME DRINK ME, mistet han veldig mange fans, og ble latterliggjort innenfor industrial og metall industrien.
      Det jeg vil si, er at Marilyn Manson er et geni. Fra ung alder planla han the triptych, hele historien om han selv; Misfosteret ingen ville se, som ofret alt for å bli kjent og komme på TV; forså å bli så kjent, så kommersielt sterk, og så bare stangere. Han har vært ormen, den som vil vokse seg stor og sterk, han har vært superstjerne, antikrist, the disintegrator, han har vært androgyn, Coma som hovedstjerne i the Dope Show, og i tillegg har han vært sammenbruddet, opprøreren Adam og den sorte får Coma Black.
      David Bowie gjorde akkurat det samme, skapte karakterer, en historie og en masse kostyme og show. Skapte karakteren Ziggy Stardust, for eksempel, og Major Tom, og solgte det hele kommersielt over hele verden for å bli anerkjent nok. Først da kunne Bowie gjøre som han ville og ha mer makt enn plateselskap. Det er basically akkurat det samme Marilyn Manson prøvde på også. Men det er nærmest ikke en kjeft som verdsetter eller liker det.

    4. Når sant skal sies, er Marilyn Manson en sterkt misforstått musiker, og et sant geni. Under hans eget arbeid, for å komme dit han ville, har han på veien ødelagt kroppen og ikke minst sangstemmen. Etter hvert som det gikk skeis med Dita, begynte han for eksempel å drikke absint hver dag xD det ga ham så store skader at han måtte slutte. Men han holdt på med det der i 6-7 år – hvert eneste intervju hadde han absintglasset med seg lisom xD Han har hatt store store psykiske plager, og jeg mener til og med han er innenfor det autistiske spektrumet.
      Sist vil jeg avslutningsvis beklage for all teksten, ble kanskje litt mye..Håper du gidder å lese det og kanskje du ser noen av poengene mine.
      Jeg vil også påpeke at hvis du syes han har sunket lavt, så respekterer jeg det, på tross av det jeg har skrevet.
      Marilyn Manson er rett og slett den aller, aller største interessen min, og den interessen jeg kan mest om. Så ja da kan jeg ende opp med å skrive en masse. Tør påstå du kjenner ganske godt til hvordan det er xD

    5. C Noir: Hehe, engasjementet ditt er det ihvertfall ikke noe å si på! Og det er bra, er det noe jeg liker så er det folk som har en og annen gnist i øyet for noe.

      Orker ikke å svare på alt her, for som sagt er jeg ikke selv like engasjert i Manson lengre, men jeg skal ihvertfall gi deg et svar på hva jeg mente med at jeg syns han har sunket lavt i det siste. Først og fremst har dette med hvordan han har opptredd live de siste årene. Jeg har aldri opplevd han live selv, men har sett mer enn nok ting på Youtube som tilsier at selv om jeg hadde brydd meg om å gå på konserter så hadde jeg nok fremdeles ikke vært fristet på Manson sine, rett og slett fordi han, for å si det litt pent, ikke har noe særlig bra live stemme. Det har han vel aldri hatt, men i den senere tiden har det bare blitt verre.

      Det er mulig han har skjerpet seg litt nå, at han ikke er like ille i dag som for 2-3 år siden, men. Ja, nei.. Men det er altså først og fremst på den fronten jeg syns han har tapt seg og sunket lavt. Syns fansen hans har fortjent bedre enn en stadig beruset fyr som synger surt og som etter det jeg har skjønt alt for mange ganger har rotet med sangtekstene, svimt av gang på gang og det som er… Men som person og medmenneske kan det godt hende han er fantastisk, men det er det neppe noen av oss to som egentlig vet alt for mye om.

      Men for å si noe positivt om han fra den senere tiden. Pale Emperor syntes jeg var og er veldig bra. Faktisk en av mine absolutte favoritter, ble positivt imponert da det albumet kom for å si det sånn siden det mildt sagt var en forbedring etter Born Villain som jeg den gang og fortsatt ikke syns så alt for mye om bortsett fra et par låter som jeg syns er helt okei.

      Og når det kommer til det faktum at du har skrevet ganske masse nå så er det helt okei. Har ikke noe i mot det, eneste som er er bare at jeg ikke gidder å svare like langt tilbake på akkurat dette temaet. Men bare skriv du 🙂

    6. Jeg så Manson live sist sommeren 2015. Hans livestemme er ødelagt, og den blir veldig fort sliten under konserter. Men, hvorfor har det skjedd? På grunn av karrieren hans og på grunn av egen psykisk helse.
      Men Hallo en ting må jo sies her da, han var jo en av de beste liveopptrederne og scenekunstner fra 90-tallet. Du sier han aldri har hatt bra sangstemme, det overrasker meg at du mener det.
      Han kan ikke skjerpe seg for å synge spesielt bra, når stemmen allerede er ødelagt. Hvis han ikke gav så mye av seg selv på 90-tallet, ikke gjorde en slik ofring, og ikke gjennomførte sjokkelementene sine, ville han i dag hatt en bedre sangstemme, men ingen kommers karriere, og heller ikke et eget plateselskap. Syns den generelle fanskaren hans har sviktet ham, og mangler innsikt.
      En nykter Marilyn Manson, vil vi aldri se opptre. Han har i nyere tid falt ned fra scenen og besvimt, og han har også kastet opp på scenen. Hvis han faktisk har asperger, noe jeg er sikker på Twiggy også har, er det ikke rart han trenger rus for å klare å opptre live.
      Det siste jeg vil du skal vite, som har vært min underliggende konklusjon her: Han kunne aldri hatt en bra sangstemme idag, og fremdeles ha utrettet det han har gjort.

    7. For øvrig vil jeg tørre å påstå jeg kjenner godt til MM som person og menneske, og er minst like opptatt av han som person, som innholdet i det han lager. Jeg vet at han er et fantastisk menneske, et sant æreværende geni. En nydelig filosof, med ekstremt store personlige plager.

    8. Tør nesten påstå jeg kjenner Marilyn Manson etter alt studiet jeg har holdt på med opp igjennom xD brukte mye tid i oppveksten på nachtkabarett og forumet deres. Nick Kushner var en av MMs trofaste venner og support, og opprettet for lenge siden nachtkabarett.
      Jeg reagerte bare når jeg så du faktisk skrev: Vi ikke kjenner Manson som person, og ikke vet hvor fantastisk han egentlig er som person. For det mener jeg absolutt å vite. Tenker jeg kan relatere og finner en del av megselv i han faktisk.
      Men nå er jeg egentlig mer interessert i å diskutere Marilyn Manson, enn å skrive en biografi om han i kommentarfeltet ditt. Så jeg lar dette være mine siste ord.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg